Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film vykresluje útok maniaka na nic netušící rodinu. A to hned těsně po propuštění z vězení. Tento film nemá obsáhlý děj, je to spíš takový portrét a ukázka činů vraždícího násilníka během 24 hodin. Obsahuje minimum dialogů, ale celé řádění je doprovázené vrahovým monologem o jeho dětství, minulosti, traumatech, sadistických touhách atd. (Flipnic)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (112)

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Po dnešním vydatném obědě značka ideál. Právě propuštěný vrah, ihned po zaklapnutí vězeňské brány začíná střádat další, bizardrní a úchylné plány na zdokonalení svého mistrovství. Tohle vše s podmanivou hudbou, kamerou hledící ze všech úhlů, no jak říkám, jednohubka. Moc se s tím nepáře a jde rovnou na věc. Ten kluk má prostě tah na bránu, to se musí nechat. Kdyby byl hokejista, zahrál by si možná i na olympiádě, takhle to vypadá, že tam asi zůstane až do důchodu. Ve vězení samozřejmě, ale tahle jednodenní vycházka, ta neměla vůbec žádnou chybu, prostě strašnej nářez! ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Film „Angst“ se snaží o propojení psychologie s brutalitou, která je relativně otevřeně ve filmu zobrazena. Tohle dohromady tvoří celkem depresivní pohled na celkové dění, pohled, který vede k tomu, že se můžete propadnout do tíživé atmosféry. Sám film ale v mnoha ohledech nevyniká a představuje to, co od podobného snímku očekáváte. Přesto je natočen dobře a svůj efekt má. ()

Reklama

Mefistofelle 

všechny recenze uživatele

Další z mnoha příběhů o fiktivním sériovém vrahovi a dle mého názoru také jeden z nejlepších. Nestaví na brutalitě ani explicitním násilí, tudíž za slasher se to nedá označit ani náhodou. Na diváka působí úplně jiným způsobem - vše je postaveno na úhlu pohledu samotného vraha a jde čistě jen o jeho vlastní vnímání světa a situací, do kterých se dostává. Jiným postavám je zde věnován prostor minimální, hrají vesměs nevýznamnou roli a jsou čistě jen prostředkem pro vrahovu úchylnou seberealizaci. Proto mi ani nevadí, že herecké výkony "obětí" nejsou na kdovíjak vysoké úrovní. A když už jsme u těch hereckých rolí, nemůžu nepoznamenat, že Erwin Leder v roli psychopata na mě působil opravdu přesvědčivě. Děj je zde velmi jednoduchý: vrah je propuštěn po mnoha letech z vězení a i když si systém myslí, že je napraven a nemůže už nikomu ublížit, on ví, že hned jak se dostane ven, začne s vraždami znovu. A proto se vydává hledat ideální prostředí, které nalezne v jednom domě, kde se ukryje a čeká na příchod jeho obyvatel. Během té doby a i v dalším průběhu filmu se dozvídáme prostřednictvím jakéhosi vrahova vnitřního monologu o jeho mládí. Za povšimnutí tak stojí, že na rozdíl od spousty jiných filmů, kde je pro nás chování vrahů něčím absolutně nepochopitelným, tak zde mu vidíme do hlavy perfektně a není těžké si domýšlet, jaké jsou motivy i těch sebezvláštěnjších činů, kterých se dopouští. Dojde samozřejmě i na vraždy, které ačkoliv nejsou kdovíjak brutální, jsou působivé svým naturalismem. Nejedná se o film, který by nadchl každého a ani se o to nesnaží, ale dle mého názoru je to jeden z nejvíc nezapomenutelných psychologických filmů, jaké jsem kdy viděla. ()

DodkaS 

všechny recenze uživatele

Psycho. Skvelá atmosféra vďaka sympatickému hlavnému "hrdinovi", jeho monológu v hlave a zvráteným predstavám, ktoré vyjadril určite tak, ako si želal. Ja som spokojná, ale k úplnej dokonalosti mi predsa len niečo chýbalo. Žeby iný koniec? Každopádne si pozrite Angst v noci a o zábavu máte postarané :) ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Austrian extremity. Ojedinelý pokus o nonkonformnú, otvorene brutálnu štúdiu psychopata a 24 hodín v jeho živote. Myšlienkovú opozíciu voči tematicky spriazneným dielam Krzysztofa Kieslowskiho (Krótki film o zabijaniu) a Fritza Langa (M) mení, sníma z nej bremeno štatútu verejnej obžaloby a povyšuje na unikátne explicitnú a šťavnatú kameramanskú exhibíciu (výškové snímanie, prestrihy na detaily a tie najnepríjemnejšie pozičné uhly) so sugestívnym story-tellingom cez voiceoveri predčítané Robertom Hunger-Bühlerom. Realizmus, naturalizmus a animalizmus vo výbuchu nespútanej maniakálnej agresie, ktorá sa pozvoľne, dômyselne gradujúc vymyká kontrole a zmieta narušeným vrahom, čím zneisťuje diváka v otázka, či svoje dielo vôbec dokáže dokonať. Rybczynskiho kamera je bezkonkurenčná a Schulze je považovaný za jedného z priekopníkov elektronickej hudby 80. rokov, takže písať ódy na jeho adresu je úplne zbytočné. Polopatistické okienko je u konca, čas na finálny verdikt. 100% ()

Galerie (19)

Zajímavosti (7)

  • V roce 1983 byl film zakázán v celé Evropě kvůli extrémnímu násilí. (Homerking)
  • Rozpočet filmu byl kolem 400 000 EUR a byl kompletně financován režisérem samotným. Jelikož byl film zakázán ve většině zemí Evropy kvůli extrémnímu násilí, režisér skončil v dluzích, které splácel točením reklam. Od té doby nenatočil žádný jiný celovečerní film. (Eldrick)
  • Vo viacerých scénach vidieť, ako sa obete hýbu. (GTS_PUNK)

Reklama

Reklama