Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Roman Polanski odjíždí z Ameriky do Evropy dokončit svůj film. Jeho těhotná manželka, úspěšná herečka Sharon Tate zůstává sama ve společném domě na Cielo Drive v Beverly Hills. Jeden ze srpnových večerů tráví ve společnosti přátel. Večírek kolem půlnoci přeruší násilné vniknutí členů sekty psychopata a satanisty Charlese Mansona, kteří brutálním způsobem vyvraždí a zmasakrují všechny zúčastněné. Roman Polanski žije od vraždy své manželky a nenarozeného dítěte ve Francii. Do Spojených Států se vrátil až v roce 2003, kdy získal Oscara za film Pianista. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (54)

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

No úplně blbé to zase není--Je tu vidět alespon snaha natočit to trochu jinak(což se cení).ale do jaké míry se to povedlo?o tom by se dao diskutovat--Když se řekne "květinové děti"Skoro všem se okamžitě vybaví banda hezkých lidí v barevném oblečení a dlouhými vlasy kteří se mají všichni rádi-jen málokomu se vybaví špinaví pobudové,zloději, fetáci a manipulátoři kteří ke květinové generaci patřili také--Charles M. s tou svou posedlostí Beatles totálně degradoval a témněř úplně zničil hnutí lásky-americká společnost ztratila iluzi že láska přemůže všechny problémy-Tohle byl ten nejsilnější Mansonův zločin--Film nám ukazuje jak jeden dement dokázal pomocí drog a sexu ovládnout bandu naivů natolik aby pro něj vraždili-celé se to nese v oparu šílenství, podivných střihů a litrů krve--zajímavá je ale i ta linka ukazující novou generaci "Mansonových vrahů"-60% ()

J.Lajner 

všechny recenze uživatele

Takřka neznámí režisér Jim Van Bebber, který byl do té doby známý hlavně tvorbou videoklipů pro kanadskou industriální veličinu Skinny Puppy, přišel v roce 1997 s naprosto nekompromisním masakrem postaveným na reálném kriminálním případu z konce šedesátých let. Asi není třeba představovat manipulátora Charlese Mansona a jeho „povedenou“ rodinu nějak obšírněji. Ostatně, ten případ je notoricky známý a informací je plný internet (včetně autentických fotografií z místa činu). Nemám nic proti nevšedním experimentálním přístupům, kterým se někteří režiséři snaží mystifikovat své publikum, ale nejsem si jistý zdali je takové ohýbání reality vkusné zrovna v tomto konkrétním případě. Spíš ne. Film se tváří jako mix dokumentu a fiktivního filmu, přičemž hranice mezi fakty a výplody fantasie se chaoticky stírají. Problém je v tom, že režisér na mnoha místech záměrně překrucuje skutečnost, ale nemá potřebu své konání jakkoliv ospravedlnit nebo na to diváka alespoň upozornit. Dejme tomu. U smyšleného příběhu to nevadí. Vlastně to nevadí ani v souvislosti s nějakou lehkou historickou událostí, ale dělat si „prdel“ z bestiální, mnohonásobné vraždy, při níž mimochodem zemřela i žena v osmém měsíci těhotenství, mi přijde krajně nevkusné. Dobrá. Umění je zkrátka umění, a kinematografie - jak jistě souhlasíte - je jednou z nejsvobodnějších forem umění. Jenže ouha! Manson stojí za prd i po té umělecké stránce. Dementní střih, ploché herecké výkony a bláznivé obrazové filtry, ze kterých Vás za chvilku začne bolet kebule, to není umění, ale diletantství. I když nechám své puritánství za dveřmi, tak mi nezbývá konstatovat, že Bebber natočil obyčejný škvár. Šokující, ale pořád škvár, čímž se dostávám k jedinému pozitivu celého filmu. Na to, že jde o televizní produkci, mají zdejší gore efekty opravdu zničující účinky. V závěrečných deseti minutách dosahuje bestialita takové úrovně, že u citlivých jedinců může způsobovat samovolné zvracení. Zde se samozřejmě Bebber držel faktů zuby nehty, aby uspokojil svou touhu šokovat. Pokud Vám tohle stačí, pak nemusíte váhat, ale zdůrazňuji, že zrovna na tuhle černou skvrnu amerických dějin vzniklo daleko více kvalitnějších filmů, seriálů a dokumentů. ()

Reklama

honajz odpad!

všechny recenze uživatele

Masový vrah Charles Manson inspiroval mnohé filmaře, vyžívající se v brutalitách. Pod záminkou rekonstrukce jeho akce, kdy se svou satanistickou sektou řádil na party v domě režiséra Polanského a brutálně zabil jeho těhotnou ženu, tuším i nějaké dítě a další lidi, si tvůrci natočili tuto velice realistickou show jen pro silné žaludky, se spoustou krve a obscenit. Líbi-li se vám, když někdo vidličkou bez přestání nadšeně bodá do zadku mrtvoly, prosím. DVD: Pouhý trailer na tento a dva jiné filmy (s CZ titulky) a fotogalerie. Film 0/4, Bonusy 1/4, Zvuk 1/4, Obraz 1/4 ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Pro jedny prachobyčejný fanatik a sériový vrah, pro ty druhé spasitel a vůdce, který jim otevřel oči a naučil je vážit si sebe samých. Přesně takhle by se dal charakterizovat Charles Manson, muž který se nesmazatelně zapsal do americké historie a který dodnes budí ve spoustě lidí hrůzu a odpor, ale u některých i obrovský obdiv. Tento film je jakýmsi dokumentem, který staví na výpovědích několika členů Mansonovy rodiny, lidí kteří byli pro něj ochotni udělat opravdu cokoliv, dokonce i zabít nevinné lidi. Přestože se ve světě moc velké obliby netěší, pro mne osobně patří mezi to nejlepší co bylo o Mansonovi kdy natočeno ()

Z0oMb3E 

všechny recenze uživatele

Strašná slabota. Film, ktorý sa síce tvári ako dokument, ale absolútne nič sa z neho nedozviete. Film nám ukazuje, zmenu, keď sa z hipíkov, ktorých deň pozostáva zo šukania, húlenia a povaľovania na vraždiace stroje s vymytým mozgom uznávajúce pošahaný kult osobnosti. Tak silný námet však pochovalo otrasné televízne spracovanie, chaotický strih a nevýrazní herci. Patetický pokus o dvojlíniovosť deja vyznie skôr smiešne a do kvality snímku absolútne nič nepridá. V istom okamihu snímok dokonca začne nudiť, a to je pri takom námete až trestuhodný počin. Samotné ukážky agresivity a vraždenia sú také chaotické a rýchle, že aj počas nich budete sledovať čas s myšlienkou "už aby bol koniec". Marcelo Games? Čo? Pri každom zábere naň som si neodpustil úškrn s myšlienkou "tento plyšový medveď predsa nemôže byť taký blázon". I samotný Charlie by sa za svojho predstaviteľa hanbil. Film neodporúčam ani zarytému fanúšikovi masových vrahov, siekt či násilia na obrazovke. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (2)

  • Režisér, producent, herec a scenárista Jim Van Bebber snímek natáčel za vlastní peníze převážně o víkendech a svátcích už od roku 1998. (Terva)
  • Snímek se na filmovém festivalu Fant-Asia umístil na třetím místě v kategorii nejlepší zahraniční film. (Terva)

Reklama

Reklama