Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Poté, co byli Lořini (Saskia Rosendhalová) nacističtí rodiče (Hans-Jochen Wagner a Ursina Lardiová) uvězněni americkými a sovětskými vojsky a ona byla ponechána svému osudu, přebírá dívka zodpovědnost za své čtyři mladší sourozence a vede je z Bavorska přes zničenou zemi na sever do bezpečí babiččina domu vzdáleného asi 900 km. Na své pouti děti musejí překonávat mnohé těžkosti, které s sebou přinášejí nelehké poválečné podmínky. Lore začíná chápat realitu – hrůzu Hitlerovy války i důsledky jednání svých nacistických rodičů, kteří znali a schvalovali zvěrstva holocaustu. Jak se ze dnů stávají týdny, potkají sourozenci záhadného a fascinujícího Thomase (Kai Malina), vyčerpaného židovského uprchlíka, o jehož minulosti nikdo nic neví. Thomas se skupinkou putuje přes lesy a pole a postupně si díky vytrvalé houževnatosti a znepokojující dobrotivosti přece jen získá jejich důvěru. Má však Lore Thomasovi důvěřovat? A pokud nebude, co se stane s jejími sourozenci? Přežijí? Lore nás žádá, abychom znovu zauvažovali nad podstatou lásky, viny a odpuštění ve válkami zjizveném světě. (oficiální text distributora)

(více)

Diskuze

boza7

boza7 (hodnocení, recenze)

Nakonec tento snímek nenaplnil mé očekávání.

HODNOCENÍ → 3/5

anemoon

anemoon (hodnocení, recenze)

Nemůžu si pomoct, ale něčím (čím asi) mi to připomínalo My Brother Tom. http://www.csfd.cz/film/30657-muj-bratr-tom/

Téma 2. světové války je už milionkrát zpracované a řekla bych i trochu vyčpělé téma, ale tohle je velmi dobré. Pořád to lze udělat nějak jinak. Výborná filmařina.

Fujara777

Fujara777 (hodnocení, recenze)

Kamera ručná, ako v Jane Eyrovej, a ani tu neprekážala. Všeobecne mi tento trend skôr vadí, ale tieto dva filmy len dokazujú, že kameramanom sa môže stať aj človek bez parkinsona.  

Z koho robí vojna hrdinov? A sú to vôbec hrdinovia? Nie sú to len ľudia, ktorí sa snažia prežiť? Veľavravný pohľad na povojnové Nemecko očami, ktoré boli za závojom. 

Film si vystačí s menším počtom postáv, vďaka čomu sa divák ľahšie kontaktuje s postavou. Tomu napomáha aj občasné vnímanie sveta akoby len skrze postavu Lore.

Lenže film sa nesnaží len podať obraz o situácii v krajine tesne po vojne. Dá sa aj vnímať ako rozprávanie o tom, čo človek musí, čo chce a čo urobí. Koľko vecí ste urobili preto, že ste cítili, že musíte, či mali by ste, ale nechcelo sa vám? Koľkokrát je takéto rozhodovanie skôr riadené rozumom ako citmi? Tak sa rozhoduje Lore, Thomas, Mutter, Vatter. Hoci sa ich rozhodnutia zdajú šľachetné, do akej miery sú obdivuhodné, ak boli pozbavené citov? 

Neviem, či sa o to snažili aj tí, čo za filmom stoja, dá sa to však pekne čítať. Mne ešte napadá otázka, či nie je hrdinom každý ten, kto to nevzdá. Nech je ako chce, Lore sa oplatí vidieť a to nielen raz. 

walterdonath

walterdonath (hodnocení, recenze)

Svojim sposobom je to posobive, ale v konecnom dosledku ide stale o jeden a ten isty otrepany pohlad na toto obdobie, ako v takmer vsetkych mainstreamovych filmoch, ktore sa mu venuju (cest vynimkam, ako napr. Pad tretej rise ci Unsere Mütter, Unsere Väter). Znova sa niekto snazi tvrdit, ze bezni Nemci vtedy vedeli o tom, co sa deje v Osviencime a pod. alebo ze oni sami za to nesu priamu zodpovednost - pritom je dokazane, ze Himmler sa snazil, aby sa o tom nikto mimo co najuzsieho okruhu ludi nedozvedel a bezni Nemci boli zdeseni, ked na konci vojny videli pochody evakuovanych vaznov z KZ. Tiez odmietam, aby sa zodpovednost zvalovala na ludi, ktori nieco priamo nevykonali alebo to nenariadili vykonat, ale len zili svojim normalnym zivotom uprostred strasti vojny a mali co robit, aby vobec prezili bombovy teror Spojencov.

V tomto filme je Lore predobrazom celej generacie roku 1968, ktora sa "zasluzila" o moralne a kulturne pochovanie Nemecka a v poslednych rokoch stoji na jeho cele. Zaujimave, ze v 50. rokoch sa zdalo, ze sa to s Nemeckom cele utrasie a nebude dochadzat k nenavistnym ideologickym cistkam - to by vsak nesmelo dojst k vymene generacii a k tomu vsetkemu, co vo svete spustili 60. roky. Hlavne odkedy sa dostal k moci Willy Brandt, je to tam horsie a horsie.

V tejto suvislosti ma napada veta hlavnej "Fraumutter" z filmu Lebensborn, ktoru vyslovila pri hadke s Monikou Hilmerovou (Gretl) o tom, kto je otcom jej dietata: Nein, das wird nie enden.

denulik

denulik (hodnocení, recenze)

Neviete mi povedať, či je to natočené po anglicky alebo po nemecky?

Související novinky

Black Widow se hýbe kupředu

Black Widow se hýbe kupředu

21.06.2018

Zdá se, že Marvel konečně vyslechne přání fanoušků, kteří roky prosili o samostatný film o Black Widow s tváří Scarlett Johansson (Ztraceno v překladu, Don Jon), a snímek přece jen vznikne.… (více)

Reklama

Reklama