VOD (1)
Obsahy(1)
Zdá se, že Roger Brown má všechno, co si člověk může přát. Je nejúspěšnějším lovcem hlav (vyhledávačem talentů) v Norsku, za manželku má překrásnou galeristku a vlastní úchvatný dům. Zároveň si ale žije nad poměry a potají krade umělecká díla. Na slavnostním otevření galerie mu žena představí muže jménem Clas Greve. Nejen že je Greve ideálním kandidátem na pozici, o kterou Roger usiluje, je i majitelem Rubensova Lovu na kance, jednoho z nejžádanějších obrazů v historii moderního umění. Roger vycítí příležitost stát se finančně nezávislým a začne plánovat svou vůbec největší krádež. Brzy ovšem narazí na problém a tentokrát to nejsou peníze, které by ho mohly poslat ke dnu... (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (1 000)
Nečekal bych to, ale nakonec oba palce nahoru. Velký dům, luxusní auto, krásná vysoká manželka, ke které vzhlíží, milenka, která vzhlíží k němu – to všechno něco stojí. Přečerpané konto je ale pro úlisného personalistu malého vzrůstu poměrně denním chlebem. Takže vysoké nároky své i svého okolí musí kompenzovat krádežemi obrazů od svých klientů. Chorobně posedlému svou reputací a zakomplexovanému Rogerovi se však do cesty postaví hodně tvrdý soupeř. A divák se znovu ujistí, že existují malí hajzlové i pořádně velcí hajzlové. To už jsme na poli hodně syrového a cynického thrilleru (trocha od Finchera, trocha od Coenů i Tarantina), kdy se od výkalů pomazaný uprchlík řítí v traktoru s na radlici napíchnutým pitbulem nebo po drsném pádu ze srázu předstírá smrt. Žánrový bordel vydrží až do finálního rozuzlení, přičemž potěší, že veškeré jednání a proměna hlavního hrdiny působí poměrně uvěřitelně a přirozeně. A to i v momentech, které balancují na hraně černé komedie!! Dobré, dokonce velmi dobré!! ()
Plakát nekecá, nebo minimálně nijak extra nepřehání - něco jako "stoprocentní thriller", který se příjemně zlomí z [SPOILER] lehce napínavé uhlazené profilovky schopného zlodějského kravaťáka na velmi napínavý boj o holý život v chladné norské krajince i mezi hovny [/SPOILER]. V průběhu běhu se radikálně změní i váš pohled na hlavního hrdinu, a to tak že zajímavě. Tedy: řemeslně paráda, pestrost, děj ani na moment nenudí, herci výteční, krve a akce dostatek, člověk se i zasměje, a jak se dalo čekat, nechybí ani má oblíbená nevšednost plynoucí ze země původu. Celé je to precizní, ale ne jako Hollywood. Dopřejte si;) ()
Jelikož nestíhám číst, zvolil jsem tentokrát nejprve film. Nevím, zda šlo o správné rozhodnutí, každopádně zklamán jsem nebyl. Mohu se tady rozhovořit o předvídatelnosti a chybách, ale proč? Jednak mě film bavil, a pak, konec mne velmi potěšil a překvapil. Čekal jsem přesný opak! Zprvu líně se vlekoucí ničím nezajímavý snímek o úředníkovi, který žije dvojím životem, se počne měnit v okamžiku, kdy poslední loupež mnohamilionového obrazu od Rubense nevyjde tak, jak by měla. Hlavní hrdina je vržen do víru, který vytvořil, a zjišťuje, že věřit se nedá nikomu. Některé scény byly příjemně drsné (havárie), jiné vskutku nechutné (kadibudka). Po rozjezdu se však film se sympatickým obsazením zabrzdil až u závěrečných titulků. A nějaké mé spekulace o DNA a podobně šly stranou... ()
Na jednu stranu dobré, zajímavé a zábavné, na druhou stranu tak nepředvídatelné, až to někdy bolí, "kostrbaté" a v mnoha zásadních detailech nedodělané a neuhlazené ... Začátek něco napoví, aby se film pak rázem několikrát úplně dějově přehoupl. Finále super, ale třeba ta scéna se psem a traktorem mi přišla jako špatný vtip a do tohoto filmu naprosto nepatřící. Kromě těch několika žánrů je to chvílemi také komedie. Krásná příroda je již standard. O žádnou pecku se nejedná, ale je to v pohodě ... ()
Když měříte 168 cm, musíte si to nějak kompenzovat. Roger Brown je malý muž, který chce žít na vysoké noze a s vysokou blondýnkou. Zatímco ke své manželce musí vzhlížet, jeho milenka vzhlíží k němu, což mu ale k posílení ega, a hlavně k navýšení částky na účtu, nestačí. A tak si přivydělává. Dokonalými zločiny, jež nezanechají stopy na něm a při nichž on nezanechá stopy na místech činu. Aby nicméně obhájil svou zpochybněnou úlohu MUŽE, nezbude mu, než se ve sračkách (a krvi), jimž se dosud zdárně vyhýbal, vykoupat. Projít si divočinou, shodit civilizační masku a prodělat proměnu ze štvané zvěře v lovce. Jádrem Lovců hlav je psychologické drama o krizi mužské identity, jenže ono jádro bylo vyváleno v thrilleru a posypáno černou komedií. S tím, že nikdy není dopředu zřejmé, jestli bude příští scéna zvedat koutky úst, nebo žaludek. Nevypočitatelnost filmu (v nakládání se žánrovými konvencemi i hrdinou) se dobře doplňuje s jeho nekompromisností (akorát přehnané násilí je… prostě jenom přehnané) a nadsázkou, která ale není přiznaná tak nápadně, jak by si některé situace žádaly. Někdy je tudíž vtipnější to, co čekáte, že se stane, než to, co se skutečně stane. Napoprvé ale stejně nezbývá moc času nad tím přemýšlet díky spádu, jaký Tyldum filmu dal a při němž neztrácíme přehled nejen o změnách na Rogerově těle, ale také uvnitř jeho hlavy. Buďto Aerofilm ví, jaké filmy sem z dalekého severu přivézt, anebo tamější žánrová kinematografie svými kvalitami skutečně suverénně válcuje tu hollywoodskou. Apendix: Aksel Hennie připomíná Buscemiho a film zase Fargo i jiné počiny bratří Coenů (když už byste tedy chtěli škatulkovat, což v tomhle případě dost dobře nejde). 75% ()
Galerie (59)
Zajímavosti (15)
- Filmovanie prebiehalo na juhovýchode Nórska, v oblasti zvanej Nittedal. (MikaelSVK)
- Společnost Summit Entertainment koupila práva na výrobu amerického remaku ještě před uvedením originálního filmu. (neff)
- V knižnej predlohe jazdí Clas Greve (Nikolaj Coster-Waldau) autom značky Lexus. Vo filme to režisér otočil a Lexusom jazdí Roger Brown (Aksel Hennie). Konkrétne Lexusom LS 600h. (Fericious)
Reklama