Režie:
Čchan-uk PakKamera:
Jung-hoon JungHudba:
Yeong-wook JoHrají:
Min-sik Choi, Ji-tae Yoo, Hye-jeong Kang, Dal-soo Oh, Byeong-ok Kim, Seung-shin Lee, Yeon-seok Yoo, Jin-seo Yoon, Kwang-rok Oh, Su-hyeon Kim, Myeong-shin Park (více)Obsahy(3)
Únos Dae-sua se odehraje rovnou před jeho domem, kde dosud poklidně žil se svou rodinou. Kdesi v podivném domácím vězení se dozví z televize, že jeho žena byla mezitím brutálně zavražděna a on že je z vraždy podezírán. V tmavé místnosti stráví patnáct let, než se jednoho dne stejně nečekaně probudí na svobodě. Od té chvíle se upne na pomstu neznámému vězniteli. S pomocí mladé Mido jej najde, jenže dotyčný muž ho postupně usvědčí z dávné viny. Spletité drama je plné napětí a tajemnosti, ale podle slov režiséra je především úvahou o pomstě a o touze, kterou každý zažije, ale málokdo uskuteční, protože společnost ji zatracuje jakožto negativní a zkázonosnou. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (830)
Čím dál více se utvrzuji ve své myšlence, že současná nejlepší světová filmová tvorba pochází z Asie - co film, to klenot. A Old Boy je jen další kousek do výtečné asijské kinematografie. A kousek je to parádní. Asi takhle nějak si totiž představuji očistec; téměř nikdy není vidět krev, přesto je Old Boy jedním z nejbrutálnějších a nejkrutějších filmů, co jsem kdy viděla. Skutečnou bolest totiž nepůsobí fyzické utrpení hlavního hrdiny Oh Dä-su, ale slova - ať už jeho nebo věznitele U-džina. Režisér Chan-wook Park buduje drsnou atmosféru od prvních titulků a všichni herci mu svými perfektními výkony pomáhají tvořit dokonalý celek. Vyzdvyhnout musím ještě hudbu, která se směle může měřit například s vždy tolik opěvovanými soundtracky Quentina Tarantina. ()
║Rozpočet $4milióny║Tržby USA $707,481║Tržby Celosvetovo $22,500,000║ ďalšia silná "kórejská" káva, uchváti vizuál, či vychytávky, drsnosť, aj herci strhnú, aj keď občas herecky prekrávajú, čo je u aziatov normálne, škoda že ten dej nemá lepšie dopilovanie ale aj tak stojí to za to, samozrejme len pre silnejšie žalúdky /80%/ ()
A asijskými filmy mám prostě problém, protože jejich emocionalita jde mimo mě. Nepopírám kamerové finesy, pár vizuálně nezapomenutelných scén (ačkoliv jsem podle ohlasů čekal mnohem, mnohem vizuálně výraznější dílo), ale tříminutová bitka v jednom nepřerušovaném záběru, detailní trhání zubů a sežraná živá sepie ještě pamětihodný film nedělá. V prvé řadě jde o příběh a ten mě - na můj vkus vyprávěný poněkud nesrozumitelně - nedokázal zcela oslovit, stejně jako pointa a citové výlevy v posledních dvaceti minutách. Nemohu si pomoci, Oldboy je v mých očích přeceňovaný, čímž netvrdím, že nestojí za zhlédnutí. ()
Byť zavretý v jednej izbe pätnásť rokov (!) bez zjavného dôvodu, uff, behá z toho mráz po chrbte. Čo tá chobotnička? Mravec v metre? Kladivo? Otázkou je, na čo je komu dobré také komplikované vysvetlenie toho všetkého, ale napriek tomu, že sa mi nepáči, akým spôsobom (plným úmyselného zatajovania a prízemného šokovania) Chan-wook Park rozpráva, musím uznať, že to celé do seba niečo má. Môj obľúbený film to ale rozhodne nie je. ()
"Oldboy" se mi vůbec nelíbil..."Oldboy" se mi líbil hrozně moc..."Oldboy" ve mně vyvolával pocity odporu..."Oldboy" mě fascinoval...Jsem zmatený. Nechápu, jak se může někomu povést to, že mě jeho film na jedné straně odpuzuje a na té druhé vím, že jsem jím byl uchvácen. Není mi vůbec po chuti jeho romantizování patologie postav a jejich vztahů (ti, kdo "Oldboye" už viděli, vědí co mám na mysli). Přesto vím, že se na film Park Chan-wooka znovu podívám. Musím. Chci ho vidět...Jedno je jisté, korejský tvůrce je v ý t e č n ý režisér a jeho "Oldboy" se mi zaryl pod kůži...Zastávku na čtyřech hvězdičkách proto neberte jako konečnou stanici. P.S.: Pro natvrdlé - Oldobye jsem viděl znovu, hodnocení zvedl na 5*. Komentář napíšu až se mi bude chtít ;). P.S.2 : Gemini je právník, jestli víte, co tím myslím :). A soundtrack už má. Ode mě. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (19)
- V roce 2004 vyhrál režisér Chan-wook Park Velkou cenu poroty na Filmovém festivalu v Cannes. Dalších 5 ocenění snímek získal na jihokorejských Grand Bell Awards. (imro)
- Stejně tak bylo spontánní bušení hlavou Dae-su Oha, aby zastavil Mi-do ve čtení jeho diáře. (don corleone)
- Scéna na policejní stanici s opilým Dae-su Oh byla poslední, která se natáčela. Velká část této scény byla pak improvizací. (don corleone)
Reklama