Reklama

Reklama

Madeleine de Beaupré se vydává za manželku psychiatra, ve skutečnosti se ale živí krádežemi šperků. Její kořistí se stane drahocenný perlový náhrdelník ze zlatnictví Aristida Duvalla. Se svým úlovkem prchá nejdříve do Paříže a potom dál na jih, až ke španělským hranicím. Cestou se seznámí s americkým automobilovým inženýrem Tomem Bradleym, který míří do Španělska na dovolenou. Na hranicích se chce Madeleine vyhnout celní kontrole, a tak náhrdelník nenápadně strčí Bradleymu do kapsy. Veškerá její snaha získat šperk nazpět, je marná. Nakonec ukradne inženýrův vůz a s ním i všechny jeho věci. Bradley se i přesto dostane do San Sebastianu, kde se Madeleine ukrývá se svým komplicem Carlosem Margolim. Tom uvěří jejich báchorce o šlechtickém původu i projevené lítosti nad krádeží auta. Navíc se bezhlavě zamiluje do Madeleine, která s ním má flirtovat do té doby, než se Carlos zmocní náhrdelníku. Jenže flirt postupně přechází v lásku, pro kterou Madeleine opouští svého dřívějšího druha. Výčitky svědomí ji doženou k tomu, že Tomovi řekne pravdu. Společně Carlosovi seberou perly a když je následně vrátí pařížskému klenotníkovi, vydají se dobrovolně do rukou spravedlnosti. Madeleine vyvázne jen s podmínkou, a tak nic nebrání šťastnému konci. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (26)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Romantických komedií o tom, kterak se dva tak dlouho nesnášejí až se nakonec vezmou, existuje celá hromada. Jenže na málo z nich se tak příjemně nostalgicky kouká a proto přejme chmatácké hraběnce de Beaupre a americkému šikulovi Bradleymu, aby se z nich po týdnu stráveném ve Španělsku stalo zamilovaně tokající duo Madeleine a Tom. Vždyť dvojsmysly se v tomto snímku užívají opravdu zdařile, šlechtické chování zlodějů je naprosto okouzlující a naštvaný Bradley pomstychtivě zasekávající klakson na Madeleině autě zkrátka nemá chybu. Určitě by se do snímku dalo vtěsnat ještě víc humoru, ale o tom pravděpodobně autor nebyl informován, tak mu to nemějme za zlé. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Klukovsky šarmantní Gary Cooper se k Marlene opravdu skvěle hodí a hodně příjemně jsem se více než hodinu bavil (i když mohlo to být celé taky lubitschovsky svižnější), ale co ten konec? Proměna lehce rozpustilé romantické komedie v seriozní melodrama o napravené zlodějce? Bebáček promine, ale ani kdyby si Marlene při líbání vaz zlomila a oči jí při tom nezaměnitelně hrály, tak to na pátou hvězdu nevytáhne. :o) 70% ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

"Když jsem četla scénář Pokušení Ernsta Lubitsche, zděsila jsem se: film začínal velkým záběrem mých nohou. Moje nohy, pořád moje nohy! Pro mě však měly jen jednu užitkovou vlastnost: umožňují mi chodit. Nepřála jsem si, aby se dělalo tolik povyku kvůli mým nohám. Ale Mae Westová mi radila, abych se na to nedívala tak černě a ponechala producentům volnou ruku. Měli vždycky tisíc důvodů na podporu svého stanoviska a já ji poslechla. A tak film Pokušení začíná velkým záběrem mých nohou. Je to výborný film, který se bez takové předehry mohl docela dobře obejít", vzpomínala později Marlene Dietrich. Co by na to asi řekli ty tisíce diváků po celém světě, stejně jako Gary Cooper beznadějně zamilovaní do okouzlující lupičky světového formátu. Mimo jiné film celkem výrazně naznačuje možnosti Dietrichové ve snímcích podobné žánrové produkce, tedy nikoli jen jako ceněné dramatické umělkyně, ale také jako zvláštní typ komediální herečky. ( -Ponrepo 20/1/13- ) ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Stejně, jako jsou odlišné Awake in a Dream a What I Am Bid For My Apple - rozkošný šlágr a poživačný hit, tak nesrovnatelné jsou i filmy Pokušení a Maroko s hlavní dvojicí Marleny a Garyho. A přesto není divu, že oba pomohly Marlene překlenou vždy jedno z důležitých období její americké kariéry. Sama si pochvalovala oba filmy a já s ní nemohu než souhlasit :) Po zapomnění v poušti vždy volím projížďku v dlouhém autě, které se Marlene naučila řídit za hodinu. Jen někdy lituji, že John Gilbert natáčení už nestihl. Kolaborace Dietrich-Garbo by měla další alibi. A samozřejmě, že uctívám produkci Arnošta Lubiče, Hollaendrovu hudbu a kostýmy božského Travise Bantona. Nebylo jinak možné, než aby se napříště andělským režisérem stal právě Lubič za opětovného přispění božského Marlenina kolektivu. "I am driving Bronson 8." ()

ladynka 

všechny recenze uživatele

Mám slabost pro filmové zloděje, kteří místo zbraně používají svůj šarm a vtipné nápady - viz podvodníci: "Nebuď vulgární." "Omlouvám se. Hodně se stýkám s právníky, asi jsem zhrubl." a tady se jich dočkámě hned několikrát. Vůbec celý film je jedna kouzelná dobrodružná komedie s příjemným romantickým nádechem a hemží se vtipnými narážkymi a skrytými dvojsmysly: "Američané by se neměli míchat do evropských zaležitostí." ()

Galerie (59)

Zajímavosti (7)

  • Do role Carlose Margoliho byl původně obsazen John Gilbert. Než se začalo natáčet postihl ho infarkt a byl ihned nahrazen Johnem Hallidayem. Několik dní na to zemřel Gilbert na selhání srdce způsobené neúměrným pitím alkoholu. (Kulmon)
  • Některé scény režíroval Ernst Lubitsch. (Kulmon)
  • Ve filmu měla postava Marlene Dietrich Madeleine de Beaupré řídit auto. Nikdo ale netušil, že tato herečka řídit neumí. Celé dopoledne se štáb snažil natočit scénu jízdy autem, ale bezúspěšně. Marlene Dietrich si poté na hodinu odskočila se svým známým rekvizitářem, který ji tajně venku za ateliéry naučil řadit a používat volant, jak bylo potřeba. Nikdo nikdy nic nezjistil a rekvizitář za to byl nadmíru odměněn. (Pavlínka9)

Reklama

Reklama