Režie:
Jonathan KaplanKamera:
Andrew DavisHudba:
Sol KaplanHrají:
Michael Eric Kramer, Pamela Ludwig, Matt Dillon, Vincent Spano, Andy Romano, Ellen Geer, Lane Smith, Molly McCarthy, Tom Fergus, Harry Northup (více)Obsahy(1)
V nudné atmosféře amerického Zapadákova se dospívající mládež chce vymanit ze stereotypu spořádané rodiny, ke kterému je nutí jejich rodiče. Mladí nemají ve městě téměř žádnou možnost zábavy, jejich názory nikdo neposlouchá. Drobné přestupky v podobě alkoholu a drog se stupňují a dospělí se je snaží zarazit utužováním disciplíny a sankcemi. Situace v zapadlém městečku je napjatější, reakce na zákazy bouřlivější. Stále větší dusno spěje k výbuchu. (rikitiki)
(více)Recenze (15)
Ano, je to na hraně. Jak chování teenagerů tak celkový film, který nám jen ukazuje, jací jsou v Americe spratci a jak to nikdo nezvládá. A tenhle stát si máme brát za vzor. ()
Určitě jeden z nejdekadentnějších teenagerovských filmů vůbec. ()
K filmu jsem se dostal úplně náhodou, když jsem se na youtube proklikal na trailer. Všimnul jsem si tam mladýho Matta Dillona, tak mě zajímalo, co to je za film. Většina lidí to docela vychvaluje a dokonce i Kurtovi Kombajnovi se to prej líbilo, takže jsem se odhodlal, že se na to taky podívám. Musim uznat, že i když jsem film viděl až 40 let po jeho vzniku a svym věkem jsem podstatně blíž k těm rodičům a fízlům, tak jsem pro ty rozhněvaný mladý puberťáky z americkýho předměstí 70. let měl jistý pochopení. Škoda toho hloupýho "akčního" konce plnýho explozí, kde to vypadá, že ty puberťáci snad srovnaj celý město se zemí. Jinak film má nějakou myšlenku a má atmosféru, ale kazí to ten hloupej konec. Další slabou stránkou jsou dost prkenný herecký výkony a to jak u těch mladších herců, tak i u dospělejch. 65% ()
Solidní coming of age o nudících se teenagerech a nudných rodičích, vrcholící poněkud za vlasy přitaženou násilnou vzpourou děcek. Většinu času vidíme děcka bez nějakých možností se bezcílně poflakovat, tlachat, pařit, fetovat, muchlovat se a drobně krást (zatímco rodiče řeší jen svoje kšefty a policajti si marně hrají na drsňáky), přesto se na to dobře kouká a byli mi velice sympatičtí, prostě normální puboši. Napětí mezi děcky a rodiči ale eskaluje a jakmile se děckám dostane do ruky pistole, je jen otázka času, kdy se to definitivně posere. Mladej Matt Dillon je dobrej frája. ()
Vekna či Pennywise aby je zabavili nikde, ale i tak jsou mezi prvními obětmi „urban planningu“ děti. Kaplanova turbína juvenilní zmatenosti ukazuje, že v tomto generačně-autoritativním střetu je na straně poražených většina a definovat vítěze je obtížné. Škoda konce s výstřikem vandalismu, který byl autentický jak rána z revolveru, po které současně explodují dvě auta. Zajímavá práce kamery od budoucího tvůrce Uprchlíka, především ty dva záběry, kdy postavy odcházejí k horizontu lemujícímu oblohu.. ()
Americké Proč? Vyznenie chápem, motivácie nie. Kto bol ten zlý? Má film myšlienku, či iba konštatuje? Mal som cítiť satisfakciu vo finále, alebo v závere? Teda rozumiem, čo tým chceli povedať. Len by som asi nemal byť dospelý. 65% ()
Film, který údajně přesně zachycuje mladou generaci 70. let. Vše působí velice autenticky, hudba(Cheap Trick, Ramones), kamera a všudepřítomná zdrogovaná mládež.. Ale jen do doby, kdy se na scéně objeví policie, která rada buzeruje za každou maličkost. Příjemnější by bylo, kdyby celý děj zasadili do velkoměsta místo jednoho malého satelitního městečka a originální hudbu nahradili něčím míň depresivním. Z herců jde cítit, že jsou to nováčci, i když Matt Dillon byl už tehdy talent. Konečná destrukce pak na rtech vyvolá opravdu velký úsměv. ()
Podívala jsem se na film, protože patřil k oblíbeným Kurta Cobaina, zmiňuje ho v dokumentu Kurt Cobain: Montage of Heck. Docela rozumím, co se mu na filmu tak líbilo - vzpoura proti dusivé atmosféře maloměsta má pořád docela sílu. Horší jsou ale některé herecké výkony dospívající mládeže. ()
Kaplan už lepší film nenatočil, todle byl oblíbenej film Kurta Cobaina, neni se čemu divit. ()
Tak nevím. Jistě, je tu bezútěšná čtvrť, jsou tu rodiče, kteři na děcka nemají čas, pak škola, která už na to nemá, aby cokoliv řešila a policajt s totalitními sklony, leč to neznamená, že někteří z těch týnejdžrů nejsou oprsklí hajzlíci. Je to velmi americké, tedy vyhnané do extrému, takže závěrečná vzpoura adolescentů vypadá jak začátek občanské války. ()
Praveze lahko nadpriemerny film, kde sa stupnuje napatie, stupnuje a stupnuje ... divak caka napokon nieco velke,... a ked to velke ma prist, naraz to reziser Kaplan ukoncil. Mne sa tovidelo, takto drzat divaka v napati : 72 % ()
Přemotivovaný polda, apatičtí rodiče a městečko plné znuděné mládeže ... proč se světy dětí a dospělých nemohou bez problémů setkat? ()
První krimi/thriller ze 14 kousků v roce 1979. Teda opravdu spíše drama než krimi o partě hajzlíků, pardon teenagerů kteří řádí v maloměstě. Není to špatně natočené - teenagery hrají opravdu teenageři a ne 25letí herci, je tu slušná muzika a brutální finále. Problém je že příběhy o dětské kriminalitě mě nikdy nebavily, něco o jako filmy z ghetta. Ano rodiče nic nezajímá a poldové jsou moc horliví, ale to mám fandit zmetkům co se poflakují, vykrádají byty, fetují, ani bouchačky jim nejsou cizí a ve finále všechno zdemolují? Slušná 3* záležitost která šla absolutně mimo mě. ()
Tak kdo by nechtěl mít děcka co dýlujou haš a LSD, možná ti prolezou barák a něco si půjčí, nebo si půjdou na pole zastřílet ze šlohnutýho kvéru. Na druhé straně přeaktivní cop pigs, přesněji jeden strážník, kterýmu se o mládeži musí natuty i zdát. Geniální výpověď na téma americkýho snu, zazobánků co na svý děcka nemaj čas a nudnejch prérií, kde ještě nedávno kočovali kovboji a dneska tam jsou uměle zavlažovaný trávníky a velký bazény. Možná bych z toho taky šílel. Dobrá otázka, kdo byl vlastně ten hlavní badass. A kdo za všechno může? Že by zase Kalousek? Tuhle anarcho agitku jsem si dost užil. Škoda jen některých nepřesvědčivých a prkenných výkonů mladých herců. ()
Vôbec jeden z najlepších a najreálnejších filmov o dospievaní. Teda až na ten záver, ktorý je až príliš Hollywoodsky. Ale inak je to takmer dokonale a možno trocha tvrdé tvrdenie ale v žánru coming of age je to ako pre gangsterky Krstný otec. ()
Reklama