Reklama

Reklama

Srbský film

(festivalový název)
  • Srbsko Srpski film (více)
Trailer

Miloš má milující ženu a syna, žijí poklidným životem, ale peněz mají jako šafránu. Miloš je zkrachovalá pornohvězda, která dříve vydělávala slušný balík peněz a tak je deprimovaný svojí nynější pozicí. Brzy se však naskytne lukrativní nabídka díky kamarádce z branže, která Milošovi dohodí práci pro bohatého režiséra Vukmira. Půjde o natočení velmi ojedinělého projektu, který nemá obdoby a jeho rodinu zajistí po zbytek života. Miloš dlouho neotálí a nabídku přijímá, ovšem to, čeho se později bude muset zúčastnit, změní celý život nejen jemu, ale i celé jeho rodině. (Zeck)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (872)

PinokKio odpad!

všechny recenze uživatele

Věřím, že jako film v rámci exploitation hororu je tohle více než dobré, jak zde spousta z vás píše. Dějová osa a myšlenka filmu není špatná, ovšem to snuff pojetí už je u mě za absolutní hranicí. Tohle prostě není téma pro mne. A jelikož hvězdičky jako hodnocení mají zároveň doporučovat, u tohohle filmu to v žádném případě neudělám. Proto odpad. ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Tohle už je docela za hranou, ne? Film o snuff-pornu, který má být vyjádřením nejniternějších režisérových pocitů a osobních postojů k dění v Srbsku za posledních x let válek a politického a morálního marasmu? Film o snuff-pornu jako facka politické korektnosti? Ale no tak... To, že ukážu zdrogovaného nad-samce, jak znásilňuje zuboženého malého kluka či dokonce novorozence, nemá s politickou korektností vůbec nic společného; to nemá co dělat s pocukrovaným světem dneška, který se chová politicky korektně, ale ve skutečnosti je za svou fasádou samá špína a hnus (=volná citace režisérových slov z nějakého rozhovoru). To jsou jen kecy, kterými se dá ospravedlnit naprosto cokoli. Vysloužilému pornoherci Milošovi byla učiněna královská nabídka. Ale přesně v okamžiku, kdy po počátečním váhání Miloš podepíše smlouvu s producentem Vukmirem, ztrácejí režisérovy kecy o metafoře "..poválečné společnosti a jedince vykořisťovaného až na dřeň ve jménu ochrany a přežití jeho rodiny..." veškerou validitu, protože zcela zkresluje mechanismus uchopení moci. Miloš podepsal, protože chtěl. Přitom věděl co podepisuje a všechny indicie naznačovaly, že to je špína! Mohl svobodně ODMÍTNOUT. Ptal se režisér těch skutečných "vykořisťovaných", jestli opravdu chtěli? Jestli by neodmítli, kdyby viděli tolik podezřelých okolnosti? Tenhle film by se dal interpretovat i jako urážka Srbů, protože Miloš podepsal, protože chtěl velké peníze, kterých se mu nedostávalo, ale pro uživení rodiny neudělal nic jiného (nezaměstnaný, nechá se živit ženou...). Je to hnusný film a za ty stupidní kecy o politické korektnosti by Spasojevic měl dostat nakopáno do zadku, protože kdyby měl pravdu, tak tenhle film nikdy nenatočí (anebo skončí jak Pasolini po dokončení Salo...). 1* za první půlku. ()

Reklama

2Pac odpad!

všechny recenze uživatele

pred poslednou scenou som bol ochotny dat filmu 4-5*, kedze som vsetky tie sokujuce a kontroverzne sceny chapal, ako paralelu k obcianskej vojne.../ze si presli vsetkym moznym, ale na konci to predsa len nejak ukocirovali.../ zial, ten zaver ma presvedcil, ze tu skor islo o sfilmovanie nejakej uchylky... ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Jo, extrém. Vysloužilý pornoherec Miloš dostane nabídku, která se dá těžko odmítnout. Pod vedením režisérského exota bude mět natáčet nevědomky co. Brzy začne tušit, do jakého humusu se upsal, ale to už bude samozřejmě pozdě na to něco změnit.../ Přes polovinu filmu nečekejte nic těžko stravitelného. Divák je hodně pozvolna znepokojován, než dostane ránu pěstí v podobě série různých zvráceností. Filmový humus vyloženě vyhledávám a tady se mi ho dostalo poměrně vrchovatě. Uznejte, co horšího vymyslet, než [SPOILER] prznění čerstvě vyrozeného novorozence, stětí mačetou přímo během pohlavního styku, udávení penisem skrz ještě krvácející část zubů zbavené čelisti, (nechtěné) znásilnění vlastní unesené ženy a malého syna, nebo vypíchnutí oka ztopořeným pyjem. [/SPOILER] A to byl jen výčet toho nejhoršího, násilných výjevů je tu více. Jasně, spousta z toho není žádná výjimečnost, jenže tohle není Troma. Tady to všechno uvidíte nepříjemně explicitně a bez trošky humoru. Tak bacha na to. Překvapivě jsem byl víc zhnusen nedávnými MARTYRS (dáno asi celkově depresivním/agresivním/psycho tónem snímku), ale toto je taky celkem silná káva. Konec byl vyloženě megatragický a tak mohl podle mě zapůsobit o dost silněji - toť asi jediná výtka. A ano, nepůsobí to jako úplná samoúčelnost - minimálně proto, jak slušně je to natočeno (i zahráno). Takže označení 'dobrý film' se mi tu zdá být na místě. Stejně jako 'solidní brutál'. Pochvala do Srbska. [podruhé viděno - Festival otrlého diváka 2011 - pecka] ()

3497299 

všechny recenze uživatele

V některých případech je dílo zajímavé především v kontextu vyhrocených dobových diváckých reakcí, které se tak nepřímo stávají jeho pevnou součástí, bez nichž by nemělo velký význam. Mám na mysli veškeré snahy o boření hranic (transgresi) v umění napříč historií, ať už se jedná o dadaismus nebo vídeňský akcionismus. Podle toho, co jsem si tady tak pročítal, jsou negativní reakce u tohohle filmu (a u většiny podobně kontroverzních filmů obsahujících prvky brutálního násilí a sexuality, jejichž ambice zároveň převyšují pole odpovídajícího subžánru) dvojího druhu, přičemž oba jsou signifikantně emotivní a jednoduše dekonstruktivní: buď upřímné přiznání vlastního znechucení a jednoduché odmítnutí nebo pokrytecké zakrývání vlastního pobouření tvrzeními, že se divák nudil, že pobouřený nebyl ani trochu, ale film je třeba odmítnout, jelikož to přece ani nijak nejde, když je ten film takový...špatný - sám si o odmítnutí říká. Je tady jakási povinnost film zhlédnout, jelikož přeci divák žádné předsudky nemá, a následně důrazně sdělit světu, že se jedná o zbytečný počin. Případně je dobré podotknout něco na ten způsob, že tady existuje dílo markýze de Sade napsané už koncem osmnáctého stol., kde jsou nejrůznější nechutnosti popsané velmi zevrubně a jelikož poučený divák markýze četl, musí toto nové dílo odmítnout jako neoriginální, nepřinášející nic nového a tudíž zcela zbytečné (přesto se na něj raději podívá, jako na všechny ty "zbytečné filmy"). Pobouřený divák se vždy soustředí jen na šokující obsah, aniž by byl schopen film vnímat jinak. Kdybych vnímání pobouřeného diváka aplikoval ad absurdum, mohl bych psát vtipné komentáře o tom, že mě zobrazení dinosaurů ve Spielbergově Jurském parku nemohlo šokovat, jelikož už jsem dávno před tím viděl Zemanovu Cestu do pravěku, případně bych mohl dokazovat, že nejrůznější způsoby násilné smrti jsou popsané už v antických hrách a jako sečtělý divák považuji jejich filmové zobrazení za zbytečné a nudné. Význam Hamleta by se tedy omezil na výčet vražd a kritické čtení Pohádek tisíce a jedné noci by se omezilo na rešerši sexuálních poloh. Jenže podobné reakce vždy ukazují na výrazná díla, jež divácký nadhled oslepují jako rudé plátno býka. Vždy jde o to napsat, že ve filmu něco "bylo vidět" a následně zdůvodnit proč to bylo špatně (nepokrytě odmítavé vyjádření znechucení je alespoň upřímné). O žádné relevantní argumenty nebo střízlivou analýzu se ale téměř nikdy nejedná._________ Míra pobouření je závislá na divácké historii a Spasojevicův film je zajímavý už jen z toho důvodu, kolik lidí v dnešní době ještě skutečně pobouřit dokáže - povedlo se mu vyvolat v divácích to, o co v devadesátých letech usiloval Richard Kern a hnutí Cinema of Transgression s jejich punkově panoptikální snahou posunovat hranice. Povedlo se mu to právě díky formě, kterou jeho film má, jelikož díky ní si jej najde i neposkvrněný divák (nebo divák zdánlivě poskvrněný, který četl Sada a je rád, že se s podobnými tématy jednou pro vždy vypořádal, a to způsobem uznávající pouze "klasická" díla), který by po méně ambiciózním filmu nesáhl (mám na mysli - slovy jednoho čsfd uživatele - jeho "formální a herecké áčkové parametry"). Dokud je možné provokovat a pobuřovat měšťáka, všechno je jak má být. () (méně) (více)

Galerie (26)

Zajímavosti (12)

  • Film byl zakázaný ve Španělsku, Německu, Austrálii, Novém Zélandu, Malajsii, Singapuru, Norsku a dočasně byl zakázán v Brazílii z důvodu obsahu přezpřílišné násilnosti a sexuálního zneužívání dětí zakázan. (Rugero)
  • Natáčení probíhalo 61 dní v okolí srbského Bělehradu. (ČSFD)
  • Ve scéně znásilnění novorozence byla použita panenka. (LUKICKK)

Související novinky

Nejcenzurovanější film desetiletí?

Nejcenzurovanější film desetiletí?

27.11.2010

V Británii určitě. Nechvalně proslulý srbský film, pojmenovaný... ehm, Srpski film, který některé uživatele ČSFD nadchl, jiné dokonale znechutil, se před uvedením na ostrovní trh dočkal výrazného… (více)

Reklama

Reklama