poster

Kdo je tady ředitel?

  • francouzský

    Le direktør

  • Dánsko

    Direktøren for det hele

  • Itálie

    Il grande capo

    (Itálie)
  • slovenský

    Kto je tu riaditeľ?

  • anglický

    The Boss of It All

Komedie

Dánsko / Švédsko / Island / Itálie / Francie / Německo, 2006, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • NinadeL
    ****

    Divadlo ve filmu. Ale tak proč ne? Občasně ano.(18.9.2012)

  • Slarque
    ***

    U von Triera naštěstí nehrozilo, že by natočil „normální“ komedii. Absurdní nápad roztáčí humorné situace v jedné IT firmě. Vypadá to jako laciná televizní inscenace v duchu manifestu Dogma s občasným komentářem režiséra jak z Království. Chvílemi jsem se u toho bavil, jindy to bylo spíš smutné, ale rozhodně je to pozoruhodný filmeček (na který se skládali producenti z osmi zemí). A nejvíc mě nakonec bavil Fridrik Thór Fridriksson v roli islandského obchodnníka (70%).(20.6.2010)

  • Boogeyman
    ****

    Lars von Trier je pro mne zárukou toho..…..vlastně pro mne žádnou zárukou není, jeho filmy jdou mimo mě. Manifest Dogma 95 mě odradí na dálku. Kdo je tady ředitel? jsem viděl neúmyslně když jsem uspával dceru u televize, od které mi předtím úspěšně schovala ovladač a nutno podotknout, že mi to moji práci značně ztížilo, neboť jsem častými „výprsky“ smíchu usínající dítě budil. Námět a scénář je opravdu perla, přes občasnou naivitu jednání postav jsem se nad absurdními situacemi a bravurními dialogy skvěle bavil. Jednu hvězdičku z plného počtu strhávám za odporné střihy, které jsou nejspíše nějakou uměleckou licencí, přičemž v mých očích filmu dodávají nepříjemnou pachuť amatérismu!(1.12.2008)

  • Matty
    ****

    „Zasraný Dánové!“ Kdybych bral vážně Trierova úvodní slova o komedii prosté jakékoliv reflexe, usilující pouze pobavit diváka, jsem teď zklamaný. Ale copak lze brát Triera vážně? V souvislosti s Ředitelem Zeměkoule musím stejně jako dříve u Dogville a ještě dříve u Tance v temnotách napsat, že něco podobného jsem ještě neviděl. Podle IMDb byla použita speciální kamerová technika nazvaná Automavision, kdy jsou záběry a pohyby kamery vybírány počítačem. V praxi to vypadá jako hrozný bordel. Plynulá návaznost záběrů? Hovořící postava vždy dobře viditelná? Nějaký kameramanův zájem o to, co se děje v pozadí? Zapomeňte! Tenhle cílený amatérismus v pojetí zkušeného filmaře měl asi být sekundárním (jestli ne primárním) zdrojem humoru, pro mne byl zprvu provokatérskou snahou o svéráznost za každou cenu, postupně jsem si na něj zvyknul a bral jej nanejvýš jako (ne)příjemné zpestření děje. Vlastně spíš jednoduché, nepříliš promyšlené zápletky vystačující nanejvýš pro jednu epizodu sitkomu (třeba Kanclu), přesto ideální coby základ pro trierovsky krutou satiru. Kancelář jako na lžích postavený mikrosvět, kde má upřímnost cenu platiny – výstižné a, minimálně jde-li o přetvářkou neobalenou prezentaci dánsko-islandských vztahů, velice odvážné. Trier si nadále udržuje pověst režiséra, jehož filmy nemůžu vystát, ale stejně mě fascinují. 75% Zajímavé komentáře: Amarcord_1, HAL(9.6.2010)

  • troufalka
    *

    Můj upřímný obdiv všem, kdo se u této komedie bavili. Mám velice ráda suchý absurdní humor, leč zde naprosto převládl pocit směsice trapnosti a nudy. Trier mě nepřestává překvapovat. Začala jsem jeho obdobím kolem Dogma 95, přesunula se k pozdějším kouskům, abych si pak s velkým překvapením vychutnala Evropu a Prvek zločinu. Když vím, co Tier dokáže, jak si umí vyhrát se scénou, dokáže vystřihnout naprosto originální, dechberoucí kousek, pak dost dobře nerozumím, kde se vzala tato nekomedie zabíraná nesmyslnou kamerou. Žádné veké stopy po originalitě jak v námětu, tak ve zpracování. To už jsem víc fimařiny vnímala v nízkorozpočtové Epidemii, která se jakoby nedopatřením dostala mezi jeho dva vrcholové snímky, které už později nepřekonal. Možná by paní Trierová udělala lépe, kdyby si své tajemství vzala do hrobu. Challenge Tour 2015: 30 dní se světovou kinematografií(3.4.2015)

  • - Dánská herečka Iben Hjejle, která se ve filmu objevila v milostné scéně na kancelářském stole, může být českým divákům známa také z reklamy na Českou spořitelnu. (FMJ)

  • - Poté, co se objevují Kristoffersonova (Jens Albinus) bývalá přítelkyně, on si si sundá kalhoty a přehodí je přes tabuly, kalhoty střídavě mizí a zase se objevují. (T081)

  • - Film byl natáčen kamerovou technikou zvanou Automavision, kdy je každý úhel a pohyb kamery volen počítačem. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace