Reklama

Reklama

Obři a hračky

(festivalový název)
  • Japonsko Kyojin to gangu (více)
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

V padesátých letech se objevily četné korporátní satiry, žádná z nich se však nevyrovná snímku Obři a hračky. Masumurův zběsilý, blouznivý a brilantně jízlivý příběh vypráví o třech společnostech, které vyrábějí karamelové bonbony a bojují o srdce a kapsy Japonců. Film Obři a hračky, částečně inspirovaný filmem Elii Kazana Tvář v davu, se odehrává na pozadí závodů v dobývání vesmíru. Jde o produkt své doby a zároveň o nadčasovou alegorii konzumní kultury a kultury celebrit, toxické nadvlády Ameriky a morální ceny, kterou lidstvo platí za modernitu. Snímek natočený na křiklavě barevný Agfacolor lze přirovnat k filmové obdobě cukrového dopingu: nápor obrazu a zvuku, který v době mediálních influencerů a duchovního vakua působí děsivě aktuálně. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (4)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Místy velice trefná a dodnes platná satira na fungování reklamního průmyslu, ale i když se mi to líbilo a s mnohým souhlasím, těžko se mi hledá důvod pro udělení čtvrté hvězdy. Má to v sobě sice hodně - nikdy nekončící válku proti konkurenci, na které celý reklamní průmysl stojí, mladou celebritu, která je sice hloupá vědomostně, ale chlapy z vlivných firem, které se o ni perou, umí využívat dokonale a hlavně se mi líbilo jak krásně to zobrazuje, že v tomhle průmyslu budou nejúspěšnějšími ti, kteří budou jednat nejvíc nemorálně a arogantně budou pohlížet na zbytek světa jako na lehce ovlivnitelné hlupáky. Tady se ta nadčasovost projevuje nejvíc, jelikož to platí dodnes a zobrazení ovlivnění lidské mysli skrze reklamy tu taky nechybí. Propracované to tedy do jisté míry je, ale chybělo mi tam něco silnějšího, čím by se to výrazněji odlišovalo od podobných filmů a co by mě donutilo si to s chutí pustit znova. Možná si to časem rozmyslím, až se mi to rozleží v hlavě, ale do té doby tu nechám velmi silné tři hvězdy, na které to momentálně vidím víc. Ono to je možná i tím, že tu některé scény zbytečně protahují děj, zvlášť ty kabaretní. Sice ano, chápu, Japonci (a obzvlášť v 50./60. letech) to do filmů dávali rádi, do barevných skoro pravidelně, ale stejně je víc vnímám jako vatu. Od Masumury ale v budoucnu ještě určitě něco zkusím, zaujal mě tímhle filmem dostatečně. Silné 3* ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Tři korporace (World, Giant a Apollo) a tři rivalové (Goda/Niši, Rjúdži a Masami), jeden produkt (karamelové bonbony) a jedna dívka (prostoduchá a trochu divoká Nishi), která se stává Hračkou v rukách těch Obrů, kteří právě tahají za nitky. Po úvodní, zdánlivě komediální frašce, přichází v polovině druhé zvážnění odrážející se v ostrém, explicitním střetu mezi Západem a Východem, mezi kapitalismem a tradicí, mezi businessem (se všemi pejorativními konotacemi, které termín přináší) a následováním kodexu bušidó. Tak či onak, vliv globalizace na národní identitu a hodnotové systémy kultury byl nesporný již koncem 50. let minulého století, stejně tak vliv médií na společnost, respektive prudce se rozvíjejícího televizního, potažmo reklamního průmyslu na život jednotlivce. Masamurova kritika těchto jevů a tendencí je ve své otevřenosti velmi přesná a důsledná a má obecnou platnost i po téměř 60 letech. [==] Více o filmu k přečtení zde: http://www.filmwalrus.com/2008/03/review-of-giants-toys.html ()

Galerie (10)

Reklama

Reklama