Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celým jménem se jmenuje Marion Cobretti, ale nemá rád své dívčí křestní jméno, a tak si nechá přáteli i nepřáteli říkat Cobra, což zní přece jen ostřeji a víc chlapsky. Hned v úvodní scéně také předvede, co to v jeho případě znamená být chlap a jakým způsobem léčí chorobu zvanou zločin, když chladnokrevně, téměř rutinně, odpráskne pobudu terorizujícího předměstskou samoobsluhu. Je stejně krutý jako zločin, proti kterému bojuje, což je mu sice nadřízenými vytýkáno, leč není mu v tom bráněno. A právě Cobra dostane za úkol chránit důležitou svědkyni, modelku Ingrid, která jen zázrakem unikla smrti při řádění bandy vedené vrahem přezdívaným "Noční řezník". Sotva převezme úkol, už má plné ruce práce, aby Ingrid zachránil před dalšími útoky gangu zabijáků. A když nepomůže ani to, že ji ukryje na zcela neznámém místě, je jisté, že zrádce je někde velmi blízko a nejspíše také vlastní služební odznak. Zatímco se k jeho skrýši blíží desítky motocyklů se svými smrtonosnými jezdci, Cobra nabíjí zbraně, připravuje granáty a chystá se k nejtěžší bitvě svého života. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (472)

JFL 

všechny recenze uživatele

"Cobra" sice v prvé řadě vyrazí dech coby jeden z nejhysteričtějších konzervativních eposů na téma hraničářské spravedlnosti v americké kinematografii, ale současně nabízí i řadu dílčích fascinujících prvků. Projekt je vedený jako adaptace knihy "Fair Game" od Pauly Gosling, ale podle té vznikl také novější stejnojmenný film s Williamem Baldwinem a Cindy Crawford. Z předlohy tedy "Cobra" přejímá pouze premisu o ženě na útěku před zabijákem (v originále je jím nájemný vrah), kterou ochraňuje svéhlavý policista. Motivy s fanatickou sektou hrdlořezů i fašounským fízlem, který je lékem světa nemocného zločinem, pocházejí čistě z hlavy scenáristy, kterým byl sám Stallone. Kapitolu samu pro sebe pak představuje stylizace filmu, který svou ponurostí, špinavostí i expresivně ztvárněnými mordy evokuje dobové giallo filmy. Pak je tu duo antagonistů, kteří se oba pohybují na hranici parodie a campové mocniny - svého času se v souvislosti s dobře medializovanou PR hašteřivostí Stallonea a Schwarzeneggera spekulovalo, jestli má být dřevěný záporák odkazem na topornost představitele Terminátora, ale spíše se nabízí ho vnímat jako prostě pokus o ultra monstrózní esenci zla (která jen shodou okolností vypadá jako Arnold ;)). Ještě hůře z toho ale vychází Stallone a jeho hrdina. Bez růžových brýlí chlapeckého nadšení, skrze něž figura vyznívá jako nehorázně hustý borec, se ze střízlivého pohledu Marion Cobretti ukazuje jako neskutečně směšná karikatura, která v sobě po vzoru Frankensteinova monstra spojuje ikonické atributy mužnosti - kymácivá chůze Johna Waynea a sirka v koutku úst po vzoru Chow Yun Fata v kombinaci se sedmdesátkovými brýlemi, nikdy nesundavanými rukavicemi a nařvaným rancem v upnutých džínách. Při zhlédnutí po letech pak obzvláště překvapí, jak moc je film nesoudržný, a nezáživný. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Stalloneho KOMANDO. Hlavní hrdina je stylizovaný tak moc, že už s realitou nemá společného vlastně vůbec nic. "S psycháči nekšeftuju. Ty hned odprásknu! Jsi choroba a já jsem lék!" - přesně ten typ drsňáckých hlášek, které jako kluk echt žerete a v dospělosti se přitrouble usmívate, jak jsou absolutně over-the-top a gay (ve všech smyslech toho slova). Řemeslo je to však lehce nadstandardní a na zábavnosti a poutavosti mají jistě podíl i typická 80's atmosféra (ty songy, mlask), rychlé tempo, spád a krátká stopáž. Zkrátka to výborně šlape od cool začátku až do ukázkové masivní vybíjené na konci. Těžkotonážní guilty pleasure, jehož tupost nenasírá, nýbrž napomáhá k tomu si snímek ještě více užít (viz již zmiňované KOMANDO). 70 % ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Když na konci cedí skrze zuby Brian Thompson "Pig". Má to razanci jako pecka pěstí, a přesně o tomhle byly osmdesátkové filmy. Neřešili se mrtví ani počet nábojů v zásobníku. A když navíc v podobném filmu hraje Arníí nebo v Cobře Sly. Není prostě co řešit. Film i po letech dokáže zaujmout, přestože se jedná vlastně v mnoha scénách o recyklát prvního Terminátora (Ocelárna, útěk v autě, tajemný zabiják jde po ženské hrdince, atd.). 60% ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Jedno se tvůrcům musí nechat. Ten úvodní prolog je geniální, neboť zcela logicky a tak nějak lidsky dokonale posvěcuje a „omlouvá“ všechno, co Cobretti ve filmu dělá. A možná způsobuje, že si divák bude myslet, že byl ještě zbytečně mírnej :-). Je to jízda, v níž se mi vždycky líbili dost silně odcizení a odlidštění záporáci, kteří i když se chovají dost nelogicky a jsou až zkarikovaně přehnaně zlí a vyšinutí, jsou prostě působiví. Cobra je klasická jízda svého druhu se vším všudy. A ať už si o Brigittině herectví nebo i pěvecké kariéře myslíte cokoliv, nedá se upřít, že je to prostě samice. Vrrrrr. ()

Radek99 odpad!

všechny recenze uživatele

,,Herec" Sylvester Stallone... V Rambovi vytvořil alespoň nějakou (sice propagandisticky oslizlou a herecky toporně upocenou) legendu, tady už ale pouze kopíruje a nejhorší ze všeho je, že sám sebe - svaly si ponechal, jednu silovou složku (armádu) vyměnil za jinou (policii) a džungli plnou nepřátelských vojáků zaměnil za džungli velkoměsta. -10% ()

Galerie (70)

Zajímavosti (29)

  • Většinu filmu má Marion (Sylvester Stallone) v ústech sirku a na očích sluneční brýle. Poprvé si brýle sundá v čase 15:25. (žvanimírek)
  • Když Cobretti (Sylvester Stallone) parkuje a následně má konflikt s "drsňákem", protivníkovi je po roztržení trička na těle vidět mikrofon. (nedvva)
  • Zabijákův nůž byl speciálně pro film navržen designérem Hermanem Schneiderem. (Fenk)

Reklama

Reklama