Obsahy(1)
Goa je rodné místo Ethana Mascarenhase (Hrithik Roshan), oblíbeného moderátora radiové show, do které se každý den snaží vnášet světlo, kouzlo a naději pochmurným duším mnoha posluchačů. Před čtrnácti lety se pyšnil titulem nejlepšího mága všech dob. To vše však do chvíle, než ho při jednom z jeho představení postihla nehoda, po níž se z něj stal quadruplegik, zcela odkázaný na pomoc druhých. Dva roky po úrazu se o něj začala starat krásná zdravotní sestra Sofia (Aishwarya Rai). Nejenže mu dává léky a stará se, tráví u něj dny i noci, svátky nesvátky, ale dává mu veškerý svůj čas, na úkor svého muže i snu mít děti. Pro Ethana je sluncem, on pro ni celým životem, ba jeho smyslem. Vraťme se však do přítomnosti. Život je výzva a ta se nikdy neohlíží zpět, hledí jen kupředu. Stejně jako Ethan. Snaží se bojovat. Ale co hlavně, snaží se žít a ukazovat směr i ostatním. Dlouhá léta plná optimismu bez zrnek trpkosti. Všechny však udiví, když znenadání podává žádost k nejvyššímu indickému soudu o euthanasii. (Ena.)
(více)Recenze (16)
Portugalská koloniální architektura, americké písně, křesťanství, dvojka předních indických herců a Bhansaliho delikátní audiovizuál dávají dohromady vydařené (melo)drama. Že si celý příběh Bhansali "vypůjčil" z filmu Čí je to vlastně život jsem zjistil až po zhlédnutí a dost mě tento objev zklamal, nicméně hodnocení ponechám adekvátní výslednému zážitku. Alespoň do doby, než uvidím ten původní film. ()
Kromě pár scének poetického kouzlení na pomezí pohádky a baletu je to veskrze evropský film. S evropskou motivací, mentalitou i charaktery, v Indii se příběh pouze odehrává. Přesněji tedy: v jednom indickém domě. Hezky zvolená barevná paleta a výborně hrající Aishwarya Rai. S Hrithikem je to podle mě slabší, poněkud přehrává. ____ I když jsem zastánkyně euthanasie, nejsem zastánkyně takovýchto filmů. Hrdinovo utrpení je velmi nevýrazně naznačené (jeden nesoustředěný záběr na sáček s močí, jedna noc s kapkami deště na obličeji, jedna moucha). Chápu, že kdyby se ukázalo, co v reálu život ochrnutého na všechny končetiny obnáší, málokdo by na takový film šel. Ale ukazovat rozesmátého, milujícími lidmi obklopeného a opečovávaného hrdinu, který si přeje smrt, jaksi nezobrazuje do detailů, proč ji chce. A právě proto, že jsem pro euthanasii, zároveň jsem pro to, aby v každém jednotlivém případě byla sakra důkladně zdůvodněná. MÓDNÍ OKÉNKO: Aishwarya nosí krásně ženské, přesto cudné šaty, s rozevlátými sukněmi a upnutými živůtky, jak inspirovanými někde ve Španělsku. /7. 8. 17./ ()
Nic nového pod sluncem, aneb Mar adentro (nebo kdo ví co ještě) 100x jinak. :-) Ještě nás tak u sledování napadlo, že téma eutanazie a Indie, kde lidi umírají na ulici a nikoho to nevzrušuje, prostě nejdou dohromady přes to, že je příběh zasazený do křesťanského prostředí. Ovšem výtvarné zpracování rozhodně stojí za vidění. ()
Nádherný a přitom tuze smutný film s opravdu podařeným vizuálem, odkrývající nejpodstatnější téma, které se týká nás všech. Je to téma života a smrti s mnohými otázkami, na které je velmi těžké odpovědět bez vnitřního nahlédnutí do svého srdce. V tomto příběhu se rozvíjí téma dobrovolného odchodu ze světa a boje, jenž vede hlavní hrdina spolu se svými přáteli a milovanými, proti sice potřebné, ale často slepé soudní moci. Ti se sice ihned po doslechnutí mužova přání staví jasně proti, ale postupně zjištují, že milovat neznamená jen touhu někoho vlastnit a pro sebe uchovat, ale i nechat druhému svobodu jít dál. Skvělé herecké výkony a zpracování. Silný a vyjímečný film, který donutí přemýšlet a vtáhne nás do děje naprosto přirozeným způsobem prostého lidství. Jasný strop pěti hvězd. ()
Trochu rozpruplná očekávání před sledováním filmu - nemám ráda Hrithika Roshana a nemám ráda filmy o postižených lidech (tedy ne, že bych proti nim něco měla, ale spíš proti tvůrcům většiny z těch filmů, protože při jejich sledování mívám pocit permanentního citového vydírání). Na druhou stranu mám ráda Aishwaryu Rai. Po shlédnutí musím říct, že jsem si opravila mínění o Hrithikovi a naprosto mě dostala nádherná hudba, pro indické filmy dost netypická, řekla bych. Hlavně díky ní ta čtvrtá hvězdička. Dokonce se ve fimu objevilo i pár překvapivých momentů z minulosti (nebudu dál napovídat) a celý film je zahalený takovým pohádkovým výtvarným závojem. Krásně se na to koukalo. ()
Galerie (70)
Photo © SLB Films and UTV Motion Pictures
Zajímavosti (3)
- Stejné téma zpracovává také americký film Čí je to vlastně život? (1981). (NinadeL)
Reklama