Reklama

Reklama

Viděl jsem ďábla

(festivalový název)
  • Jižní Korea Akmareul boattda (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Korejský autor vytříbených žánrových snímků Kim Ji-woon se opět vrací na Filmasii. Po mandžuském westernu Hodný zlý a divný, existenciální gangsterce A Bittersweet Life a přelomovém hororu A Tale of Two Sisters přináší osobité a kontroverzní uchopení filmů o masových vrazích. Premisu o zastánci práva, který se tváří v tvář brutální vraždě své přítelkyně stává zaslepeným mstitelem, rozvádí do podoby divokého a drsného thrilleru prodchnutého groteskním násilím. Hrdina toužící po zadostiučinění se postupně stává stejnou bestií, jako jeho protivník. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (477)

Sysel_CZ odpad!

všechny recenze uživatele

Hm. Ne, netušil jsem, kdo to režíroval, o čem to má být ani nic takového, ale když jsem to zjistil po zkouknutí (hlavně narážím na rejžu a úspěšnost jeho filmografie u mě, to jsem se zasmál), tak mi odpadla možnost, že jsem třeba jen neměl náladu. Ne, nesnáším samoúčelné filmy, jejichž takřka jediným cílem je být tak překombinované a nesmyslné, aby byly za každou cenu originální. A ne, nesnáším filmy, u kterých je takřka jediným cílem zobrazit věci typu mučení, sex nebo samozvanou pomstu. Nesnáším tyhle samoúčelné filmy. Jsou zlo... ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Dechberoucí thriller o tisícinásobné pomstě. Výkony dvou hlavních protagonistů jsou obdivuhodné, hlavně ve chvílích, když stojí oba tváří v tvář. Akční scény jsou nápadité, choreograficky skvěle zvládnuté a přehledné, brutalita nekorektní, ne však samoúčelná! Například taková scéna v taxíku vejde do dějin kinematografie stejně, jako ta s kladivem v Oldboyovi. Excelentní kamera a působivá hudba, dlouho na mě něco takovýho nezapůsobilo, prostě radost hledět a slyšet. Škoda jen té poslední třetiny, kde jinak strhující tempo malinko poleví. Dvě a půl hodiny je přece jenom trochu moc. Tak či onak, po Oldboyovi je pro mě tohle nejlepší korejskej "revenge" nářez. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Neznám jediný korejský film, který by nebyl něčím nezajímavý, i když věřím, že i u nich se takové kousky najdou. Nicméně v porovnání s jinými asijskými zeměmi mám pocit, že právě ty jejich jsou nejblíž nám – Evropanům. Viděl jsem ďábla natočil hodně zajímavý režisér a já byl dost zvědavý, jak se s takovou myšlenkou popere. Zhruba v půlce filmu se to pak zlomilo. V tu chvíli jsem si totiž myslel, že pakliže se nestane nějaký zvrat, mohl by klidně být i konec. A taky že jo. Do té doby neutrálně kladná postava představila takový brutální zlom charakteru, až jsem čuměl. V tu chvíli se z filmu stal lov na zrůdy. Škoda jen, že to bylo zbytečně dlouhý a úplně zbytečně natahovaný. Každopádně závěr jako takovej za to rozhodně stál a původní tříhvězdičkovou pocitovku vyšperkoval na solidní čtyři. Viděno na základě Challenge Tour 2015 ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Keď si na vás vyšliapne moderný ninja, nepomôže vám ani fakt, že ste profesionál v dvojodbore mäsiar – vodič autobusu. Počiatočná a konečná fáza filmu sú špičkové. Škoda, že nakoniec ide len o film o pomste, o nekonečnej pomste, ktorá nikdy neuspokojí. O diablovi, ktorého porazíte len tak, že sa ním sám stanete. Krvavé scény boli zahrané uspokojivo a dostatočne surovo, veľmi chválim kameru. A taktiež korejské herečky. Stopaž je ale zbytočne prehraná, šlo to o polhodinku skresať. Nedostatok vidím rovnako v scenári, mohlo ísť o viac detektívny žáner. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Korejský Bobby Sixkiller jako psychopatický sériový vrah, co svým jednáním stvoří de facto stejně ujetou Nemesis. Na temný thriller je to místy hodně pitomé, na cynickou hříčku na téma zmije násilí zakousnutá do vlastního ocasu se to zase bere příliš vážně (vysypaná hlava a urvaná rukojeť sekáčku budiž čestnou výjimkou). Krev se vypařuje jako voda, přeřezaná achilovka se staví na úroveň kuřího oka, rány do hlavy tupými předměty po sobě zanechávají následky podobné kousnutí vší, do toho několikadenní stávka korejských policejních složek a tradiční vyhlášení prvního povodňového stupně na jihokorejské řece slz. Jee-woon Kim je bezesporu talentovaný režisér umně pracující s atributy žánrů a explicitou, ale tahle notně přetáhlá hra na efekt nemá dost síly čelit vlastní banalitě. Někdy mám pocit, že zdejší hodnotitelé mají u asijské kinematografie na hlavě hrnec od kimčchi a dobře přes něj nevidí. Natočit políčko od políčka to samé Eli Roth ve slovenských „reáliích“, má to tady minimálně o 30 % míň.. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (16)

  • Režisér Jee-woon Kim prezradil, ako sa niektorí indickí producenti zaujímali o práva na remake filmu. Keďže dohoda pri rokovacom stole zlyhala, zasmial sa a povedal: "Aj tak to urobili." (maramashi)
  • Lee Byung-hun v rozhovore povedal, že to bolo prvýkrát, čo bol jeho film obmedzený juhokórejskou cenzorskou radou. To spôsobilo, že chcel vidieť film ešte viac. Pri druhom obmedzení sa obával, že sa film nebude premietať vôbec a priznal, že sa obával, že fanúšikovia film neuvidia. (maramashi)
  • Pre verziu pre medzinárodný trh režisér odstránil veľa sekvencií, ktoré považoval za zbytočné, a pridal všetky scény zakázané kórejskou cenzorskou radou. (maramashi)

Související novinky

Filmasia 2010 – asijské „best of“

Filmasia 2010 – asijské „best of“

30.11.2010

Letošní festival Filmasia se koná v Aeru 3. - 5. prosince 2010. Uvidíte nové filmy od jmen jako Andrew Lau, Takashi Miike, Hayao Miyazaki, Tsai Ming-liang nebo Kim Ji-woon! Asijský víkend začíná v… (více)

Reklama

Reklama