Režie:
David CronenbergScénář:
David CronenbergKamera:
Peter SuschitzkyHudba:
Howard ShoreHrají:
Robert Pattinson, Paul Giamatti, Jay Baruchel, Kevin Durand, Juliette Binoche, Samantha Morton, Sarah Gadon, Mathieu Amalric, Emily Hampshire, Goûchy Boy (více)Obsahy(2)
Město New York, blízká budoucnost: Eric Packer (Robert Pattinson) je osmadvacetiletý nekorunovaný král Wall Street. Během jeho vyjížďky po městě dojde v ulicích Manhattanu k záhadné explozi a propukne peklo. Navíc zjišťuje, že se mu hroutí finanční impérium. Kontakt se skutečným světem, i když jen přes okna limuzíny, ještě prohlubuje jeho paranoiu. V průběhu čtyřiadvacetihodinové odysey začíná k smrti vyděšenému Ericovi docházet, že se jeho život blíží ke konci. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (348)
Tenhle film jsem moc nepochopil. Většina filmu se odehrává v limuzíně, což by až tak nevadilo, pokud by se tam dělo něco pořádného a byli by tam správné dialogy, ale bohužel v tomto snímku tam Robert Pattinson s ostatními kecá o samých blbostech. Vůbec jsem nepochopil co to tam celý film kecal, vlastně půlku filmu, pak jsem to vypnul. Prostě snímek o chlápkovi, který jede limuzínou a kecá nesmysly. Film hodnotím 1 hvězdičkou a 1 hvězdičku přidávám za nádhernou Sarah Gadon. ()
Redundantní exkrement neboli neskutečně prázdný a stupidní film, jehož dialogy můžou připadat chytré snad jen těm hloupým barbínkám v minišatech, s podpatky a rudými nehty, které se na film vydaly jen kvůli upírovi Pattinsonovi, jenž si drandí ve své hi-tech kobce na čtyřech kolách. Odcházely těžce frustrované stejně jako my fanoušci mistra Cronenberga. [47. MFF KV] ()
Film tak nevyzpytatelný, že v celkovém rozporu mezi mluveným slovem a činy překvapí i zmínka o pozvánce na oběd, kterou příští záběr skutečně zastihne v bistru, protože konkrétní se zde mění na abstraktní a naopak. Těžce stravitelná, nezáživná, ale zároveň magnetizující studie úpadku, určená pro ty, co vědomě žijí ve své hlavě... ()
Tak takhle ne Davide. Rádoby intelektuální Cronenbergův "návrat" k těm malinko více psycho filmům jeho filmografie, který se ale vůbec nepovedl. Už dlouho jsem neměl u žádného filmu takový pocit marnosti, zbytečnosti a promarněného hereckého obsazení. Chápu, co chtěl Cronenberg (nebo spíše autor předlohy) sdělit, ale vůbec se mi nelíbí způsob jakým to chce sdělit. Stručně řečeno, když jediný co se dá u filmu pochválit, je výkon Roberta Pattinsona, tak je něco špatně. O to podivnější je, že bych si tu knížku pořád rád přečetl. ()
Nech sú knižné kvality Cosmopolisu akékoľvek, to čo funguje v rámci nej, nemusí automaticky fungovať aj vo filmovom médiu. A ak ide o látku ťažkú na spracovanie, ktorá sa naviac nepojme tým správnym spôsobom, problémy su automaticky garantované. Z celého filmu mi vlastne utkvela v pamäti len slušná kamera, hudba, dobré herecké výkony zúčastnených vrátane Pattinsona a záverečná scéna. Môže sa zdať, že aj to je dosť ale zvyšok je nezmyselná patlanina bez akéhokoľvek cieľa či viditeľného presahu, ktorá dej posúva prostredníctvom dialógov a epizodických scénok rezignujúcich na akúkoľvek logiku. To niečo naviac tam pritom niekde vnútri cítiť a nepochybujem, že Cronenberg mal svoju víziu akoby to celé vlastne mohlo perfektne fungovať. Až na to že to až tak perfektne nefunguje. ()
Galerie (52)
Zajímavosti (11)
- Ve scéně, kdy kamera sleduje příjezd limuzíny ke kadeřnictví, lze zahlédnout na zdi část plakátu k filmu Nebezpečná metoda (2011) s tváří Michaela Fassbendera. (Skrk)
- David Cronenberg napsal scénář během šesti dnů. (HellFire)
- Robert Pattinson se vyjádřil, že neměl žádný problém při natáčení sexuálních scén. (Sufferer)
Reklama