Reklama

Reklama

Maladolescenza

  • Západní Německo Spielen wir Liebe (více)

Obsahy(1)

Je začátek prázdnin a Fabrizio s Laurou se zase sešli na svém místě u kamenné zdi, kam každý rok před zimou schovávají své poklady. Laura si Fabrizia pozorně prohlíží. Je navenek pořád stejný, jen jeho pohled se změnil. Cítí se před ním najednou celá nesvá. Také Fabrizio si toho všiml, ale dělá, jako by nic, jen při hrách nevynechá jedinou příležitost dotknout se Lauřina hrudníku. Dívka Fabrizia nepokrytě zbožňuje, ale on se jí už dávno nabažil a dělá mu stále větší radost ji trýznit. Opuštěné ruiny objevené vysoko v lesích jsou ideálním místem pro krále lesa, Fabrizia. Mocný vladař však potřebuje sebevědomou královnu, a vystrašená Laura musí uvolnit místo rozhodné a kruté Silvii, plavovlásce z velkého domu pod horami, dříve opuštěného. Tahle dvojice si báječně rozumí, zabíjí v lese ptáky a s lukem a šípy zaútočí dokonce i na Lauru.

Film italského režiséra Piera Giuseppe Murgia se kvůli sexuálním scénám a neskrývané nahotě dětských aktérů dočkává i více než tři desetiletí od premiéry s velmi kontroverzním přijetím, vždyť oběma herečkám Laře Wendel i Evě Ionesco bylo v době natáčení pouhých jedenáct, představiteli Fabrizia Martinu Loebovi pak sedmnáct let. Snímek je v některých evropských státech označován jako dětská pornografie a patří na seznam zakázaných děl. (dopitak)

(více)

Recenze (16)

Bigrambo 

všechny recenze uživatele

Tento film může rozhodně být pro někoho kontroverzní (vždyť byl a je v několika zemích zakázán), hodně ovšem záleží, jak se člověk na snímek dívá. Pro mě osobně se jedná o zajímavý film skvěle vykreslující dětské charaktery a to, že je v něm zobrazena jejich nahota, neberu jako pokus šokovat dětskou pornografií, ale jen jako prostředek k dosažení reálnosti příběhu a charakteru postav. Třešničkou na dortu je pak krásný hudební doprovod, za který přidávám pátou hvězdičku! ()

Accuphose 

všechny recenze uživatele

Dežo Kosztolanyi musel mít zajímavé dětství, ale v 19. století se hrálo bez pravidel. Napadla mě hned čtveřice filmů, legendární Kids a Klip, kde sexualita dospívajících je zpracována mnohem lépe a pak Antikrist spolu s Jackem, který staví dům, oboje od Triera. Jenže tady jsme v letech sedmdesátých. Nebudu hodnotit, co na film řeknou mravokárci a pedofilové. Označil bych ho řekněme za experimentální. Je tam určité podobenství a snaha hledat hranice. Zpracování odpovídá sedmdesátým létům. Oceňuju realističnost, se kterou Murgia přistupuje k dětskému světu krutosti a bezmyšlenkovitosti. Nemůžete čekat od malejch dětí herecký výkony a tak, když se zamyslím nad kvalitou, tak to není žádná pecka ani dějově ani zpracováním. Optika dětskýho světa snad funguje. Přesto nevidím důvod, proč bych na to koukal dvakrát. Vlastně to má přínos jen z hlediska filmové historie. ()

Reklama

mourinho 

všechny recenze uživatele

Tohle se hodnotí opravdu těžce, neboť po dějové stránce je film skutečně hodně prostý. Nakonec jsem zvolil zlatou střední cestu, která vyjadřuje především ocenění režisérovy odvahy překročit jistá filmová tabu i za cenu toho, že drtivou většinu publika pobouří. Díky ní se nám totiž nabízí konfrontace s filmovou kontroverzí, kterou se, přestože je natočená citlivě a s vkusem, nebojím nazvat skandální, na druhou stranu možná i proto tolik přitažlivou. ()

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Nádherná děvčata, nádherné scenérie, nádherný pes a do toho všeho kluk s ksichtem na pár facek. A to nemluvím o jeho chování. Ona ta dívčina to také měla v kotrbě dost vyšploucháno, mamlasa měla kopnout do ksichtu a raději čučet s rodiči doma. Jenže ve dvanácti se myslí a jedná jinak. V každém případě to celé není jen příběhem o psychologii a krutosti. Je to také o tom, kde končí hranice rozumu. Tedy jak pro koho. Hodnotit je velmi těžké. Plusy jsem napsal výše a minus je snad absence děje, ale zase se nedá říci, že by to bylo na škodu. Tak tedy já dávám osmdesát ze sta s tím, že to podruhé vidět netřeba, což je u mnou takového hodnocení zatím jediná výjimka. ()

mira007 odpad!

všechny recenze uživatele

Maladolescenza z roku 1977 je jeden z nejkontroverznějších filmů, který byl v několika státech zakázán jako pedofilní, začíná jako letní romance v přírodě, kde si hrají dospívající chlapec Fabrizio a dvě dívky. Hrozně rád bych v tom viděl jakési umělecké zobrazení dospívání, objevování vlastní sexuality a nějakou nevinnou romantiku, ale to jsem autorům nezbaštil, když to zabalili do příběhu, kdy ten sedmnáctiletý chlapec je sadista, který rád muší zvířátka a má pohlavní styk ( doufám, že simulovaný ), který by se u soudu kvalifikoval jako znásilnění a těm dvěma aktérkám bylo v době natáčení dvanáct let. (!!!!!!) Nejsem zastydlá konzerva, ale jestli autoři chtěli světu něco sdělit, tak mohli použít tisíce jiných uměleckých prostředků a nemuseli točit softporno s děckama. To dělali jen kvůli sobě a ne divákům. ()

Zajímavosti (6)

  • Natáčení probíhalo od 17. srpna do 16. září 1976 v Horním Rakousku a Korutanech. (Dragoni)
  • V roce 2010 nizozemský soud rozhodl, že film se kvalifikuje jako dětská pornografie, protože líčí sexuálnímu vykořisťování dětí. (Dragoni)
  • V čase 09:13 se děti válejí v porostu kapradiny hasivky orličí (Pteridium aquilinum). (Petsuchos)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno