Reklama

Reklama

Moje nejmilejší žena

  • USA My Favorite Wife (více)
Trailer

Sladké novomanželské líbánky, které se rázem změnily v noční můru. Cary Grant a Irene Dunneová v hlavních rolich americké komedie. Ellen Ardenová po sedmi letech nečekaně přijíždí domů k dětem a svému manželovi. Nick s návratem milované ženy, která beznadějně zmizela po katastrofě její lodi, už vůbec nepočítal. Po marném hledání manželky, která byla úředně prohlášena za mrtvou, se právě znovu oženil s atraktivní Biancou. Teď místo toho, aby prožíval pečlivě naplánované líbánky, najednou ztrácí všechny jistoty. Nick se musí rychle rozhodnout mezi Ellen a Biancou a brzy čelí i vážnému obvinění z mnohoženství. Navíc se Nick nedokáže zbavit žárlivostí, když zjistí, že Ellen po celou dobu své nepřítomnosti byla na pustém ostrově s jiným mužem... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (38)

Hollohlaway 

všechny recenze uživatele

Irenne Dunne mi zatím vychází společně s Katharine Hepburn jako nejlepší partnerka pro Caryho. Repliky si krásně pinkají ze strany na stranu, je sarkastická jako on a navíc velice příjemným způsobem hezká, tak nějak nehollywoodsky. Scénář téhle komedie má celkem tvárnou zápletku, a originální situace tu opravdu jsou, ale některé Caryho koktací scény roztomilého zmatkáře mi přišly už trochu moc. Něco se dalo vyřešit mnohem rázněji, ale zase je to někdy opravdu sladký. Konec kapku moc natahovaný a mohlo to být trochu třeskutější, ale na příjemný romantický večer ideální. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

I hollywoodská továrna na sny uměla produkovat - někdy i tvořit - filmy, z jejichž cukrkandlového obalu trčelo skutečné umění. Zdánlivě rozverná komedie o podařené shodě okolností balancuje na rozhraní červenoknižního sentimentu, nepředstíraného skutečného humoru, občasných výpadků ve scénáři a druhoplánové společenské kritiky. Vynikajícímu Gary Grantovi, pro kterého mám velkou slabost, kterou naštěstí nemusím příliš krotit (byl to skutečně vynikající herec) sekunduje neméně dobrá ne-li lepší Irene Dunnová, vynikající, u nás zřejmě prakticky neznámá herečka. Souzvuk, který oba vytvářejí, je skutečnou páteří filmu; značně mi připomínají jiné proslulé milostné duelové duo Hepburnová-Tracy. V humoru právně mrtvé, ve skutečnosti však až překvapivě živé ženy-emancipistky (fotografka, která odjede na vědeckou výpravu a malé děti svěří manželovi a tchyni, by byla i dnes spíše výjimečným než typickým zjevem; srv. scény v hotelu, v nichž ještě naplno dýchá prudérní puritánství předminulého století) se skrývá čertovo kopýtko prvních skutečně emancipovaných žen, čelících svým mužským partnerům už ne slzami a fňukáním, ale naopak až černým humorem, jiskřivou nápaditostí ženských intelektů a až překvapivě věcnou argumentací. Hluché scény (Evin partner z ostrova, vcelku zbytečná figura, pletoucí se soudce) jsou těmito dominantními dialogy a výstupy eliminovány. Za zmínku stojí i představitelé dětských rolí, jejichž režijní vedení se mi zdá být vysoko nad průměrem doby a blíží se svými kvalitami nehereckému režisérství šedesátých a dalších let minulého století i naší současnosti. Nápaditá, svěží komedie utkví určitě i současnému divákovi natrvalo v jeho paměti. Co víc by si její tvůrci, kteří se na nás dnes dívají shora, kam je svou nekompromisní píšťalkou už před časem poslal ten nejvyšší soudce, mohli přát? ()

Reklama

jatamansi 

všechny recenze uživatele

Originální titulky, ruka odebírá vyšívané prostírky. Jedna žena nezvěstná, druhou si chce Grant vzít. Zápletka je na světě, neb pohřešovaná domněle mrtvá žena se vrací. Jak jinak, o čem by to bylo dál. Děti ji nepoznaly, pes ano. No bodejť, po sedmi letech. Tchýně má evidentně raději první než druhou ženu. „Jaký byl můj pohřeb?“ „Nádherný.“ „Ó, kéž bych tam byla!“ Irene Dunne vypadala mnohem lépe v dámských šatech než nemožné námořnické čepici. Grantovy výmluvy kouzelné. A setkání s první ženou před svatební nocí s druhou ženou. A máme tu – ke značné nelibosti recepčního – jednu manželku v apartmá A a druhou v apartmá C. Obě Ardenové. Tím začíná kolotoč více či méně humorných situací, které se Grant bojí rozetnout. Včetně zděšení v okamžiku kdy zjistí, že jeho první manželka nebyla sedm let na ostrově sama. Navíc s krásným Adamem. Jako Eva. Nevyjde ani lest s prodavačem bot. Zajímavé je, že u bazénu se lidé opalují a koupou a Irene přichází v kožešinovém kloboučku a s rukávníkem. O to je pak efektnější zmáchaná. Guláš manželek není schopen pozřít ani popletený soudce. „Chci manželce vyprávět o tomhle případu, ona si myslí, že je tady nuda. Nakonec to musí rozetnout děti a i tady se potvrzuje, že poslouchat za dveřmi se vyplácí. Jedno oko nezůstane suché. Natož dvě. „Zdá se že ti došlo vše kromě výmluv,“ i nyní použitelná věta. Grant je na půdě roztomile neohrabaný a Irene mu to dává pěkně zbaštit. Válka nervů o usmíření je skvělá a nikdo nechce povolit. Vyřeší to až Vánoce. Nechápete? Musíte se podívat sami. ()

Blofeld 

všechny recenze uživatele

Senzační screwballová komedie v režii Garsona Kanina (který byl známější spíše jako scénárista filmů jako Adamovo žebro či autor divadelní hry Včera narození) má zajímavou výchozí situaci: Cary Grant se oženil s Gail Patrickovou, ale v téže době se vrací jeho milovaná první žena Irene Dunneová, která byla úředně prohlášena za mrtvou... V šedesátých letech začal vznikat remake tohoto filmu v hlavních rolích s Deanem Martinem, Marilyn Monroe a Cyd Charisse. Ironií je, že režírovat ho měl George Cukor, který předtím s Kaninem pracoval na mnoha filmech... "Impulsivní? Je plný mrkve!" ()

Nathalie 

všechny recenze uživatele

Šíleně mladý a šíleně krásný Cary Grant sprintuje mezi rozpálenou novomanželkou a náhle objevivší se ženuškou, kterou téhož rána nechal prohlásit za mrtvou. Ale nemusel by se na plátně ani hnout. Stačí, když se podívá, když zamrká, když se zakření- a charisma odkapává přímo z celuloidu. A co teprv, když otevře ústa. Na place museli zaměstnávat hluchoslepou osobu na utírání slintajících přihlížejících. Ostatně, když se mluví, tak se nehorázně zábavné ženské provokace střídají s nehorázně zábavným mužským cynismem. Jen nepobírám, že obraz téhle romantické crazykomedie není bourneovsky roztřesený. Protože při pohledu na Grantovy rozverné klukoviny, verbální judo mezi pohlavími, prehistorický trik s akrobatem a cynické dětičky mohl být v klidu jen kameraman na dálkové ovládání. A takoví se v roce 1940 ještě nevyráběli :) ()

Galerie (50)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno