Reklama

Reklama

Krev a kosti

  • Japonsko Či to hone (více)
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

V roce 1923 se korejský teenager přestěhuje z Jižní Koreje do Japonska. Během několika let se z něj stane krutý a zlý člověk, který díky továrně na dušené rybí koláče kamaboko získá vytoužené štěstí.
V roce 1923 opustí Kim Shun-pei jihokorejský ostrov Cheju a odcestuje do Osaky v Japonsku. Sní o tom, jak ho v nové zemi potká štěstí. Navzdory svým tužbám ho však v Japonsku čeká jen krutá diskriminace a těžká práce. Díky své obrovské duševní síle, mazanosti a bezohlednosti si Shun-pei i přes všechny těžkosti splní celoživotní sen v podobě továrny na dušené rybí koláče kamaboko. Jeho posedlost penězi však nezná mezí, a tak se z něho postupně stává nelítostný lichvář. Film Blood and Bones je neohroženým portrétem jedince závislém na velikosti svého ega a posedlosti, která v důsledku ovlivňuje všechny jeho nejbližší – manželku, milenku, děti i ostatní příbuzné. (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (24)

Adrian 

všechny recenze uživatele

S trochou nadsázky možno Blood and Bones označiť za japonskú verziu Once Upon a Time in America. Nie v rovine formálneho spracovania (Blood and Bones maju oveľa jednoduchšiu štruktúru syžetu, kompozícia obrazu a hudby ani zdaľeka nedosahuje extázových výšin Leoneho masterpiece), ale v rovine výpovedi deja ako aj orámovania príbehu posledným záberom. Blood and Bones je tiež rozprávaním o sne utečenca v novom svete, o naplnení života podľa svojích predstáv. Leoneho Amerika má viacero ústredných hereckých partov, Blood and Bones je komornejší - stojí na jedinom hercovi (čo je vo výsledku možno aj jedinou malinkou slabinou) - Takeshi Kitanovi. Jeho výkon v zápornej úlohe je ale bezchybný a neváham tvrdiť že v doterajšej jeho kariére ide o jednu zo životných rolí. ()

tombac 

všechny recenze uživatele

Beat Takeshi v Chi to hone opravdu strhává veškerou pozornost na sebe, jeho herecký výkon lze bez nadsázky označit za fantastický. Díky neskonalému charismatu a dokonale přesvědčivému vtělení do role necitlivého násilníka a hrubiána, jenž pravidelně znásilňuje vlastní ženu a surovým jednáním s jemu odporujícími lidmi zastrašuje své okolí, odsuzuje ostatní herce téměř ke statování. Když jedna z postav o něm mluví jako o "zrůdě", trefnější výraz snad ani použít nemůže. Za fakt, že se mi v hlavě nakonec rozleželo původně zamýšlené maximální hodnocení tohoto jímavého dramatu, nese odpovědnost jeho chladné, neemotivní vyznění. 9/10 ()

Reklama

Aky 

všechny recenze uživatele

Docela zajímavý náhled do života korejských emigrantů v Japonsku, o čemž našinec nemá ani ponětí. Vadí a s přibývajícími minutami čím dál více, jak pořád všichni neúměrně a mnohdy nelogicky ječí, rozbíjejí věci a sebe navzájem, zkrátka afekt - co nejsilnější a za každou cenu, až to ke konci otravuje. ()

stub 

všechny recenze uživatele

Souhlas, že jde o Kitanovu životní roli, čímž na druhé straně dost vyniká skutečnost, že Kitano je dobrý "typ", ale víceméně průměrný herec (a samozřejmě velmi zajímavý režisér). Kdo si zde však bezpochyby sáhl na svůj tvůrčí vrchol, je Yoichi Sai a řekl bych, že svůj výkon ani jeden z pánů již nepřekoná. Celý ten formát výrazně evokuje pozdního Goshu, je však syrovější, přímočařejší a hybnější, bohužel však také přece jen méně sofistikovaný... ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Název vše vystihl skvěle, neb Kim v podání Takešiho Kitana je bezmezně tvrdý až do morku kostí a prolití krve. Neúprosné dění asi mělo zachytávat proměnu lidské osobnosti pod vlivem okolitých podmínek a neochvějné touhy dosáhnout svého cíle, ale na mě často spíše působilo jako „výpravná sága“ místních bitev, rvaček, útoků, psychických výbuchů a znásilnění zkraje rozpoutaných příchozím cizincem. Prakticky veškeré ostatní postavy zůstávají nevýrazné kdesi v pozadí. Snad až na nepovedenou scénu skoku z mostu do řeky (s nepřesvědčivě využitou zadní projekcí) se film vyznačuje zručnou filmařskou stránkou, skvělou dobovou atmosférou a ani s dlouhou stopáží jsem kupodivu neměl problém. Jistý problém mám s obsahem, v rámci něhož vše negativní kolem hlavní postavy a historie násilí v daném japonském městě Jóiči Sai nevyvážil čímkoliv pozitivním nebo uzemňujícím přesahem. Inu, rval se týpek a násilně útočil na všechny a vše kolem celý život, má touhu rvát se a útočit pořád i coby vousatý senilní dědek s kulhající nohou a těžkou barlou... a já si jen můžu vydechnout, že jsem s ním nepřišel do střetu a mohl mi tudíž zůstat lhostejný. [70%] ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

  • Název filmu je odvozem z korejské písně s názvem "I got the bone from my father, and the flesh from my mother". (Terva)

Reklama

Reklama