Režie:
Rupert WainwrightKamera:
Nathan HopeHudba:
Graeme RevellHrají:
Selma Blair, Maggie Grace, Tom Welling, Sonja Bennett, DeRay Davis, Rade Šerbedžija, Kenneth Welsh, Adrian Hough, Sara Botsford, Cole Heppell, R. Nelson Brown (více)Obsahy(1)
Obyvatele malého městečka jménem Antonio Bay terorizuje děsivá a nenávistná síla, která se ukrývá ve smrtící husté mlze. Pod jejím závojem číhá hrůzyplné tajemství, které musí lidé z města odhalit dříve, než bude pozdě. Přesně před 100 lety na skalnatém pobřeží izolovaného severokalifornského města ztroskotala v tajemné mlze loď s malomocnými. Zakladatelé města ji záměrně navedli špatným směrem, což znamenalo smrt pro všechny na palubě. Teď se duchové mrtvých námořníků vracejí ze svých hrobů, aby se mohli pomstít. Jsou zahaleni do nadpřirozené mlhy, uvězněni v rezidencích odlehlé komunity a hledají potomky těch, kteří město kdysi založili a zabíjejí každého, kdo jim chce překazit jejich vražedné úmysly. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (225)
Nadšení, že se konečně podívám na Mlhu od Kinga ze mě vyprchalo stejně rychle, jako kebab s kari zálivkou při střevní chřipce. Ten vůl ve videopůjčovně mi za padesát korun dal tuhle kravinu a ještě se přitom usmíval jako Grinch, když krade dětem dárky z pod stromečku. Vydržel jsem to asi 35 minut a pak jsem to vypnul, zjistil kolik je hodin pro případ, že by ve videopůjčovně měli ještě otevříno a já bych tam šel v návalu vzteku vypustit svoji "mlhu". Chce se mi brečet ()
Takhle zpětně člověk ocení Carpenterovu genialitu ve výstavbě příběhu, a hlavně ve výstavbě napětí. Plus v doprovodných prvcích, jako třeba výběru skoro meditativní hudby, která tu náladu umocňuje.Ale tohle? Městečko, kde žijí buď jen mladí, nebo staří (ti stejně první chcípnou), kde nežijí lidé ve věku 30-50 let (aspoň jsem žádné nezaregistroval) a kde výstavba příběhu a nějakého napětí je skoková - skok sem, skok tam, chvilka keců, chvilka nudy, macho kecy, metrosexuální kecy, emo kecy, nazdar, A ten úžasně pitomý konec! Mimochodem, Carpenter nepoužil ani jeden digitální efekt, a jaké to má napětí - tady je triků plno, ale ukazuje se, že explictiní zobrazení je často spíše k smíchu. ()
Divím se že to tak všichni zatracujete. Je to remake mnohem povedenějšího filmu než z toho ted vzniklo přesto i tohle mělo něco do sebe mělo to akci a napětí. Tvůrci mohli využít současnou techniku což se dobře projevilo ,určitě je dobře že příběh zasadili do současnosti viz mobil či notes. Být potomkem někoho kdo spáchal zločin se nevyplácí pomsta přijde dřív a nebo později stejně. ()
TV/// Obsazení 7/10 Děj 5/10 Hudba 6/10 Efekty 4/10/// +nebudu zastírat že nemám pro trojici Welling, Blair a Grace slabost, přeci jen modernější zpracování má trochu rychlejší tempo -z námětu se dalo vytřískat daleko víc, občas hodně zmatené chování postav, podivný závěr/// Hodně kritizovaná, přesto mnou vyhlížená Hemla, pardon Mlha. Chtěl jsem vidět už jen kvůli porovnání se starším filmem. Ten byl ve své době hodně kvalitní a určitě atmosférický, mě však neoslnil. Podobné je to i s tímto, jen jsem se u něj méně nudil a pokud to má být úměra v hodnocení, tak světe div se "mlha přede mnou, mlha za mnou" tenhle byl lepší./// Celkem 54%/// ()
Občas to mívá divák, potažmo recenzent hodně těžké. Říká se, že na špatné filmy se píše snáz. Jenže digitální The Fog bude záhadnou výjimkou. Je s podivem, že režisér Rupert Wainwright natočil atmosférický thriller Stigmata, toho času vizuálně zajímavý videoklip s Patricií Arquette. The Fog, ať ji proberu odshora dolů, je neskonalý průšvih. Rádoby horor o mrtvých námořnících, kteří přicházejí z mlhy, tedy vraždící mlhy (což je bez hlubšího scenáristického vysvětlení), představuje partu jako z ústavu mentálně postižených, kteří jen nešťastně pobíhají a pronášejí neuvěřitelně hloupé věty. Divím se a "obdivuju" zároveň Selmu Blair i Maggie Grace za tu kuráž, do něčeho takového jít. ()
Galerie (16)
Zajímavosti (10)
- Roli Stevie (Selma Blair) měla původně ztvárnit zpěvačka Fergie ze skupiny Black Eyed Peas a mluvilo se také o Charismě Carpenter a Jessice Biel. (imro)
- Remake klasického hororu stál producenty 18 milionů a během prvního víkendu promítání (14. – 16. 10. 2005) vydělal v USA 11,7 mil. dolarů. Celkový výdělek dosáhl na 29,5 milionu. (imro)
- V októbri 2016 sa podľa webu PrettyFamous umiestnil film na 9. priečke v rebríčku "Najhoršie horory všetkých čias". (martin1m2)
Reklama