Režie:
Džun-ho PongKamera:
Kyeong-pyo HongHudba:
Bjǒng-u LeeHrají:
Hye-ja Kim, Bin Won, Goo Jin, Je-moon Yoon, Sae-byeok Song, Woo-hee Cheon, Do-won Kwak, Yeong-gi Jeong, Beom-taek Kwon, Mi-do Lee, Kyeong-jin Min (více)Obsahy(1)
Jeden z nejosobitějších korejských tvůrců nového tisíciletí přichází po hitech Pes, který štěká, nekouše, Vzpomínky na vraždu a Mutant s vysoce intimním dramatem matky, která bojuje o záchranu syna. Celý život Hye-ji se točí jen kolem jejího „chlapečka“, sedmadvacetiletého muže, v jehož dospělém těle je uvězněno dítě. Když je syn obviněn z brutální vraždy, je Hye-ja jediná, kdo věří v jeho nevinu... Film byl uveden na festivalu v Cannes v sekci Un certain regard. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (86)
Joon-ho Bong je pre mňa jeden z najvýraznejších režisérov súčasnosti. Či už sa jedná o výber tém, alebo o to ako ich spracúva, je v mnohom neprekonateľný. Oproti nemu je inak výrazný a žánrovo pestrejší Ji-un Kim o triedu horší. Jeho posledný réžijný počin Matka síce nedosahuje tak silnej katarzie ako sa to podarilo v jeho Spomienkach na vraha, ale spôsob ako sa hrá s divákom je jednoducho skvelý. Necháva nás v neistote - hlavný hrdinovia sú psychicky a mentálne neistý vo všetkom čo robia a pritom sa snažia dopracovať k pravde. Potom už len ten povestný dážď, ktorý vystihuje atmosféru malého a chudobného mestečka, podfarbený skvelým výkonom Hye-ja Kim, vás dostane do kolien aj v tých menej vypätých scénach. Koniec a finálne rozuzlenie potom dodáva filmu úplne iný rozmer. Rozmer, ktorý spôsobí, že o filme rozmýšľame a uvedomujeme si aký má silný emocionálny presah. Existencializmus v tej najvýraznejšej podobe. Pre mňa výborná vec, ktorej z hodnotenia ubrala čisto moja filmová deformácia, pretože som koniec čakal už od polovice filmu. Ale je výborne spracovaný a vo svojej podstate je to aj tak bezpredmetné. Je to naozaj výborná vec. ()
Film bych rozdělil do dvou polovin. Ta první líčí úzký vztah matky a syna, který je obviněn z vraždy a tato pasáž se poměrně plouží a děj nikam neposouvá. Od půlky, kdy matka pátrá po skutečném viníkovi, nabírá na tempu s dosti znepokojivou atmosférou. Vesměs všechny postavy jsou nesympatické a spíš vyvolávají záporné pocity. Ukázka, kam je člověk schopen zajít pro své dítě, nahání hrůzu a vyvolává v určitých momentech až nechuť. Zvraty nakonec nejsou tolik překvapující, ale rozhodně fungují. Po první hodině sledování jsem byl otráven, nicméně se z toho nakonec vyklubalo solidní temné drama.......6/10 ()
Režisér Parazita mě tentokrát příliš nepotěšil a Matka je sice důležitým filmem v JK tvorbě, ovšem nenašel jsem v něm zajímavé téměř nic. Hlavní postavy mě nezaujaly, tempo je neskutečně pomalé, absence akce a násilí taktéž nepotěší a ve výsledku mě ani rozuzlení příliš nepotěšilo. 3 hvězdy z úcty za řemeslo, ale jinak šel film absolutně mimo mě.Příběh****, Akce>Ne, Humor>Ne, Násilí*, Zábavnost**, Hudba***, Vizuál**, Atmosféra***, Napětí**. 5/10. ()
Jako by letošní Vary zachraňovala Korea a sázky na režisérskou jistotu. Po Žízni Park Chan-wooka Matka Bong Joon-hoa (Mutant/Host zapomenut). Zpočátku jsem se bál, protože filmy s podobnou tématikou moc rád nemám, a především postava matky mi svým chováním neuvěřitelně lezla na nervy, jinak filmu lze máloco vytknout. Natočen je pěkně, jistě, drží si určité napětí a nádech, herci skvělí, hudba rovněž a k závěru několik scén, ze kterých až mrazilo. 85 % ()
Scénář: Eun-kyo Park, Wun-kyo Park, Joon-ho Bong .. Matka a retardovaný syn v mlýnku morálních rozporů. Ruka ruku myje, když je to v rodině. Žánrově zase nevyhraněné, jak je u Joon-ho Bong obvyklé (tentokrát v dobrém) a obrazově velice vymazlené. Herecky taktéž zdatné. Spokojenost. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (1)
- Aby nebyla Kim Hye-ja při natáčení úvodní scény, kdy tančí, nervózní, tančil režisér Joon-ho Bong zároveň s ní. (Namaste)
Reklama