Reklama

Reklama

Madeleine de Beaupré se vydává za manželku psychiatra, ve skutečnosti se ale živí krádežemi šperků. Její kořistí se stane drahocenný perlový náhrdelník ze zlatnictví Aristida Duvalla. Se svým úlovkem prchá nejdříve do Paříže a potom dál na jih, až ke španělským hranicím. Cestou se seznámí s americkým automobilovým inženýrem Tomem Bradleym, který míří do Španělska na dovolenou. Na hranicích se chce Madeleine vyhnout celní kontrole, a tak náhrdelník nenápadně strčí Bradleymu do kapsy. Veškerá její snaha získat šperk nazpět, je marná. Nakonec ukradne inženýrův vůz a s ním i všechny jeho věci. Bradley se i přesto dostane do San Sebastianu, kde se Madeleine ukrývá se svým komplicem Carlosem Margolim. Tom uvěří jejich báchorce o šlechtickém původu i projevené lítosti nad krádeží auta. Navíc se bezhlavě zamiluje do Madeleine, která s ním má flirtovat do té doby, než se Carlos zmocní náhrdelníku. Jenže flirt postupně přechází v lásku, pro kterou Madeleine opouští svého dřívějšího druha. Výčitky svědomí ji doženou k tomu, že Tomovi řekne pravdu. Společně Carlosovi seberou perly a když je následně vrátí pařížskému klenotníkovi, vydají se dobrovolně do rukou spravedlnosti. Madeleine vyvázne jen s podmínkou, a tak nic nebrání šťastnému konci. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (26)

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Zezačátku nenuceně vtipná krimi-komedie (kradení mám ve filmu prostě rád, navíc s zábavným nádechem) se postupně mění v romanci, až vážnější drama. Dějově je to ale velmi prosté. Opravdu jsem si užíval dobrou zábavu z první poloviny, zbytek byl koukatelný, nevíc se v celém filmu najde několik opravdu skvělých hlášek. # příběh 6 | hudba 5 | humor 4 | akce 1 | napětí 2 | putil bych si znovu 6 ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

"Když jsem četla scénář Pokušení Ernsta Lubitsche, zděsila jsem se: film začínal velkým záběrem mých nohou. Moje nohy, pořád moje nohy! Pro mě však měly jen jednu užitkovou vlastnost: umožňují mi chodit. Nepřála jsem si, aby se dělalo tolik povyku kvůli mým nohám. Ale Mae Westová mi radila, abych se na to nedívala tak černě a ponechala producentům volnou ruku. Měli vždycky tisíc důvodů na podporu svého stanoviska a já ji poslechla. A tak film Pokušení začíná velkým záběrem mých nohou. Je to výborný film, který se bez takové předehry mohl docela dobře obejít", vzpomínala později Marlene Dietrich. Co by na to asi řekli ty tisíce diváků po celém světě, stejně jako Gary Cooper beznadějně zamilovaní do okouzlující lupičky světového formátu. Mimo jiné film celkem výrazně naznačuje možnosti Dietrichové ve snímcích podobné žánrové produkce, tedy nikoli jen jako ceněné dramatické umělkyně, ale také jako zvláštní typ komediální herečky. ( -Ponrepo 20/1/13- ) ()

Reklama

EdaS 

všechny recenze uživatele

Klukovsky šarmantní Gary Cooper se k Marlene opravdu skvěle hodí a hodně příjemně jsem se více než hodinu bavil (i když mohlo to být celé taky lubitschovsky svižnější), ale co ten konec? Proměna lehce rozpustilé romantické komedie v seriozní melodrama o napravené zlodějce? Bebáček promine, ale ani kdyby si Marlene při líbání vaz zlomila a oči jí při tom nezaměnitelně hrály, tak to na pátou hvězdu nevytáhne. :o) 70% ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Stejně, jako jsou odlišné Awake in a Dream a What I Am Bid For My Apple - rozkošný šlágr a poživačný hit, tak nesrovnatelné jsou i filmy Pokušení a Maroko s hlavní dvojicí Marleny a Garyho. A přesto není divu, že oba pomohly Marlene překlenou vždy jedno z důležitých období její americké kariéry. Sama si pochvalovala oba filmy a já s ní nemohu než souhlasit :) Po zapomnění v poušti vždy volím projížďku v dlouhém autě, které se Marlene naučila řídit za hodinu. Jen někdy lituji, že John Gilbert natáčení už nestihl. Kolaborace Dietrich-Garbo by měla další alibi. A samozřejmě, že uctívám produkci Arnošta Lubiče, Hollaendrovu hudbu a kostýmy božského Travise Bantona. Nebylo jinak možné, než aby se napříště andělským režisérem stal právě Lubič za opětovného přispění božského Marlenina kolektivu. "I am driving Bronson 8." ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Nedávno se do mých ručiček dostal nějaký materiál o Marlene Dietrich ve kterým Marlene prohlásila o filmu Pokušení toto "Je to jediný film, za který se nemusím stydět." Člověk je pak na takový film zvědavej dvojnásobně. Musím před Marlene uznale snudat kalhoty, protože je to skutečně mimořádně povedená uvolňovačka ze který sněžila pohoda po celou dobu. Krásně a velmi vtipně napsané dialogy za ta léta ani trošku nezestárly a jsem si jist že na těch samých místech co jsem se hihňal já, se hihňávaly i naše babičky a prababičky. Marlene je krásná a roztomilá současně, to co ta holčina tady předvádi s očima, kterej chlap by jí odolal ?? Gary Cooper jedostatečně charismatickej a chlapáckej aby si pro změnu ošéfoval ženskou část publika a jejich společný scény musej zafungovat na každýho, perfektně jim to mezi sebou funguje. Za tuhel porci zábavy, romantiky a pohody jsem v pokušení dát pět hvězd. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (7)

  • Některé scény režíroval Ernst Lubitsch. (Kulmon)
  • Do role Carlose Margoliho byl původně obsazen John Gilbert. Než se začalo natáčet postihl ho infarkt a byl ihned nahrazen Johnem Hallidayem. Několik dní na to zemřel Gilbert na selhání srdce způsobené neúměrným pitím alkoholu. (Kulmon)

Reklama

Reklama