Režie:
Hiroši NišitaniScénář:
Jasuši FukudaKamera:
Hideo JamamotoHrají:
Masaharu Fukujama, Kó Šibasaki, Kazuki Kitamura, Jasuko Macujuki, Šin'iči Cucumi, Dankan, Keiši Nagacuka, Ikkei Watanabe, Hiroši Šinagawa, Miki Maja (více)Obsahy(2)
Policie nachází tělo uškrceného muže s rozdrceným obličejem a spálenými prsty. Identifikace je ztížena, ale stopa ji zavede k bývalé manželce oběti. Ta má však neprůstřelné alibi a policisté jsou zoufalí. Případ je propírán v mediích a policisté si nemůžou dovolit chybovat. Místní detektiv proto požádá svého přítele, geniálního matematika, o pomoc. (-Rastaman-)
(více)Recenze (40)
(Ne)zanrovka, na ktorej je ono "nepostihnutelne" japonske imho vyrazne citit. Ked som chvilami lutoval, ze scenar neposkytuje viac miesta pre osobny stret dvoch geniov (matematik-fyzik), film ponukol vzdy dostatok emocii a dumkavej nalady, ktora krasne doplna charakterovy profil matematika a jeho motivu konania. Malicka vytka iba k samotnemu zaveru (v titulkovej sekvencii) kedy nebolo treba byt doslovny, pretoze film vsetko potrebne povedal uz predtym 9/10. ()
Nebylo to vůbec špatné - zajímavá zápletka, nenápadné zvraty vás i přes svou nenápadnost drží u obrazovky a nutí přemýšlet, co bude dál. Ačkoliv je to doprovázeno scénami, které bych zkrátila či vynechala (aneb stopáž je opět lehce přepálená, ale Japonci to snad ani jinak u filmů už neumí), konečné rozuzlení leckoho překvapí. Během filmu jsme tipovali, jak to vlastně proběhlo, ale tahle varianta nás nenapadla. I tak je úplný konec lehce neuspokojivý - ženský jsou hysterky a musí všechno kazit, tohle kažení platí hlavně pro policajtku, která si prostě musela otevřít hubu na špacír… detektivní ukázka silných citů a brilantní mysli; slabší 4*. ()
Jako souboj dvou nabušených myslí celkem působivé. Drama vytvořené vztahy mezi postavami funkční. Ale filmu, který si zakládá na důmyslnosti a logice nemůžu odpustit kardinální nelogičnost. SPOILER on zavraždí houmlesáka, aby se policie zaměřila na jiné datum, paráda, ale naprosto se tam neřeší, co udělali s opravdovou mrtvolou. Odbydou to jednou větou, že jí asi rozřezal a zahodil do řeky. To jako vážně? Když není mrtvola, tak přece není vražda, tak nemusel vůbec nikoho dalšího zabíjet a jen se zázračně zbavit těla... Jinak ale fajn. ()
Stručně a jednoduše: Bohužel celkem průměrné, nechci být cynička, ale nějak se mi nepozdávalo, že by obětoval svou svobodu pro sousedku…Láska je sice cit iracionální, ale pokud nevidím u hlavního hrdiny uvěřitelnější motiv (vždyť ji znal jen od pohledu, ona o něj nestála etc.), nemohu přistoupit na pravidla filmu a hrát s napětím/nadšením. Ovšem scéna, v níž matematika odváděli, byla velmi dojemná a silná, leč jsem se často nudila, Hiroshi Nishitani mě zkrátka minul. ()
Nikdy bych nevěřil, že detektivka může být napínavá, i když dopředu víte, kdo spáchal zločin. Bavilo mě sledovat souboj dvou exaktně uvažujících kapacit ve svých oborech a jejich úvahy a diskuse o logickém uvažování a pohnutkách člověka v mezních situacích. A nakonec došlo i ke konfrontaci s tolik nevědeckými hodnotami jako je láska nebo morálka. Přesný scénář, výborná zápletka, několik překvapivých odhalení, příjemná a dobře padnoucí hudba a výborný herecký výkon Masaharu Fukuyamy stačí bez váhání na plný počet hvězd. Snad jen ten konec mohl být více zkrácen, dokonce by šlo udělat alternativní konec a nechat některé věci nevyřčené a případ „oficiálně“ neuzavřený, ale to už bych chtěl předělávat něco, co není zapotřebí. ()
Galerie (7)
Photo © Encore Films
Reklama