Režie:
Brian De PalmaScénář:
Brian De PalmaKamera:
Larry PizerHudba:
Paul WilliamsHrají:
William Finley, Paul Williams, Jessica Harper, Gerrit Graham, George Memmoli, Janit Baldwin, Keith Allison, Robin Mattson, Janus Blythe, Archie Hahn (více)Obsahy(1)
Rockový muzikál Briana De Palmy se v určitých okruzích stal kultovním filmem. Jedná se o nejnečekanější verzi Fantoma Opery, v němž uvidíte démonického hudebního producenta Swana, který ukradne práci naivního skladatele Winslowa Leache a donutí jej tak stát se Fantomem. (AXN)
Videa (1)
Recenze (35)
Glamrocková variace na FANTÓMA OPERY je o chloupek ošklivějším bráškou ROCKY HORROR PICTURE SHOW. Přestože v kontextu De Palmovy filmografie představovala slepou kolej, stojí určitě za skouknutí díky (a) opravdu dobré hudbě, (b) slaďoučké Jessice Harper (SUSPIRIA), a (c) Mistrově - ještě surovým - hrátkám s budováním napětí. ()
Zatím (a dost možná to tak zůstane) nejvtipnější film Briana De Palmy. Když člověk sleduje tuhle bizarní a ujetou muzikálovou hříčku, kombinaci Fantoma opery, Fausta, glam rocku let sedmdesátých a napínavých hitchcockovských vražd, v níž platí jen málo pravidel, řekne si: Páni, ten De Palma ale musel být pořádně sjetý, když to vymýšlel a točil. Tři a půl hvězdy zaokrouhluji nahoru. ()
Senzační odhalení, jak to chodí v pop music. 1) Pro všeobecné poučení uvádím znění oné "transportační klauzule": The party of the first part gives the party of the second part and his associates full power to do with him, at their pleasure, to rule, to send, fetch, or carry him or his, be it either body, soul, flesh, blood or goods. 2) Protože znalost právnické angličtiny nepatří ke všeobecnému vzdělání, doplním i český překlad: Strana prvního účastníka dává straně toho druhého a společníkům plnou moc nakládat se sebou podle libosti, a to ovládat, zasílat, přivolat či přemístit vcelku či po částech, ať jde o trup, duši, tělo, krev či práva. 3) A ještě chci dodat: The Juicy Fruits rulleezzzz!!! ()
Ujetost na entou, která se ještě vynásobila dvojitou dávkou perverze, která se objeví hlavně v konci filmu. Jednou si tak brouzdám televizí a na PRIMA COOL se objevilo tohle. Přepínal jsem to radši mezi všemi kanály a ty kousky co jsem viděl mě rozhodně udivilo co to De Palma v začátku za hovadiny točil. Písně mě nechytly a co více hlavní hrdina je hnusný a odporný jak Paroubek v bikinách. Radši si shánějte thrillerovské a mafiánské Palmovky. ()
De Palmove tvorcovské (najmä techniké) trademarky, pretavené do extatického pastišu a priehľadného podobenstva o hudobnom priemysle. Zhustený prehľad dejín klasického hororu, úsmevné metafory, priliehavá obdoba "glam" alebo "shock" rocku. a Gýč a "camp" v najlepšom zmysle slova. Heslovitá encyklopédia atrakcií, ktorá funguje ako divoko pôžitkársky film. ()
Galerie (35)
Photo © 20th Century Fox
Zajímavosti (4)
- Scéna, kdy Fantom (William Finley) skládající hudbu je prostřiháván s ubýhajícími hodinami, byla celá zrežírovaná střihačem filmu Paulem Hirschem. Jde tak o první scénu, na které pracoval jako režisér. (SpaceOdyseus)
- Film měl nést původně název „Phantom“, ale nelíbilo se to vlastníkům práv na známý komiks „Phantom“. Tak došlo k přejmenování na Phantom of the Paradise. (SpaceOdyseus)
Reklama