Režie:
Čchan-uk PakKamera:
Jung-hoon JungHrají:
Yeong-ae Lee, Min-sik Choi, Yea-young Kwon, Si-hoo Kim, Dal-soo Oh, Hye-jeong Kang, Kang-ho Song, Jae-yeong Jeong, Ha-kyun Shin, Ji-tae Yoo, Soo-hee Go (více)Obsahy(2)
Poslední část Trilogie pomsty (Sympathy for Mr. Vengeance, Old Boy). Pomstychtivá mladá žena s andělskou tváří po návratu z vězení hledá odplatu – za zločin, který nespáchala, za příkoří, které musela vytrpět, za ztracenou dcerku, kterou musela opustit. Film byl oceněn na festivalu v Benátkách 2005 Malým zlatým lvem. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (363)
Pro dosledování je zapotřebí zhruba stejný díl trpělivosti, jako věnuje běžný Kolejec k naučení ingýž špýkng, aby pak mohl doplachtit do Juróóp-á, chodit tu po Plaga, na všechno dělat ó a dondándustendovat. Rozdělím-li lákoskovinu na jednotlivé díly bambusu, první část je zhodnotitelná snad jen slovem utrpení. Vydržte, konec konců to ke konci stojí konečně i za to. Nedá se svítit, i v digi světě mají jedince, schopné naplánovat pomstu rafinovanější, než vzít rodinku na výlet ke Koptům a umíchat jí koktejl s příchutí hořkých mandlí. ()
Celý film jako slow burn build-up pro jednu extrémně silnou situaci? Když je ta situace až tak psychologicky, emočně a brutalitou až TAKHLE extrémní, tak proti tomu jde jen stěží mnoho namítat. Narativně funguje Chan-Wook Parkův finální díl volné trilogie o pomstě velice dobře, bez problémů se v tom vyrovná známějšímu Old Boy - i když ten je mnohem zajímavější z hlediska akčního žánru. A kratší délka tady taky pomáhá, obzvlášť v porovnání s dost mizerným a nudným prvním dílem. 8/10 ()
"Melancholická" záverečná polhodina je vzhľadom na ostré úvodné tempo už trošku rozťahaná a únavná... ale aj tak je to celkovo parádna, precízna filmárčina, aká sa v západných kinematografiách často nevidí. Najviac ma potešilo, že to aj napriek ťažkotonážnemu námetu nestráca nadhľad a zmysel pre humor (muž so skladacou sekerou). ()
Motiv pomsty je tentokrát rozpracován na několika úrovních. Divák si musí hned ze začátku zvyknout na nezvyklý způsob vyprávění - na přeskáčku nám tvůrci vyprávějí příběh, vrací se do minulosti do vězení a sem tam prostě zaperlí hláškou naprosto mimo kontext. Film je herecky, i vizuálně zvládnut brilantně, jediným problémem zůstává násilí. Je ho tu až příliš, a byť to většinu času nejspíš nemělo být myšleno vážně, je to prostě moc. Oldboy se mi líbil o chlup víc, Nebohá Paní Pomsta je přesto další důkaz převahy Asijské kinematografie a ze souboje se Samaritánkou (která šla dokin prakticky současně) vychází jako jasný vítěz. ()
Velice zdařilý film, který pro trochu "rozkoukaného" diváka v tématu "ženských mstitelek" není natolik originální a spíš evidentně čerpá ze zaběhlých klišé. Vzorů by se daly najít desítky, zejména v 70. letech tyto filmy hodně frčely v Japonsku (explotační asijské období s herečkami-zpěvačkami jako byla Reiko Ike či Meiko Kaji) a nebo už ultrabrutální depresivní počin šílence Vibeniuse Thriller - en grym film (1974) s Christinou Lindberg. Každopádně asijské "pomstichtivé období zneuctěných žen" probíhalo někdy v letech 1970 - 1974. Vsázelo jednak na násilí a brutalitu, tak ale i na neuvěřitelně propracované příběhy, scénáře pomsty a vyjebávky se všemi, kteří se nějaké křivdy dopustily... Takže ač je tento film od Chan-wook Parka velice zdařilý, spíše opakuje témata dávno v Asii zaběhlá a znovu je oživuje v neuvěřitelně působivém podání ...a předkládá s celou parádou nezvyklému evropskému divákovi ... ()
Galerie (37)
Photo © CJ Entertainment
Zajímavosti (6)
- Několik herců v tomto filmu, zejména ti, kteří jsou příbuzní mrtvých dětí, se také objevili v Má je pomsta (2002) a Oldboy (2003), tedy v předchozích částech trilogie. (ICTS)
- Režisér původně uvažoval o obsazení Doo-shim Ko, nakonec ji ale do filmu neobsadil. (ČSFD)
- Sníh na konci filmu není skutečný. Byly přivezeny dva nákladní vozy soli, ta se rozsypala po okolí a zbytek byl dodělán počítačovými efekty. (TomikZlesa)
Reklama