Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (544)

swamp 

všechny recenze uživatele

Michael Moore po česku! :) Filip Remunda a Vít Klusák nastavili zrcadlo českým obyvatelům, kteří jsou s vidinou levných cen ochotni podniknout cestu za svým "snem". Překvapilo mě velmi, kolik lidí si představuje ideální strávení svého volného času nakupováním. Použiji slova mé kamarádky.."idea geniální, děj, pointa, a především výsledek..kruté, ale POTŘEBNÉ"! Samotného mě překvapilo (i když..vlastně nepřekvapilo:), kolik nachytaných lidí to nechápe..nechápou, co tím chtěl autor říci. Proto chci ke slovům mé kamarádky přidat ještě jedno adjektivum..smutné..tím VÍC POTŘEBNÉ! ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Nadšenost socialistického konzumenta, který má najednou možnost vybírat nejen z nepřeberného množství zbytečných výrobků, ale i z velkého množství neméně nepotřebných supermarketů, se mění v "silnou" pozici zákazníka, který musí být osloven, přilákán a nepochybně zmanipulován. "Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí Tě..." V roce 2004 nám dva klucí, kteří vypadají jako by neuměli do pěti počítat, ukázali, co se skrývá za oponou a sílou reklamy. "Podvod na lidi, kteří si to zaplatili sami" zaznívalo z úst jedné pravicové političky, které se jistě nehodilo do krámu, že její politické vzory a chlebodárce ze západu, zrovna někdo tímto způsobem zesměšňuje a upozorňuje na jejich zaryté praktiky. Podvodnou politiku si tu lidé platí již přes dvacet let. Toto je jen kapka v moři, když se budeme bavit o financování něčeho, co se může zdát jako "zbytečné". Tohle rozhodně zbytečné nebylo. Ukázalo to nejen určitý vývoj společnosti, ale také její navyklé praktiky z předchozího režimu. Kapitalistické prozření za průčelím supermarketu je drsné, ovšem plně vyjadřující vše, co nám obchodníci ze západu nabízejí. Ale ano. Teprve až doma, pod zářivým obalem zjišťujeme, co, nebo spíše z čeho, jsou schopni vyrábět nabízené zboží. Nákupní centra nepochybně mění mentalitu lidí. Zde je to vylíčeno jako rodinný zážitek. Když jsou ti lidé šťastní, a když jsou všichni pohromadě, proč ne? Ale pro mně osobně je to děsivé. Výchova českého zákazníka, nebyla pro korporace chystající se do útoku na východ, po listopadu 89, rozhodně ničím neřešitelným. Řeší to až v dnešní době. Řeší to slevami, akcemi, snížením výrobních nákladů (výroba v Polsku nebo zkrácení mzdy) Ani dnes není český zákazník na úrovni toho západního. Zvlášť, když do boje vstoupí kolonialisté z EU, a začnou nám diktovat, co vše můžeme a nemůžeme. Náš zákazník náš pán. Uděláme pro ty postkomunistický trouby co se dá, ale pěkně po svém, prostě, abychom z toho něco měli. A výsledek? Kaufland 200m od Tesca. Mostecká absurdní realita, která trvá skoro 10 let. Ovšem parkoviště před těmito stavbami jsou plná celý den. Takže se zápaďákům daří. A dařit bohužel bude. Malost českého človíčka vyjadřuje tento dokument více než přesvědčivě. Na závěr bych rád použil výraz, který použil jeden stařík, právě zjišťujíc pravdu o Českém snu. "To jsou kurvy!" Přesně tak, dědo....za tohle jsme bojovali? Vlastně ne, tohle říkaly generace dlouho před námi, já osobně bych řekl ....za tohle moji rodiče cinkali, mávali a mrzli? Závěr, kdy se mění plakát Českého snu za reklamu na cigarety, je komicky absurdní a přitom velice smutný vrchol všeho. ()

Reklama

igi B. odpad!

všechny recenze uživatele

>Kýč se nes< . . . A blbost českého stáda? Pětihvězdičkově bezmezná - jak vidno i dle zdejších vysokých hodnocení a mnoha komentářů - žasnu! A hodnota tohohle >filmařského< počinu k odhalení oné? Nulová... Nechápu, proč tenhle VYKONSTRUOVANÝ(!) a z valné části HRANÝ (fakt to troubové nechápete? - nakonec to tam hoši bezděky přiznali) pamflet (...a pozor! proti "PAMFLETU" jako >žánru< ani Ň! - stačí se podívat třeba na M.Moora, že...) je nazýván "dokument" (?!) . . . A protože sám dělám "v (reklamní) branži", nechce se mi ani tady (zadarmo) ztrácet čas rozborem celé téhle pitomosti... Důležité snad je jen říct, že celebřitní protekční chlapci Remunda a Klusák a jejich kamarádi se při tom myslím pěkně napakovali (jak sami tvrdí z grantu ministerstva kultury a tímhle pořadem zjevně i z peněz televize veřejné služby) a od té doby vcelku příznačně (alespoň podle téhle databáze do doby napsání tohoto komentáře) udělali hovno. Ono totiž hovno z hovna vzejde... Každopádně (a nevím, co tu ti zde na čsfd vysoce hodnotící tak oceňovali? - Tu původní taškařici? - Nebo tenhle film? - Nebo to pro tu i vlastní hloupost vlastně ani neví?) tenhle konkrétní aranžovaný jakožeangažovaný pokrytecký PSEUDODOKUMENTÁRNÍ FILM jako ryze filmová materie JE stejně hloupá a falešná SRAČKA, jako to v obsahu rádobykriticky popisované a zasluhuje d.m.s.n. odpad. - - - P.S. Možná by chlapci mohli příští >dokument< natočit o provizích v českých reklamních agenturách, neřku-li při zakázkách z veřejných peněz... - - - P.P.S. A prosvištěte si trumberové diváčci a nucení poplatníci pozorně(!) závěrečné titulky! Komu je shůry dáno, s Českým snem fak nekoupí... Pochcat... ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Jestli mám pánům Klusákovi a Remundovi za zlé, že ´podvedli´ tisícovky lidí a hnali je na louku za Prahu? Třikrát ne! Za zlé mám režisérům jen to, když mě nalákají na nový film, kterýžto následně stojí za starou belu. Což nebyl tento případ. Co předvedli v té době studenti Vít Klusák a Filip Remunda, je otázkou názoru a vkusu. Dostali grant na svou závěrečnou práci, kterou úspěšně uskutečnili; díky lidské naivitě, hlouposti a chamtivosti. Ukázali nám, jak to chodí v reklamní branži (zásadně se v ní nelže, je to tak?), jak žijí někteří naši spoluobčané ("výlet do obchoďáku začíná vlastně už večer před ním"), a přiblížili nám mentalitu českého národa. Nejezdi = a zrovinka přijedu! Neutrácej = a zrovna si něco koupím! Z Českého snu vyplývá jedno velké poučení. A sice, že reklamním iluzionistům opravdu, ale opravdu nezáleží na lidech, které oslovují a kteří je defacto živí. Kdepak! Proto nechoďme jen a pouze po vyznačených šipkách a používejme vlastní rozum. ()

May 

všechny recenze uživatele

Nejsem schopná objektivně zhodnotit tenhle film. Osobně obdivuju jejich odvahu a ten nápad postavit neexistující hypermarket. Sama si vzpomínám na megakampaň, která před více jak rokem pohltila celou Prahu. Film samotný je skutečně o ničem, nedozvěděla jsem se nic, co bych si nezvládla domyslet sama, a už vůbec neodpovídá na otázku "PROČ", ale zároveň jsem se moc dobře bavila a klidně bych se na celý tenhle nesmysl podívala znovu. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (17)

  • Projekt ovlivnil i velké firmy, které chtěli do této nové "sítě" obchodů distribuovat své zboží. Za režiséry s takovou nabídkou přišly mimo jiné i firmy Coca-Cola nebo Danone. (Rekpet)
  • Rozpočet na film činil 19 milionů korun a byl hrazen z grantu Ministerstva kultury České republiky. (Duoscop)
  • Politická strana ODS a obchodní řetězec Julius Meinl zneužili leták a logo projektu Český sen pro účely vlastní propagace. (dinamit_1)

Reklama

Reklama