Reklama

Reklama

Užívej si, co to jde

  • USA Whatever Works (více)
Trailer

Výstřední Newyorčan Boris Yellnikoff (Larry David) odkládá život vyšší společenské třídy k ledu, aby se mohl oddávat svobodnějšímu životu. Nejraději však svou nekompromisní kritikou čehokoli a kohokoli krmí své kavárenské přátele, studenty šachu, obyčejné kolemjdoucí i samotné diváky. Odmítá se řídit jakýmikoli konvencemi a jeho životním krédem je: užívej si, co to jde. A tak, když se shodou náhod potká s mladou dívkou Melody (Evan Rachel Wood), obrátí znovu celý svůj život naruby. A nejen sobě… Stárnoucí Boris, naivní Melody, její sexy matka a upjatý otec procházejí postupně očistnou katarzí, v nichž se zbavují všech předsudků o „šťastném životě“. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (457)

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

S mnohými z vás je to těžké. Když v následujícím filmu You Will Meet a Tall Dark Stranger Woody zvolil velmi otevřené konce všech dějových linek, nelíbilo se vám to. Když tady naopak končí ve velmi smířlivém duchu, taky se vám to nelíbí. A to je základní premisa stejná - všechno závisí na štěstí, nic není jisté... Tak co s vámi. - Ale dost hudrování. Boris Yellnikoff je neurotický intelektuál Woodyho typu, i když v lecčems jiný - je nekompromisnější, naštvanější a misantropičtější než Allen ve svých klasických kreacích. Za sebe tvrdím, že je to dobře - nenávist k lidem s Larry Davidem sdílím úplně stejnou, a to ani nemusím mít IQ 200. Ostatní postavy se ale mění až příliš snadno: "všichni ti jižanští pánbíčkáři, co se přijdou modlit k Borisovým dveřím", se jako zázrakem změní, stačí mávnout kouzelným proutkem. Přece jen, aby se konzervativní militantní fundamentalistický křesťan změnil v citlivého gaye tak snadno...no, nevím nevím. A u Henryho Cavilla jsem jen litoval, že mu v Tudorovcích neusekli hlavu. Zato u rozkošně pitomoučké Evan Rachel Woodové si dokážu představit, že by pobláznila ne jen jednoho dědka a neúspěšnýho herce. Zkrátka a dobře, další Woodyho vztahová variace opět dokazuje, že vztahy, to je jen o štěstí. O ničem jiném. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

V poslednom čase mi akosi novšia tvorba W. Allena nešmakuje, no pritom ani nemôžem tvrdiť, že som výrazne sklamaný. Len jednoducho stále čakám niečo viac. V tomto prípade ma však postava do seba zahľadeného výstredného a neurotického génia Borisa dokázala baviť po celý čas, občas tie jeho hlášky a názory na život vážne stáli za to, i tie scénky so šachom pobavili. No časti dejovej linky mimo tejto zaujímavej persóny nestáli za veľa (hlavne scénky s rodičmi Melody boli jedna veľká trapošina, ktorá sa s blížiacim sa koncom stupňovala), takže som v tých chvíľach trpel výraznou nudou, z ktorej ma vždy vyslobodil až Boris. Našťastie bol na obraze často. Najmä vďaka nemu hodnotím lepším priemerom. 65/100 ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Zvyknutý na allenovský vysoký štandard som sa s radosťou pustil do jeho najnovšieho filmu. Avšak to, že dostanem (z môjho subjektívneho hľadiska) extra nadštandard, ktorý som Allenovým filmom prideľoval naposledy pred 20.rokmi, som naozaj nečakal. Po zaujímavých žánrových odbočkách ku príbehom s krimi zápletkou, romantickým drámam, či dokonca serióznym thrillerom, ktoré všetky dosiahli veľmi slušnú hranicu kvality, prichádza komédia, ktorá mi pripomenula Allenove najväčšie päťhviezdičkové skvosty ako 'Crimes and Misdemeanors', 'Radio Days' či 'Love and Death'. Hlavnou zbraňou sú, ako inak, dialógy. V tomto prípade sú však priam zbraňou hromadného ničenia. Vtipy, fóry a hlášky, ktoré smerujú snáď do každej oblasti nášho života, vyťahuje Woody od začiatku s neuveriteľnou frekvenciu. Až s takou, že som si každú chvíľu hovoril, že to tak jednoducho nemôže pokračovať do konca, že také tempo starý pán nemôže ustáť. A mal som pravdu. Našťastie to platilo len na posledných 10-15minút, takže zvyšok bol absolútne skvelá a úderná kanonáda útokov na moju bránicu. A keď ešte spomeniem príjemných hercov a tradičný allenovský hudobný doprovod, nezostáva mi nič iné len konečne po dvoch dekádach prideliť aj piatu hviezdičku. Zaslúžene. 95%. ()

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Snad nikdy víc jsem netoužil být alespoň chvíli v New Yorku. Tohle město musí být tak inspirující, když inspirovalo Woodyho Allena k napsání a natočení tohoto filmu, který k Vám promluví (a to doslova). Opět dokonalý scénář, jehož dialogy jsou místy absurdní, že pobaví. Stejně tak i postavy, které se během filmu změní o více než 360 stupňů. Nezmění se hlavní postava Boris Yellnikoff, která díky svému věku a možná svému IQ 200 má nad vším nadhled a dospěl tak k závěru: "Whatever Works". Takže užijte si film, co to jde. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

I'm the only one who sees the whole picture. Zvyknout si na protivu Larryho Davida jako na vypravěče chvilku trvalo, ale kýžené blaho se nakonec dostavilo v dostatečné míře. Scénář opatrně našlapuje po tragikomické cestičce a zároveň rozhazuje na všechny strany bezpočet sexuálních narážek nebo klasických sociálně mířených tref. Zkrátka je vidět, že po předchozích letech, kdy se Woody oddával komplexní romantice v Barceloně nebo si snil téměř thrillerový Kasandřin sen, bylo potřeba ze sebe nové nápady a "stížnosti" dostat. Ještěže tak. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (3)

  • Role Borise Yellnikoffa byla původně napsaná pro Zero Mostela. Po jeho smrti v roce 1977 Woody Allen scénář odložil, ovšem v době potenciální herecké stávky mezi lety 2008 a 2009 se rozhodl použít starý scénář pro svůj nový film. (Kreeki)
  • Woody Allen má ve zvyku ve svých filmech také hrát. Toto je jeden z mála filmů, kde tomu tak není. (Ganka)

Reklama

Reklama