Reklama

Reklama

Zabij systém

  • Jižní Korea Sungnyangpali sonyeoui jaerim (více)

Obsahy(1)

Virtuální svět. Nová realita. Systém, který řídí myšlenky a programuje emoce. Jednou do něj vkročíš a nemůžeš ven. Nemůžeš utéct, nemůžeš se vzbudit. Aby ses zachránil, musíš zabít. Zabít systém! (oficiální text distributora)

Recenze (25)

Vavča 

všechny recenze uživatele

Žánrová směs a ulítlost kombinující Matrix, filmy Mamoru Oshiho, akce je někdy značně přestřelená, ale efektní, občas zajímavé vizuální nápady a bojové sekvence. Celkově se mi líbí ten přístup, nápad použít estetiku pc her, akční scifi, kde pokud chcete se můžete vyžít v rámci nadstavby interpretací různých sociálních jevů typických pro korejskou společnost, jako role církve, pracovní náplň života a volného času atd. Ale i kdyby jste na tento přístup rezignovali pořád Vám garantuji, že se budete u této neobvykle zpracované akční jednohubky bavit, ačkoliv je zde příliš mnoh wire-fu a výpadků tempa, stejně to stojí za to. Pro studenty a příznivce asijské kinematografie jasná volba, komu se líbil Sucker Punch, mohl by si rochnit i tady. A příběh Vám vyzrazovat nebudu, však si ho dáte dohromady sami! :) ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Zapalovač fuč a holka asi taky// Zapalovač fuč - lehce nabyl lehce pozbyl// Nechci už takhle dál žít//. Nechci už film o prodavačce zapalovačů víckrát vidět! Hoci možno to tak s ľudstvom dopadne: systém sa zavraždí potom, čo sa všetci totálne zmagoria z počítačových hier. Komentár som načal upraveným citátom z piesne Visacího zámku, kde sa spieva o zapaľovačoch, ktorých predajom film začína. Ukončím ho teda ďalším, tentoraz z dielne skupiny Karpina, kde sa spieva o makrele a bublinkách, ktorými sa film završuje: Smrdela holka, smrdela// smrdela ako makrela je jé// smrdela ako sardinky a vypúšťala bublinky. ()

Reklama

TD 

všechny recenze uživatele

Vpodstatě parodie, ale výsměšná spíš než vtipná. Jestliže v parodii jde o legraci na účet díla nebo žánru a jeho obliby u diváka, kdy není zvykem diváka ani parodovaný materiál urážet (je to sranda, ale divák by si neměl připadat jako blbec, když má zdrojový materiál rád, s čímž se počítá), pak tady je tomu naopak. Pro RoTLMG zvolil S.-W. Jang atraktivní a v současnosti oblíbenou stylizaci na pomezí filmu, počítačové hry, videoklipu a reklamy ne proto aby tyto styly v rámci obecně přijímaných konvencí mile zesměšnil, ale aby se jim vysmál jízlivě a diváka, který čeká asijský Matrix postavil do pozice idiota. Tím, že se na diváka neohlíží, nesnaží se ho bavit ani převést svůj záměr do filmu čitelně a jasně (jak je u parodie zvykem, formou přehnané citace, vyhrocení známého modelu), se v podstatě vzdal naděje na širší pochopení nebo komerční úspěch. Zobrazované se neděje pro potřebu příběhu, který je úmyslně víceméně nesmyslný, ale pro potřebu komentáře. Jednotlivé scény a motivy zesměšňují populární hudbu (bezproblémovou i sebelítostivou), filmy a hry a jejich oblibu, jenže ne přímo, ale formou, která by se dala brát vážně a drsněji než je zvykem. Humor je trochu v jiné rovině než by masový divák čekal. Např. komické postavy (gang) nejsou komické, a proto nejsou ani vtipné, ale jsou karikaturami komických postav v akčních filmech, těch postav, co v pravou chvíli tupou hláškou odlehčí hrdinův velevážný boj se zlem. Kromě vizuální nápadiitosti je tento film zvláštní svým nekompromisním přístupem k masové kultuře a k divákovi, který je vtažen do něčeho úplně jiného, než co mu napovídá děj nebo povrchně vnímaná forma. ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

V istom smere mi voľné vzkriesenie Andersenovho dievčatka so zápalkami cca. kilogramom cracku pripomína Kafku napumpovaného testosterónmi akčného kyberpunku. Podobnosť pramení najmä z platformy pozostávajúcej z boja jedinca s vyššou silou/mocou (systémom), čím film pripomína Proces alebo Zámok. Tento môj dojem je naviac podporovaný zašifrovanosťou, náročnou nepreniknuteľnosťou diela a zvláštnym zmyslom pre humor, čo sú taktiež vlastnosti rozhodne nie cudzie Kafkovej tvorbe. Odlišnosťou je nielen existencia konca, ale aj optimizmus vyvierajúci z jeho svetlých svetlých odtieňov . Existenciálna strieľačka. ()

TERRORDROME 

všechny recenze uživatele

Asi to budem opakovať donekonečna, ale kórejské filmy sú jednoducho nezmyselné hovadiny a konkrétne tento je jedna z tých najstrašnejších zlátanín. Chvíľku sú tu pitvoriaci sa "srandovní" gangsteri, potom zas srdcervúca dráma o predavačke zapalovačov ktorú treba zabiť, neskôr sa z nej samej stane psychopatický zabiják kosiaci ľudí a napokon matrixovské finále s digitálnymi helikoptérami prechádzajúcimi cez steny a takými haluzami ktoré sa snáď nedajú ani opísať. O čom to je? Ani divý pes netuší, snáď len pár kórejcov. každopádne český názov je tentokrát veľmi výstižný, systém je mŕtvy, zabila ho metafyzická schizofrénia. ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama