poster

Red Road

  • Velká Británie

    Red Road

  • Slovensko

    Red Road

Drama / Thriller / Mysteriózní / Psychologický

Velká Británie / Dánsko, 2006, 113 min

Režie:

Andrea Arnold

Scénář:

Andrea Arnold

Kamera:

Robbie Ryan

Producenti:

Paul Trijbits
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tomco
    ****

    lars von trier + zentropa = zaujimave projekty. tento toboz.. realisticky nahlad do zivota policajtky obsluhujucej mestske kamery vyrovnavajucej sa s krutou minulostou.. smutne, velmi realne, skvelo zahrate a hlavne autenticke.. netradicny typ filmu, ktory mohol dopadnut ovela horsie, ako dopadol.. silnych 70%(28.4.2007)

  • Skip
    ***

    Chtělo by to hodně, ale opravdu hodně prostříhat a bylo by to o mnoho lepší. Takhle je ve filmu až moc hluchých míst, která zbytečně zabíjejí zajímavé momenty. Také bych trochu ubral na naturalismu. Např. sperma vytlačené na prsty z prezervativu mě sice nijak nepohoršuje, ale vidět to nemusím.(27.4.2011)

  • nunka
    ***

    Film plný tajomna, kde sa hlavná pointa odhaľuje v poslednej štvrťhodine, dovtedy divák sleduje podivné rozhodnutia ústrednej postavy, ktoré na prvý pohľad nedávajú žiadny zmysel. Tajomná Jackie a jej tajomná strata divácky funguje, k čomu sa pridáva aj "chladné herectvo" Kate Dickie. Tempo je pomalé a záujem Jackie o neznámo-známeho muža vystrieda posadnutosť. Tu niekde sa vytratilo moje dychtivé zaangažovanie do deja a puto k hlavnej hrdinke oslablo na 50 percent. Aj keď je záver dynamickejší a pointa má ľudský rozmer, až tak to mnou nepohlo.(14.11.2011)

  • Matty
    ****

    Výřezy reality, které Jackie sleduje, vlastně o realitě samé nic moc neprozrazují. Chybí klíčový kontext, čeho si je hrdinka vědoma a čeho po sestoupení zpět do světa, s nimž před lety ztratila kontakt, poměrně šokujícím způsobem zneužije. Velmi pomalý film dlouho ani nenaznačuje, jakým směrem míří. Stejně jako Jackie neznáme souvislosti a těžko můžeme o postavách vytvářet nějaké soudy, chápat je, či odsuzovat. Red Road je tím velmi odtažitý, zároveň syrově realistický, což se překvapivě nebije s jeho kontemplativním tónem (Arnoldová přiznává svou inspiraci Tarkovským). Koho neosloví na minimu zredukovaný příběh, může přemítat třeba nad ontologickým poutem mezi filmem (videem) a skutečností. 75% Zajímavé komentáře: Radko, dezorz, Cushing(26.4.2011)

  • Flakotaso
    ***

    První polovina, kdy ještě divák netuší o co jde a udržuje ho v očekávání věcí příštích, byla velmi dobrá a v určitém smyslu zábavná. Její poutavost spočívala v zobrazení prosté každodennosti v kombinaci s odhalováním minulosti a zvyšující se posedlostí hlavní hrdinky. Samotný nápad s kamerami a tím, že hrdinka dění na kameře vlastně sama ovlivnuje je výborný. Bohužel, ve druhé vysvětlovací polovině už vidíme jenom křeč a stokrát použitou pointu a veškerá originalita či scénáristická nápaditost mizí do háje. A rádoby smířlivý konec, který ještě podbarvuje jakýsi nechutně sladký song, dává nezvládnuté druhé část filmu korunu. Tři a půl hvězdy.(26.4.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace