Režie:
Jukio NinagawaHudba:
Masamiči ŠigenoHrají:
Juriko Jošitaka, Kengo Kóra, Arata Iura, Šun Oguri, Tacuja Fudžiwara, Rakkjo Ide, Hidekazu Ičinose, Kamedžiró Ičikawa, Tošiaki Karasawa, Jú AbiruObsahy(1)
V roce 2003 vyšla prvotina tehdy dvacetileté japonské autorky Hitomi Kanehary „Hadi a náušnice“. Kniha měla obrovský úspěch jak u čtenářů (prodalo se přes milion výtisků), tak i u odborné veřejnosti (Akutagawa Prize). O pět let později byl podle této předlohy natočen stejnojmenný film. Zvláštní spojení dvou slov v názvu zcela vystihuje prostředí, ve kterém se pohybují hlavní hrdinové. Prostřednictvím filmu můžeme proniknout do tajů tetovacího a piercingového salónu a hlavně do životních příběhů tří mladých lidí, kteří se snaží o vyčlenění z konzumního stylu života. Oni do této společnosti prostě nepatří nejen svým vzhledem a názory, ale i jistými odlišnostmi v chování. Jedno ale zůstává stejné – nebezpečí milostného trojúhelníku. Devatenáctiletá hosteska Lui se v baru setká s punkerem Amou, který ji fascinuje svým vzhledem a hlavně zvláštním „hadím“ jazykem. Od prvního setkání se Lui stává posedlou touto úpravou a je ochotna podstoupit jakoukoliv bolest. Ama ji tedy zavede do tetovacího salónu svého přítele Shibi. Co všechno musí Lui udělat pro dosažení svého snu? (Ketri)
(více)Videa (2)
Recenze (12)
Drama o lásce, perverzích a subkulturách v současném Japonsku. Masochistická barbie potká psychotického punkera ujíždějícího na piercingu a modifikacích, který ji přivede do tetovacího salónu sadistického tatéra. Tohle opravdu není běžný milostný trojúhelník nebo běžný příběh. Herecky vyniká Arata Iura v roli tatéra, ale ani Yuriko Yošitaka a Kengo Kóra nehrají špatně. Hlavní roli hraje ale příběh z této neobvyklé subkultury, který je opravdu podmanivý a nedovolí odpoutat se. Minimum akce, spíš psychologická záležitost. ()
Zprvu jsem byl vyděšen. Copak to má být jen o vymatlaných japonských pankáčích a o kurvách někde z Tokia, co netouží po ničem jiném, než mít v těle mnoho kovu, semena a slin a na těle co nejvíce obrazů? Pak se to ale rozjelo do komplikovaného příběhu komplikované japonské mládeže, která má touhy a cíle na hony vzdálené od našich-tedy téměř padesátníků ze střední evropy. Dívatelný a neobvyklý snímek, kde lidi dělají dívatelné (soulože) a neobvyklé věci. ()
Téměř přesně se to drží své knižní předlohy, což je podle mého jenom dobře. Snad tedy až na ten konec, který na mě udělal odlišný dojem než v knize. Ve filmu podle mě konec vyzníval o něco pochmurněji, snad to bude chybějícími "slunečními paprsky", o kterých se mluví v knize a které (aspoň z mého pohledu) jako by naznačovaly příslib lepší budoucnosti, ale to je samozřejmě pouze subjektivní dojem. Jinak film určitě oproti běžným japonským filmům překvapí svou syrovostí (možná by se dalo říct i "surovostí"). Tam, kde většina japonských filmů skrývá všechno, co se týká sexu a nějakých větších intimností, tady tento film naopak ukazuje poměrně drsné sadistické sexuální scény (především mezi Yoshitakou Yuriko a Aratou). Je samozřejmě jasné, že tato tématika a tento příběh to zkrátka vyžaduje (neuvidíme zde žádné statické polibky, jaké vidíme ve spoustě jiných japonských filmů). Dále mě téměř jako jakási zvláštní vsuvka pobavily malinké roličky Oguriho a Fujiwary. Málem jsem je nejdřív ani nepoznala, když se tam objevili jako dva jakuzáci se slunečními brýlemi na očích. Příjemná změna, vidět je v něčem takovém, i když skutečně pouze v jediné scéně. :) ~(4,1★)~ ()
Těžko nalézt mně vzdálenější svět, než představují rozsáhlá tetování a hustý piercing všeho možného (do větších extrémů "sebezdokonalování" snímek naštěstí nezachází - rozeklaný jazyk je max :-)). Zde se nicméně jedná spíše o vedlejší prostředek, kterým trio mladých, ledva zletilých postav vyplňuje hlubokou vnitřní prázdnotu a snahu vymezit se z konformní masy společnosti. Komorní příběh milostného trojúhelníku se zaměřuje především na jejich neujasněné pocity, a i když by neškodila o něco kratší stopáž, něco nedefinovatelného mne na něm téměř fascinovalo. ()
Kniha mě příliš neoslovila kvůli stylu, jakým je napsána, ovšem obsahově mě docela zaujala, takže mě přemohla zvědavost a pustila jsem si film. Doufala jsem, že do filmu budou převedeny city, které v knize trochu zanikaly, ale bohužel jsem zůstala zklamaná. Je to skutečně obyčejný film, který se bez výraznějších proměn drží předlohy a nedokázal mi nabídnou nic víc. ()
Reklama