poster

Užívej si, co to jde

  • USA

    Whatever Works

  • Francie

    Whatever Works

  • Slovensko

    Užívaj si, ako sa len dá!

Komedie / Romantický

USA / Francie, 2009, 92 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tosim
    ****

    Nevadí mi Woodyho variace na starší Allenovy filmy (problém jsem měl snad jen s Cokoli ;-), podstatné negativum je v tom, že Boris je v mnoha ohledech spíše agresivní, než aby se na věci díval více s nadhledem. TOHLE BUDE SMRT KULTURNÍM ŠOKEM.(28.12.2009)

  • Madison
    ****

    ,,Přiznejme si to, Jessico, dobře? Naše manželství nebylo procházkou ružovým sadem. Botanicky řečeno: jsi spíše mucholapka masožravá." Woody Allen sa po dlhšom čase vrátil tam, kde ho mám najradšej. Príval intelektuálnych či náboženských rečí, ma v žiadnom prípade nenechal chladnou, pretože Woody sa opäť predviedol v najlepšej forme. Larry David je najdokonalejšou napodobeninou allenovskej prostoduchosti a celá snímka stojí na vynikajúcich hláškach, skvelých hereckých výkonoch a riešení partnerských vzťahov, čo u Allena nie je ničím novým, no vždy im svojím láskavým sarkazmom a inteligentným prístupom vleje šarm a útrpnú dospelácku iróniu. Kráľovsky som sa bavila a tie scenáristické perly... tie sú jednoducho allenovské a nezabudnuteľné.(5.8.2011)

  • B!shop
    *****

    Pravdepodobne Woodyho nejzabavnejsi film od Prokleti zlutozeleneho skorpiona. Nerikam, ze jde o neco originalniho, stara dobra romanticka vztahova komedie s predvidatelnym dejem a uz v mnoha Woodyho filmech pouzitejma myslenkama a hlaskama. Jenze tady vse funguje na vybornou. Larry David nesleze ze sceny a od zacatku do konce jen mele a mele, na vse si stezuje, vsechny urazi, nic ho nebavi, o sobe tvrdi, ze je genius a ostatni jsou pro nej jen kreteni. Pak tu je druha dulezita postava, Evan Rachel Wood jako neskutecne pitoma a naivni holka z nejaky prdele. Samozrejme tu jsou i dalsi postavy, matka spici s dvema chlapkama, fotrik teplous. Ale celej film je proste o Davidovi a jeho dokonalejch hlaskach a urazkach, na ktery mu vsichni okolo paradne nahravaj. Je sice skoda, ze tu neni Woody, role pro nej jako stvorena, ale David to zvladnul na vybornou a ja se od zacatku do konce perfektne bavil.(19.10.2009)

  • novoten
    ****

    I'm the only one who sees the whole picture. Zvyknout si na protivu Larryho Davida jako na vypravěče chvilku trvalo, ale kýžené blaho se nakonec dostavilo v dostatečné míře. Scénář opatrně našlapuje po tragikomické cestičce a zároveň rozhazuje na všechny strany bezpočet sexuálních narážek nebo klasických sociálně mířených tref. Zkrátka je vidět, že po předchozích letech, kdy se Woody oddával komplexní romantice v Barceloně nebo si snil téměř thrillerový Kasandřin sen, bylo potřeba ze sebe nové nápady a "stížnosti" dostat. Ještěže tak.(14.1.2011)

  • sportovec
    ****

    Má-li někdo pocit, že točit "kopie" či obměny na allenovský způsob je snadné, měl by být vyveden z omylu. Tradiční protagonistovu úlohu v tomto filmu přebírá Larry David, zjevem i projevem připomínající režisérovo neurotizující herectví. Jeho projev ve srovnání s Allenovým není podle mého názoru agresívnější, ale dospělejší (méně chlapecký, více výbušný, o poznání samolibější; je otázkou, nakolik se na tomto pojetí podílí Allenovo režijní vedení); jako kdyby odrážel naši dobu hodnotového rozvratu, který zahrnuje i rezignaci na slušnost. Pod touto vystupňovanou žlučovitostí se skrývá až dětsky bezradná zranitelnost, ale také věcnost a náhle znovu objevená zodpovědná dospělost muže z dolního patra střední třídy. Překvapivě dobrý a Davidovy kreace výborně rozvíjející je výkon mladičké Evy Woodové. Osobitá a výrazná láska - skutečný hluboký cit - , který se mezi oběma rozvíjí, mohl vést - ale nevedl - k velkému a působivému dílu. (Viz Davidův vstup popisující překvapivě věcně jeho pocity po ročním atypickém manželství) Okamžikem vstupů Melodyiných rodičl se dílo allenovsky zalamuje do charakteristického idylizujícího konce, který není špatný ani nepřirozený, na druhé straně však přece jen méně překvapivou allenovskou tematiku odsouvá potenciál hluboké mezigenerační lásky, tj. tóny, které nalézáme např. v MADISONSKÝCH MOSTECH nebo v také komediálně laděných filmech Alana Aldy. Od Woodyho Allena bychom měli a mohli očekávat víc než mnohokrát použitou a stále, byť nápaditě masku zraněného, ne zcela dospělého jedince, který se před vnějším světem opakovaně zachraňuje vědomým pádem do neurotické dětinské sebestřednosti.(19.2.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace