Režie:
Kar-wai WongHrají:
Tony Chiu-wai Leung, Cung Le, Elvis Tsui, Hye-kyo Song, Ziyi Zhang, Chen Chang, Brigitte Lin, Meng Lo, Hoi-pang Lo, Berg Ng, Julian Cheung, Max Zhang (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Životopisný snímek zachycující příběh velmistra Yip Mana (Tony Leung Chiu Wai) především v období kolem 2. světové války. Nezaměřuje se však pouze na hlavního hrdinu, ale věnuje se i dalším velmistrům kung-fu té doby, vztahům a konfliktům mezi nimi. Ačkoliv se nejedná o akční film, je v něm poměrně velké množství soubojů prezentujících jak styl jung-čchun, tak i jiné styly kung-fu. (Tamten)
(více)Videa (23)
Recenze (147)
Naprosto jiné podání než od Wilsona Yipa s Donnie Yenem. Už obsazení Tony Leunga značí o dramatizaci a né o takové řezbě, jak by někteří očekávali. I když nebudu dělat zase dělat moc velké rozdílí. Obě podání života Yip mana mají mnoho společného. Jen je na věc pohlédnuto z jiných úhlů....V tomto snímků je význačná živost, emociálnost a detailnost. Na souboje, které sice nejsou moc dlouhé se kouká krásně. Hudba, která podtrhuje bojové scény je skvělá. Dlouho jsem neviděl snímek, který by tak klidný a zároveň nabyl pozitivní energii. Pan Yip man musel být pozoruhodný člověk. A ani se nedivím, že byl učitelem Bruce Leeho. ()
Je to sice můj oblíbený Kar Wai Wong, jeho režisérský rukopis je zřetelný, v hlavních rolích hrají moji dva čínští veleoblíbenci Tony Leung a Zhang Ziyi, film má už od úvodních titulků krásné výtvarné pojetí, lahodnou hudbu, je poetický, příjemně melancholický, místy až meditativní... Ale co je tohle všechno platné, když je zároveň i jalový a nudný, nebavil mě, nevtáhl mě do děje a popravdě se přiznám, že jsem mu místy ani mnoho nerozuměl. A navíc všečínský vlastenecký pathos v nových čínských filmech mě otravuje už dlouho a artově stylizované kung-fu souboje mě pomalu začínají unavovat... Hezké obrazy, krásná hudba a líbivá artová patina jsou fajn, ale zkuste prosím páni Číňani příště přijít se záživnějším příběhem. ()
Grandmaster kolem mne proběhl rychlostí hlemýždě zahradního a já téměř neměl čas odvrátit oči od zdi a stropu a se zatajeným dechem a mohutným srkáním jsem dopil poslední zbytky nealkoholických nápojů, které jsem při sledování tohohle opusu usilovně hledal po celém domě, protože při takové spoustě dialogů i monologů jednomu vyschne v hrdle. Alkoholické nápoje jsem záměrně vynechal, protože vím, že s nimi jsem daleko odvážnější a má ruka už by dávno sáhla po ovladači nebo spící manželce a já bych byl ochuzen o tento ukrutný umělecký zážitek. Po skončení filmu jsem zůstal zcela konsternován, šel jsem se tiše vymočit a neméně tiše jsem usnul a nic se mi nezdálo.... Teď po několika dnech jsem konečně schopen napsat k tomuto nevšednímu filmu svůj komentář: To zas byla nudná volovina. ()
Vizuál mi ze všeho nejvíc připomínal reklamní klip. Detaily, barvičky, zvuk a ruchové efekty. Místo sloganů rádoby moudra. Sem tam nějaký souboj, natočený však podobně reklamně - rychlé střihy, pohyby kamery, nic jsem z toho neměl. Maně jsem při sledování jednoho takového klipovitě stříhaného souboje vzpomněl na závěr jedné BruceLeeovky, kde souboj jel třeba tři minuty bez střihu, a pěkně v celku nebo polocelku, aby bylo vidět to skutečné bojové umění - a bez špagátů. Sorry, lidičky, ale jen za vymazlený (někdy až komiksový) vizuál nebudu přece hodnotit vysoko? A k té nádražní scéně - uvědomil si někdo, že ten kolemprojíždějící vlak musel být dlouhý tak pět kilometrů? ()
Vizuálně krásné, boje zde jsou zajímavé a myslím, že se film docela drží i skutečnosti, i když tedy všechno stylizuje. Tohle je film, který si skutečně nejvíce užijí ti, co vyznávají život na asijský způsob a milují filmy o bojovém umění. Tohle je skutečně o umění a je to tak i podáno. Krásné souboje, ale není to tak živelné. Přece hlavně šlo o vizuální dojmy a o to, jestli oceníte hloubku, která se v životě toho, kdo praktikuje bojové umění, nachází. ()
Galerie (144)
Zajímavosti (11)
- Ve filmu zazní skladba Petra Hapky z filmu Tisícročná včela (1983). (Punisher)
- Film mal medzinárodnú premiéru 7.2.2013 na MFF Berlinale, kde otvoril celé podujatie, na ktorom však nesúťažil, pretože jeho hongkongský režisér Kar-wai Wong predsedal sedemčlennej festivalovej porote. (ludovit14)
- Výroba filmu zabrala tak dlouhé období hlavně díky neobvykle dlouhému pobytu ve střižně, kde se film takřka jeden celý rok editoval do podoby, s kterou byl režisér Kar Wai Wong spokojen. (Conspi)
Reklama