Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(5)

Obsahy(1)

Nejnovější miniseriál z produkce HBO představuje Mildred Pierceovou, hlavní postavu úspěšného románu Jamese M. Caina z roku 1941, který pojednává o hrdosti a cti americké střední třídy. Hlavní roli ztvárnila hvězdná Kate Winsletová, držitelka Oscara za film Předčítač. Spoluautorem scénáře a režisérem je uznávaný filmař Todd Haynes (nominovaný na Oscara za nejlepší scénář k snímku Daleko do nebe). Pětidílné drama vypráví příběh neobyčejné, nezávislé ženy, která se v nelehkém období Velké hospodářské krize 30. let, čerstvě rozvedená, snaží znovu najít štěstí pro sebe i svou rodinu. Drama sleduje Mildrediny spletité vztahy, její přehnanou starostlivost o sobeckou dceru i peripetie s vesměs netečnými a línými muži jejího života, jako je milenec Monty Beragon (Guy Pearce), nebo ex-manžel Bert Pierce (Brían F. O’Byrne).

Část 1.
Glendale, California, 1931. Mildred Pierceová, mladá matka s talentem na pečení, se stává slaměnou vdovou poté co vyhodila manžela Berta z domu. Nyní si musí najít práci, aby uživila sebe a své dvě dcery, jedenáctiletou Vedu a sedmiletou Ray. V pracovní agentuře mají pouze nabídky, které jí připadají pod úroveň, a tak hledá dál. Její kamarádka a sousedka jí mezitím udílí rady ohledně randění, načež si Mildred začne nečekaný románek s bývalým obchodním partnerem svého manžela Wally Burganem. Když Mildred zavolají z agentury a nabídnou jí práci hospodyně v zámožné rodině, zdráhavě souhlasí se schůzkou. Poté co rychle ukončí velmi jízlivý pohovor, hledá Mildred útočiště v místním bistru Cristofor’s Café. A právě zde, s pomocí servírky Idy zasáhne osud…

Část 2.
1931. Mildrediny vyhlídky na podnikatelský úspěch se zlepší, když začne prodávat své domácí koláče v bistru, kde se seznámila s Idou. Wally Burgan, Bertův bývalý obchodní partner, jí pomůže najít perfektní místo, kde by si mohla otevřít vlastní koláčovo-kuřecí restauraci, Mildred má však obavy, že kvůli zkrachovalému manželství bude problém s financováním. Rozvod proběhne v přátelském duchu a Mildred se stává majitelkou restaurace. Jenže všechno nemůže být růžové, vztah s předčasně dospělou dcerou Vedou je napjatý. Poslední den v bistru se Mildred impulzivně rozhodne odjet na dovolenou s pohledným zákazníkem Monty Beragonem do Santa Barbary. Její štěstí má však krátké trvání, když se dvojice vrátí domů, dojde k tragédii…

Část 3.
1931-1933. Aby se vzpamatovala z nevýslovné tragédie, pracuje Mildred ještě usilovněji na přípravách k otevření své restaurace. Po pomalém startu se restaurace rozjíždí, kapacita se naplňuje a Mildred s radostí uvítá bývalou kolegyni, servírku Idu, která jí pomáhá zvládnout nápor. Mezi hosty je také Monty, který svým uhlazeným vystupováním udělá silný dojem na Mildredinu dceru Vedu. Monty navrhuje Mildred, aby našla Vedě nového učitele klavíru, Mildred si však nemůže dovolit koupit nové piano, protože kvůli zrušení prohibice chce přidat do restaurace bar. Vedina rozmrzelost roste a Mildred začíná rozčilovat Montyho lenost a extravagantní životní styl, což vyvrcholí v emotivní novoroční konfrontaci...

Část 4.
O čtyři roky později, 1937-1938. Mildred rozšířila své podnikání o restauraci v Beverly Hills. Se svou nejlepší kamarádkou a obchodní partnerkou Lucy nyní obhlíží Laguna Beach, kde by mohla být nová pobřežní restaurace specializovaná na mořské plody a steaky. Jenže Mildredin podnikatelský úspěch je vykoupen stále se prohlubující krizí ve vztahu s Vedou. Ta si zoufá, protože její dlouholetý učitel klavíru zemřel a jeho potencionální náhradník, známý dirigent Carlo Treviso, ji odmítá učit. A Veda končí ve společnosti povaleče Sammyho Forrestera, jehož matka šokuje Mildred svým tvrzením o jejích dětech. Následuje emotivní hádka s Vedou, během níž jí Mildred vztekle vyhodí z domu. Po několika měsících, co spolu ty dvě nepromluví ani slovo, poví Bert Mildred o Vedině úspěchu coby zpěvačce v rádiu. Při poslechu Vedina zpěvu Mildred zabolí, že se tak odcizily a rozhodne se získat svou dceru zpět.

Část 5.
1938-1940. Mildred se znovu dává dohromady s Montym, který je štěstím bez sebe, že jeho bohatá milenka koupí rodinné sídlo v Pasadeně. Sblížit s Vedou se však Mildred nedaří. Její dcera si ale vede dobře, coby koloraturní sopranistka pracuje nyní pod vedením Carla Trevisy a má také nového manažera. Při příležitosti svatby s Montym se Mildred s dcerou jakž takž usmíří, ale všechno v pořádku není. Díky finanční rozmařilosti skončí Mildred v bezvýchodné situaci, restaurace Laguna krachuje a neloajální Wally hrozí, že podnikne právní kroky ve prospěch věřitelů. Přesvědčována Bertem, aby požádala o půjčku jejich úspěšnou dceru, se Mildred vrací domů a tam učiní šokující odhalení, které změní její život navždy… (HBO Europe)

(více)

Videa (5)

TV spot 1

Recenze (118)

Sheldra 

všechny recenze uživatele

Tak mám premiéru - nevybavuju si jinej film, kde bych mý oblíbený Kate Winslet tak strašně chtěla zakroutit krkem. Což je jen další důkaz, že je to boží herečka. Oni tady vůbec byli všichni boží. Vytkla bych akorát neúnosnou rozvláčnost, páč přestože starý LA bylo moc pěkný, i na ty auta a Mildrediny křusky se dobře kouká, to její plahočení za prací bylo snad až moc důsledný (rozuměj z pohledu diváka). To už jsme to rovnou mohli odchodit za ní. To všechno ale bohatě vynahrazuje skvěle vymakaná psychologie, hlavně vztah dcera - zasranej narcistickej egoistickej fakan a matka - slepice slepá, která vůbec nevidí, jaký monstrum vychovala, a když jí to konečně sepne, nastane málem katastrofa. To jsou ty lidi, co schovávají kostlivce do skříně... ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

Očekával sem srdceryvné drama o silné ženě, která to nemá v životě jednoduché a musí se s tím statečně poprat. Místo toho sem dostal rozvláčné drama o ženě, která si sice v životě prošla mnoha peripetiemi a bojovala. ale kdyby opakovaně nenabíhala na vidle těm kteří jí chtějí akorát využít, tak by to přeci jen měla o něco jednodušší. Natočené a zahrané je to dobře, ale měl sem opravdu problém s hlavními postavami (hlavně dvojka matka, dcera) soucítit a prožívat jejich příběh s nimi. Po víc jak deseti letech odkládání celkem zklamání...60% ()

Reklama

erased 

všechny recenze uživatele

Mildred si proti očekávání nekrade celý film pro sebe a tak umožňuje vyniknout jejímu sympatickému manželovi Bertovi a především její dceři. Jestli se v souvislosti s Vedou dá něco takového vůbec říct, užíval jsem si každou její scénu, především co se její mladší verze týče. To všechno už tady ale jednou bylo ve filmové verzi z roku '45. Moderní retro provedení je výborné, navíc Monty konečně působí přesně tak jak podle knihy má (vůbec celý ten přepis "stránka po stránce" seriálu oproti noirově laděnému filmu svědčí, obě verze však v tomto ohledu mají něco do sebe), ale nebýt skvělého, ba přímo famózního finále, asi ve mě seriálová verze Mildred Pierce zanechá hořko sladký dojem. Naštěstí nezanechala a já budu doufat v natáčení dalších podobných artefaktů z minulosti. ()

sulimo 

všechny recenze uživatele

Hypnotický příběh silné ženy a její ohromné proměny, respektive celého jejích života, jejích blízkých. Po Nouzovém východu to pro mě byla nejlepší Kate Winslent. Nemám co bych vytkla, tohle mě jednoduše smetlo, a to jak dechberoucím obsahem tak i naprosto uhrančivou formou. Když si k tomu přidáte hudební doprovod toho nejlepšího z klasiky, tak se alespoň pro mě jednalo o naprosto dokonalý seriálový zážitek. Vim, že zním jak obálka New York Times Bestselleru, ale nemůžu si pomoct. Mimochodem Woodová byla tak úžasná mrcha, až se člověku z toho prožívání její naprosto scestný postavy chtělo zaječet, že je škoda, že "zemřela ta nesprávná". (Jestli vám chybí asociace, se na to prostě podívejte, tohle za ty hodiny u obrazovky stojí jako málo co.) ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Woman on top. Haynesova minisérie ukazuje, před čím dobová melodramata uhýbala. Fyzické detaily, proradnost proměnlivých postav, autentickou chudobu. Všechno je přepočítáváno na peníze, nejsnazší prostředek k dosažení úspěchu, po němž postavy buď samy touží, nebo jsou k němu tlačeny. Postavy realisticky řeší, kolik věci stojí, čím by se jiné filmy ze stejné doby nezdržovaly. ___ Mildredinu společenskou pozici tak, jak ji vnímá sama společnost, nikoli protagonistka, nejlépe vystihne Veda větou „Nejsme nijak výjimeční“. Otázkou tedy je: Jak se NĚKÝM stát? Jak být dámou a přitom si zachovat důstojnost? Nechat se vydržovat jako společnice, nebo přijmout podřadnou práci? Kdo koho ovládá, kdo komu rozkazuje? ___ S hrdinčinou emancipací, poté, co začne řídit v doslovném i přeneseném významu, poté, co se z ní navenek stane sebevědomá dáma, se změní i prostředí a důraz kladený na existenční starosti. Dobře zajištěná, nemusí už Mildred řešit, aby dcera měla co jíst, nově usiluje o její přízeň. Polopaticky shrnuto, za svobodu zaplatila vysokou cenu – získala peníze, ztratila lásku. Série prodělává přeměnu z dramatu sociálně kritického v melodrama (a skoro v antickou tragédii, k čemu svádějí přítomné operní árie). Kriminální linie a přesahy do filmu noir byly oproti Curtizově filmu potlačeny, přestože závěr je ještě ambivalentnější a má daleko k nastolení nějakého uspokojujícího statu quo. Poválečnou krizi mužské identity vystřídala hůře řešitelná krize hodnot vlastních oběma pohlavím. Nejsou nejen ženy, ale ani muži, na které by se dalo spolehnout. ___ Zasazení do krizových 30. let není dáváno vnějškově okatě na odiv. Vyeliminováním formálních excesů moderních seriálů budí Mildred Pierce dojem, že byla v zobrazované době skutečně natočena (až na tu barevnost záměrně lehce zatuchlého obrazu). ___ Komplikovaná role ženy, která nedokáže přestat milovat největší přítěž a zároveň jediný stabilní svého života, byla příležitostí pro Kate Winslet. Nezklamala. Nebojí se jít až na hranu, i za cenu ošklivosti a obvinění, že se v hrdinčině utrpení moc vyžívá, dát najevo velké emoce, jež k velkému dramatu zkrátka patří. Odhaluje každý kousek sebe samé. Nejen během odvážných a věrohodných erotických scén, jejichž smyslem není jenom ukázat nahé tělo – ukazují, že Mildred před Montym (zprvu) nemusí nic skrývat, nosit žádnou uniformu. Winsletová hraje nešťastnou ženu, která nepůsobí uvolněně ani když se směje. Chvilková radost nedokáže přehlušit všechny potíže kolem. Ne tentokrát, ne v této minisérii, odvážnější a upřímnější než jiné filmy a seriály, umožňující nám od starostí na pár hodin uniknout. Mildred Pierce, symptom stále probíhající ekonomické krize, se s nimi obrací rovnou na nás. 85% Zajímavé komentáře: DaViD´82, marvan ()

Galerie (17)

Zajímavosti (6)

  • Děj se odehrává v Los Angeles, filmováni ale probíhalo v New Yorku. (M.B)
  • Miniseriál byl nominován na ceny EMMY 2011, z nichž proměnil dvě. Ocenění pro nejlepší herečku v hlavní roli získala Kate Winslet a sošku pro nejlepšího herce ve vedlejší roli Guy Pearce. (Michelle75)

Reklama

Reklama