Reklama

Reklama

Zabij systém

  • Jižní Korea Sungnyangpali sonyeoui jaerim (více)

Obsahy(1)

Virtuální svět. Nová realita. Systém, který řídí myšlenky a programuje emoce. Jednou do něj vkročíš a nemůžeš ven. Nemůžeš utéct, nemůžeš se vzbudit. Aby ses zachránil, musíš zabít. Zabít systém! (oficiální text distributora)

Recenze (25)

Vavča 

všechny recenze uživatele

Žánrová směs a ulítlost kombinující Matrix, filmy Mamoru Oshiho, akce je někdy značně přestřelená, ale efektní, občas zajímavé vizuální nápady a bojové sekvence. Celkově se mi líbí ten přístup, nápad použít estetiku pc her, akční scifi, kde pokud chcete se můžete vyžít v rámci nadstavby interpretací různých sociálních jevů typických pro korejskou společnost, jako role církve, pracovní náplň života a volného času atd. Ale i kdyby jste na tento přístup rezignovali pořád Vám garantuji, že se budete u této neobvykle zpracované akční jednohubky bavit, ačkoliv je zde příliš mnoh wire-fu a výpadků tempa, stejně to stojí za to. Pro studenty a příznivce asijské kinematografie jasná volba, komu se líbil Sucker Punch, mohl by si rochnit i tady. A příběh Vám vyzrazovat nebudu, však si ho dáte dohromady sami! :) ()

Scaevola 

všechny recenze uživatele

Asijská odpověď na "Matrix"... důkaz, že interkulturní překlad vskutku fungovat nemůže... pokus využít poetiku videoher ve filmu bez výrazného omezení... Těžko říci, jak se rozhodnout a jak hodnotit film, který tak okázale staví na jinakosti, jež možná ani jinakostí není. Můžeme si být jisti, že ony postavy, motivy a věcičky nemají nějaký odlišný nebo mnohem širší význam v rámci východoasijské (pop)kultury? Či jde opravdu jen o další level akce, efektů a prvoplánového ohromení? Vím pouze to, že jako akční vybíjená na mne tento snímek příliš nefungoval, zbytek je ztracen mezi pixely. ()

Reklama

molotov 

všechny recenze uživatele

Tady je dost těžký něco napsat. Příběh se snaží být filozofický, ale v první řadě jde o vizuální akční jízdu. Triky mají poměrně proměnlivou úroveň, stejně jako herecké výkony. Některé pasáže dokáží strnout, u jiných si říkáte pane bože. Celé to působí hodně nabušeně, ale musíte mít otevřenou myslu a filmu pomáhat, protože když se nebudete snažit i vy, tak se vám to snadno může zdát jako úplná kravina. ()

TD 

všechny recenze uživatele

Vpodstatě parodie, ale výsměšná spíš než vtipná. Jestliže v parodii jde o legraci na účet díla nebo žánru a jeho obliby u diváka, kdy není zvykem diváka ani parodovaný materiál urážet (je to sranda, ale divák by si neměl připadat jako blbec, když má zdrojový materiál rád, s čímž se počítá), pak tady je tomu naopak. Pro RoTLMG zvolil S.-W. Jang atraktivní a v současnosti oblíbenou stylizaci na pomezí filmu, počítačové hry, videoklipu a reklamy ne proto aby tyto styly v rámci obecně přijímaných konvencí mile zesměšnil, ale aby se jim vysmál jízlivě a diváka, který čeká asijský Matrix postavil do pozice idiota. Tím, že se na diváka neohlíží, nesnaží se ho bavit ani převést svůj záměr do filmu čitelně a jasně (jak je u parodie zvykem, formou přehnané citace, vyhrocení známého modelu), se v podstatě vzdal naděje na širší pochopení nebo komerční úspěch. Zobrazované se neděje pro potřebu příběhu, který je úmyslně víceméně nesmyslný, ale pro potřebu komentáře. Jednotlivé scény a motivy zesměšňují populární hudbu (bezproblémovou i sebelítostivou), filmy a hry a jejich oblibu, jenže ne přímo, ale formou, která by se dala brát vážně a drsněji než je zvykem. Humor je trochu v jiné rovině než by masový divák čekal. Např. komické postavy (gang) nejsou komické, a proto nejsou ani vtipné, ale jsou karikaturami komických postav v akčních filmech, těch postav, co v pravou chvíli tupou hláškou odlehčí hrdinův velevážný boj se zlem. Kromě vizuální nápadiitosti je tento film zvláštní svým nekompromisním přístupem k masové kultuře a k divákovi, který je vtažen do něčeho úplně jiného, než co mu napovídá děj nebo povrchně vnímaná forma. ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

V istom smere mi voľné vzkriesenie Andersenovho dievčatka so zápalkami cca. kilogramom cracku pripomína Kafku napumpovaného testosterónmi akčného kyberpunku. Podobnosť pramení najmä z platformy pozostávajúcej z boja jedinca s vyššou silou/mocou (systémom), čím film pripomína Proces alebo Zámok. Tento môj dojem je naviac podporovaný zašifrovanosťou, náročnou nepreniknuteľnosťou diela a zvláštnym zmyslom pre humor, čo sú taktiež vlastnosti rozhodne nie cudzie Kafkovej tvorbe. Odlišnosťou je nielen existencia konca, ale aj optimizmus vyvierajúci z jeho svetlých svetlých odtieňov . Existenciálna strieľačka. ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama