Recenze (3)
Pôsobivý nemý experiment dadaistu Hansa Richtera, ktorý pomocou paradokumentárnej montáže skvele ukazuje úpadok ľudí vplyvom rastu núl, ktorými sú zakončené okrúhle sumy peňazí. Stupňujúci mamonársky stres v rytme zrýchľujúcej sa hudby zdôrazňuje na jednej strane sústreďovanie ľudského a časového potenciálu výlučne na zhromažďovanie bankoviek a na strane druhej zbedačovanie a stratu doterajších istôt (rútiace sa domy). Plejáda rovnako sa xichtiacich tvárí v reťazovitom usporiadaní paralene odkazuje na vzrastajúce inflačné nuly. ()
Reálné předměty jako mince nebo bankovky Richter organizuje do abstraktních kompozic. Sledujeme dynamické změny a upadáme do slasti z pohybu. Richterovi šlo o kritiku bankovního sektoru a vlastně celého kapitalismu. ()
Výborný Richterův kraťas, odrážející dobové dění v Německu (ačkoli totéž by šlo po černém pátku natočit i v Americe). Jakkoliv se dá ocenit metafora se zhroucením domu, nebo převod lidských tváří do nul v částkách, nejlepší je patrně scéna, v níž se klobouk, coby symbol postavení, stává prostředkem žebroty. ()