Režie:
David CronenbergScénář:
David CronenbergKamera:
Peter SuschitzkyHudba:
Howard ShoreHrají:
Robert Pattinson, Paul Giamatti, Jay Baruchel, Kevin Durand, Juliette Binoche, Samantha Morton, Sarah Gadon, Mathieu Amalric, Emily Hampshire, Goûchy Boy (více)Obsahy(2)
Město New York, blízká budoucnost: Eric Packer (Robert Pattinson) je osmadvacetiletý nekorunovaný král Wall Street. Během jeho vyjížďky po městě dojde v ulicích Manhattanu k záhadné explozi a propukne peklo. Navíc zjišťuje, že se mu hroutí finanční impérium. Kontakt se skutečným světem, i když jen přes okna limuzíny, ještě prohlubuje jeho paranoiu. V průběhu čtyřiadvacetihodinové odysey začíná k smrti vyděšenému Ericovi docházet, že se jeho život blíží ke konci. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (348)
Mé pocity z tohoto snímku velmi dobře vystihuje řeč jedné z hlavních postav, když vypráví, jak si zašla do divadla na hru, na kterou dorazil velmi nízký počet lidí, a pět minut poté, co se zvedla opona, věděla proč tomu tak bylo, načež otrávená odešla během přestávky. Při sledování Cosmopolis jsem to cítil přibližně stejně, jenomže já zůstal až do konce. ()
Pseudointelektuálův ráj. Cronenberg se za každou cenu snaží být divácky nepříjemný, nepřizpůsobivý, jedinečný, až vyplodí film,na který se nedá dívat.A který tím pádem musí zákonitě znechutit i jeho fanoušky,mezi které se řadím.Shluk epizodek plných filozofování o hovně se snaží tvářit,jakou není kritikou kapitalismu,nerovnoměrného majetkového rozdělení společnosti,magnátů,kteří mají vše a přitom jsou ztracení,ale já jsem se po pár prakticky nesouvisejících scénách přestal pídit po tom,co mají znamenat,po půl hodině mě film už neskutečně ubíjel svou nabubřelou ukecaností a někdy v polovině už jsem se jen modlil,ať už to skončí.Tady je něco špatně.Buď ve mně nebo v režisérovi,jehož rukopis je z filmu jasně čitelný,ale ani chvilkové záblesky příjemně cynického humoru a originality v rámci zachycení takhle problematické zápletky nedokázaly smazat pocit absolutní ztráty kontroly nad projektem.Pattinsonovi jsem jeho znuděného boháče nevěřil,stejně jako jsem nevěřil té přemíře rádoby chytrých keců,které jsou naprosto o ničem.I když by moc chtěly mít přesah.Nechce se mi moc říkat,že je to průser,ale při pohledu na tu roztříštěnou formu a způsob,jakým Cronenberg absolutně nedokázal přizpůsobit nejspíš problematickou knižní předlohu filmovému vyprávění,se to slovo vážně dere na jazyk... 30 % ()
Nech sú knižné kvality Cosmopolisu akékoľvek, to čo funguje v rámci nej, nemusí automaticky fungovať aj vo filmovom médiu. A ak ide o látku ťažkú na spracovanie, ktorá sa naviac nepojme tým správnym spôsobom, problémy su automaticky garantované. Z celého filmu mi vlastne utkvela v pamäti len slušná kamera, hudba, dobré herecké výkony zúčastnených vrátane Pattinsona a záverečná scéna. Môže sa zdať, že aj to je dosť ale zvyšok je nezmyselná patlanina bez akéhokoľvek cieľa či viditeľného presahu, ktorá dej posúva prostredníctvom dialógov a epizodických scénok rezignujúcich na akúkoľvek logiku. To niečo naviac tam pritom niekde vnútri cítiť a nepochybujem, že Cronenberg mal svoju víziu akoby to celé vlastne mohlo perfektne fungovať. Až na to že to až tak perfektne nefunguje. ()
Prekvapivo slušne zahraná Pattinsonova postava dekonštruuje kapitalistické pravdy velikánov ako Gordon Gekko a Patrick Bateman v Cronenbergovej sabotérskej exhibícii za desiatky miliónov dolárov. Podstatne zaujímavejšie ako film samotný však bolo sledovať ho v multiplexe medzi fanynkami Twilightu a randiacimi zaľúbencami. Od Lynchovho Inland Empire som nezažil tak rýchlo vyľudňujúcu sa kinosálu. ()
,,VŠECHNO V NAŠICH ŽIVOTECH, V MÉM I VAŠEM, VEDLO K TOMUTO OKAMŽIKU....“ /// Co vlastně znamená utrácet peníze? Co je tak hezkýho na identičnosti? Co kdyby se krysa stala jednotkou měny? Pattinson jako mocná osoba či vizionář, limuzína plná neuvěřitelných dialogů (v dobrým i špatným), situace kolem nestabilního Jenu, hrozba možnýho atentátu na presidenta a zároveň velký míry vlastního ohrožení. Svět, kterej se dokáže ocitnout v krizi jen kvůli jednomu nádechu během interview. Sex – není čas ho nemít. Kombinace ega a vědy, záře kyber kapitálu… a vyšetření prostaty. ZVLÁŠTNÍ, fakt ZVLÁŠTNÍ! Nebudu si hrát na chytráka – nerozumím všemu, vo čem tady melou, co chtěj zřejmě nadhodit, ale FAKT mě to zajímá (baví? těžko říct, jestli zábava je to správný slovo…). Utopistický otázky (?), globální protest a chladnej pocit vášně vyzařující z Pattinsona (konečně ta pravá role pro jeho znuděnej ksicht!). TOUHA NIČIT JE ZÁROVEŇ TOUHOU TVOŘIT! (ještě furt vás to zajímá? .. mě celkem jo…). Filosofická zvláštnost, podobenství, který MŮŽE donutit k zamyšlení ORIGINÁLNÍM ZPŮSOBEM (fakt na tu kravinu ještě myslím...proto ta 4tá *). Absurdní podivnost, kterou nikomu NEDOPORUČUJU! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2003 napsal Don Delillo číst nebudu. 2.) Zajímám se o hlavní znaky kapitalistickýho myšlení a jeho vlivu na stabilitu lidský racionality. 3.) Jmenuju se André Petrescu a jsem známej spíš jako ,,těstovej vrah“. 4.) Mám pocit, že se mi pohlavní orgán scvrkává do břicha. 5.) Thx za titule ,,unchained“ – řek bych, že jsou asi fakt parádní! /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Galerie (52)
Zajímavosti (11)
- David Cronenberg napsal scénář během šesti dnů. (HellFire)
- Howard Shore si přizval k nahrání soundtracku kanadskou skupinu Metric, jejíž členové se autorsky podíleli na třech skladbách. (Brousitch)
- Původně byla do jedné z rolí obsazena Marion Cotillard, kvůli těhotenství však musela z projektu odstoupit. Dalšími adeptkami na roli pak byly Noomi Rapace a Keira Knightley. (Freshoun)
Reklama