Režie:
Daniel AlfredsonScénář:
Kerstin EkmanKamera:
Jörgen PerssonHudba:
Adam NordénHrají:
Peter Stormare, Anitta Suikkari, Ingar Helge Gimle, Annika Nordin, Åke Arvidsson, Svante Martin, Marie Delleskog, Bo Samuelson, Sven Henriksen (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Toto je příběh z divočiny, kde snaha o přežití naráží na pravidla moderní společnosti. Klemens a jeho synovec Nejla jsou Sámové (Laponci). Ve volné přírodě, na hranici mezi Norskem a Švédskem, mají malé stádo sobů. V této oblasti bývali kdysi vlci běžně k vidění, ale po desetiletích neregulovaného lovu se z nich stal ohrožený druh. Zabít vlka je zločin, za který následuje čtyřletý trest za mřížemi. Klemens je samotář, jenž se ze všech sil snaží zachovat tradiční způsob života. Nejla ke svému strýci vzhlíží a touží žít stejný život jako on, jeho matka i tlaky moderní doby jsou však zásadně proti. Křehký svět Klemense a Nejla se téměř zbortí, když je napadeno jejich stádo. Vlci přišli lovit. Když Nejla přistihne jednoho při akci, usmrtí ho ránou sekyrou do hlavy. Klemens si je vědom výše trestu za synovcovo konání, a tak vezme vše na sebe. Jeho zdánlivě nezištný akt má však pro Nejla a jeho rodinu neblahé důsledky. (HBO Europe)
(více)Recenze (18)
Na začátku to vypadá na klasický příběh člověk versus příroda, záhy se z toho ale stane nezáměrná parodie na kriminálky, když se kvůli zabití vlka rozjedou policejní manévry, vyšetřování a soudní drama, jako by to byl film o sériovém vrahovi. Několikrát mě to rozesmálo, ale to asi nebyl záměr tvůrců. ()
Nejen pro Středoevropana velice zajímavé téma dilematu mezi ochranou ohrořených druhů a nutností bránit stádo jako zdroj obživy, ale také poněkud náročnější pomalé zpracování bez stálého tempa. Nicméně jsem se opět přesvědčila, jak Skandinávci umějí vyprávět a předávat emoce bez zbytečných řečí a popisu prožívání postav. A s nádhernou hudbou. ()
Dobrá atmosféra - na škandinávsky film sa dá spolahnúť. Dráma s dobrodružným rázom odohrávajúca sa v panenskej severskej prírode kdesi pri polárnom kruhu síce nenesie silné posolstvo, ale aj tak sa je na čo dívať a nasávať atmosféru. Je od Švédov veľmi fér, že odsúdia zložin proti prírode na úkor lepšieho konca. Herci a dialógy pôsobia veľmi vieryhodne, skoro ako keby sa jednalo o dokument. Výčitku mám iba k jedinému momentu, keď chlapec na súde nevie jednoducho odpovedať, či pozná alebo nepozná doličný predmet v podobe zakrvavenej sekery, a popritom sa ešte tvári tak, že všetky jeho bunky kričia "som vinný, som vinný". Hlavná vec, že nemá problém rozseknúť vlkovi hlavu či podrezať hrdlo sobovi. Toto tvorcovia buď nedomysleli alebo spackali. Na záver iba povzdychnutie, kiežby aj na Slovensku platili také tvrdé tresty, a to aj finančné, hneď sa to pozitívne odrazilo v našom prírodnom bohatstve. ()
Takový normální film. Na nic si nehraje, prostě ukazuje život na severu Švédska takový jaký je. Člověk by čekal vzhledem k drsným podmínkám, že tu bude vládnout zákon džungle. Jenže ono to tak není a vládne zákon lidí... Zpracování je citlivé, nesnaží se brnkat na city a zanechalo ve mně i pár otázek k přemýšlení. ()
Poslední dva severské filmy, které jsem měl možnost vidět, mě moc za srdce nevzali. Stejně jako Ondine, tak i Vlk postrádá silnější atmosféru, větší promyšlenost a hlavně vytříbenější dějovou linku. Samozřejmě Ondine je úplně něco jiného, jenom to studené podnebí mají stejné. Velká škoda u Vlka je i nevyužitý herecký um Petera Stormareho, který umí hrát výborně a mám ho osobně rád, zde byl ovšem velmi průměrný. Začátek se samotným lovem vlka má jisté kouzlo, ale ten zbytek soudních šlamastik je velmi vlažný, takový hodně normální, televizní. Vcelku mi Vlk přijde jako zbytečný film. ()
Galerie (12)
Photo © Home Box Office (HBO)
Reklama