poster

Mimina

  • Francie

    Bébés

  • slovenský

    Detičky

    (festivalový název)
  • anglický

    Babies

Dokumentární

Francie, 2010, 79 min

Režie:

Thomas Balmès

Scénář:

Thomas Balmès

Hudba:

Bruno Coulais
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • blackrain
    ***

    Všechna děcka na světě jsou stejná, ať se narodí kdekoliv na světě. Je úplně jedno, jestli jsou bílá, růžová, černá, žlutá nebo žíhaná. Jsou to prostě děti. Na jejich vývoj a vychovu má vliv rodina a prostředí do kterého se narodily a kde vyrůstají. Důležité jé, aby je jejich rodiče milovali a starali se o ně s láskou. Všechna mimina byla roztomilá.(26.5.2015)

  • baribal
    ****

    ten malý mongol byl ze všech nejlepší(2.7.2012)

  • Aelita
    ***

    Mládě orangutana ve dvorské zoo odlišuje od těchto mimin jedině to, že má chlupy. Jinak jejich chování je úplně stejné, to jest bez zábran. Ovšem dále se cesty malého orangutana a lidských mláďat se rozejdou - první zůstane přírodním tvorem, ti druzí se stanou více či méně civilizovanými tvory. "Mnohé výzkumy vlčích dětí ukazují, že pokud se člověk nenaučí mluvit přibližně do sedmi let, pak má pramalou šanci řeč se plnohodnotně doučit, propásl svou senzitivní fázi." Senzitivní fáze jsou ohraničené časové úseky, období zvláštní citlivosti a vnímavosti dítěte, kdy je dítě naladěno pro získání určitých dovedností, učí se samo, bez velké námahy. Tento časosběrný film i přesto, že není zamyšlen a natočen jako psychologické a sociologické studium, ale nejspíš jako ždímačka na dojetí nad dětskou roztomilostí, ukazuje určité rozdíly ve výchově v různých lidských kulturách a podmínkách. Své dojmy z té výchovy bych shrnula takto: USA - konzument technicky vyspělé civilizace, Japonsko - činitel a nástroj technicky vyspělé civilizace, Mongolsko - svobodný samostatný soběstačný člověk, Namibie - čistá lidská existence. Mimina mne nedojala, ale líbily se mi takové praktické vychytávky jako jízda čtyřčlenné mongolské rodiny včetně novorozeněte na motorce, "dudlík" z masa se sirkou místo plastového kroužku, umývání mimina jazykem a utírání pokakaného zadku o koleno matky, které se následně očistí ohryzanou kukuřicí. Díogenés ze Sinópé měl pravdu - příroda nás vybavila vším, co potřebujeme k přežití ... v přírodě, nikoliv v moderní civilizaci. S přírodní a přirozenou namibijskou výchovou bychom v sofistikované technicko informační společnosti byli ztracení jako vlčí děti.(16.10.2011)

  • Dadel
    ***

    Zajímavý nápad, ale i když se tvůrci snažili výběrem mimin zajistit co největší kontrast mezi jednotlivými prostředími, určité jednotvárnosti se nevyhnuli. Ono je totiž jedno, jestli jste v africké stepi nebo v moderním japonském dětském pokojíčku, ve všech případech sledujete žvatlající/naříkající/s něčím si hrající mimino, což je na plochu 79 minut trochu málo. Jak ukázaly závěrečné titulky se "současnou" (tj. asi o rok starší) podobou dětí, mnohem zajímavější by byl časosběrný dokument, který by se dětem věnoval třeba až do jejich 10 let, ale chápu, že to by bylo trochu časově náročnější. btw..za Sufjana v titulcích dík.(29.9.2010)

  • Flipper
    ****

    Ba-ba-ba..... ga-ga-ga...prd - doslovná citácia. Okrem neskutočne chutných detí, zistíte prečo spoločnosť Pampers neuspela v Afrike, alebo zajasáte nad geniálnym sirkovým dudľom v Mongolsku. Dokument vás hneď spoľahlivo a bezbolestne začlení k prívržencom prirodzenej, alebo empirickej výchovy. Balmesovi tu možno vytknúť len snahu o diametrálnosť za kažnú cenu a tiež pokusy o zvieratkovské senzácie dieťa/zviera. Každý potom tŕpne, či na mongolské dieťa nestúpi krava.(14.9.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace