poster

Neznámá

  • Itálie

    Sconosciuta, La

  • Francie

    L'Inconnue

  • Slovensko

    Neznáma

  • Kanada

    Unknown Woman, The

Drama / Thriller / Mysteriózní

Itálie / Francie, 2006, 118 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Snorlax
    ****

    Přetrpěla jsem první třetinu a říkala si, že je to strašně zmatená a studená nuda. Asi bych nechtěla hodnotit umělecký dojem z práce funebráků, maximálně jejich profesionalitu. S těmito pocity jsem film vypnula a vrátila se k němu až za dva dny. První třetina byla stejně studená a zmatená. Jenže potom začal příběh dávat smysl a začínaly z něj občas i vypadávat emoce. Zpočátku spíše omylem. A pak najednou došlo ke grand finále. A já zůstávám s pusou dokořán a cítím, jak mi vlhnou bulvy.(21.9.2012)

  • T2
    **

    Rozpočet €8miliónovTržby USA $152,114Tržby Celosvetovo $6,841,641║ Najhoršie na tomto filme je že postupne svojím štýlom vyprávania stráca pozornosť diváka, základ príbehu dobrý ale niekedy prílišná snaha o originalitu a tiež dejové prelivy vyznejú do nesúrodosti, taktiež by to potrebovalo skrátiť na minutáži. /40%/(26.4.2010)

  • Matty
    ****

    Díky neustálému přísunu nových skutečností, které nás nutí k přehodnocování toho, co již víme, jde o thriller, jenž diváka nepřekvapí jednou nebo dvakrát, ale přibližně každých deset minut. Nečekané jsou například žánrové transformace, jichž Neznámá prodělá několika. Jen zdánlivě jde o psychologické drama založené na rape/revenge vzorci (o „rape“ ani „revenge“ zde přinejmenším zpočátku nejde). Role oběti a viníků jsou několikrát zrelativizovány a nelze jednoznačně klasifikovat, kdo komu víc ublížil. Scény, které by neobohacovaly vyprávění, ve filmu prakticky absentují. Ani flashbacky neslouží jenom k exploatačnímu vyobrazení bestialit, jež byly na hrdince páchány (kromě jejího těla jsou odhalovány také detaily o její identitě). Tornatore zatajuje a odhaluje informace s hitchcockovskou precizností. Ví, kdy v zájmu zesílení momentu překvapení nějakou skutečnost přeskočit a kdy nám na druhou stranu kvůli zintenzivnění napětí ukázat víc (interiérové záběry s více postavami a extrémní hloubkou pole, která opticky deformuje reálné prostorové vzdálenosti mezi figurami). Navíc předpokládá diváka ochotného k vlastní detektivní práci. Důležité informace neopakuje nebo neozřejmuje zcela. Tato nejistota pak nutí k vytváření vlastních hypotéz, na čem je založeno jedno z největších překvapení filmu (keyword: kudrnaté vlasy). Manipuluje-li režisér s námi, pak v zájmu zesílení překvapení a identifikace s hrdinkou. Každý detail podřizuje dramatickému napětí, na které se zde sází více než na pravděpodobnost a realismus. Také navenek velmi laciný vypravěčský manévr, kdy protagonistka zpravuje o svých činech jistou pasivní postavu (a jejím prostřednictvím také nás), je nakonec šikovně zužitkován. Opakovanými záběry točitého schodiště zvýrazněná spirálovitá struktura pak slastně napínavou žánrovku povyšuje na úvahu nad tím, nakolik naše minulá rozhodnutí determinují ta budoucí, a zdali bychom se vůbec odvážili činu, zvážit před každým životním rozhodnutím veškeré možné následky. 80% Zajímavé komentáře: Jordan, mm13(23.4.2013)

  • kareen
    ****

    Příběh mladé ženy, která si v životě sáhla až na samé dno, snažící se najít alespoň malé světlo naděje, kterým by změnila svůj zničený život. Jenomže všechno to utrpení, kterým si v minulosti prošla, jí přineslo nejen bolest nesoucí si v sobě, ale zároveň pokřivilo její vnímání toho, co je dobré a špatné, takže se na cestě za svým cílem nezastaví ani před tím, někomu ublížit a sama pro sebe si to ospravedlňuje tím, že se musí sama ochránit. Ale at' se snaží sebevíc, stíny její minulosti ji pomalu, ale jistě dohánějí. Toto je už druhý snímek Giuseppe Tornatoreho, který svou závěrečnou pointou změnil mé vnímání celého filmu, takže se k němu (stejně jako v případě Pouhé formality) někdy v budoucnu určitě ještě vrátím a znovu si vychutnám skvělé herectví Ksenije Rappaport a stejně tak Morriconeovu hudbu, tak úžasně umocňující silné scény tohoto výborného kousku.(5.5.2013)

  • DaViD´82
    *****

    Mrazivé. Tři jména. Giuseppe Tornatore, Ennio Morricone, Kseniya Alexandrovna Rappoportová. Rozsah Vojny a míru by nestačil na vychválení tradičně silného Tornatoreho scénáře, o jeho režii snad raději ani nemluvě. Asi by stálo zato zmínit se o Morriconeho kompozici, která je jedna z jeho nejlepších. Dal by se do nebes vynášet výkon Rappoportové; nejen, že by to bylo zatraceně málo vypovídající, ale ve své podstatě i nespravedlivé ke všem ostatním zúčastněným. Ovšem je to vše zcela zbytečné. Podstatná je jediná informace. A sice, že Tornatore je po šestileté tvůrčí odmlce i nadále nejlepším a nejspolehlivějším tvůrcem evropského kontinentu. Bez výhrad, bez debat a s přehledem. ♫ Hodnocení OST: 5/5(24.3.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace