Režie:
Josh TrankScénář:
Max LandisKamera:
Matthew JensenHrají:
Dane DeHaan, Alex Russell, Michael B. Jordan, Michael Kelly, Ashley Hinshaw, Anna Wood, Ashley Peldon, Crystal-Donna Roberts, Matt Nolan, Pierre Malherbe (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Za Andrewem se do pokoje ráno dobývá opilý otec. Andrew mu říká, že si koupil kameru a odteď bude všechno natáčet. Pak jde za matkou, která je těžce nemocná a leží v posteli. Tu také natáčí. Pak jede s bratrancem Mattem do školy. Natáčí úplně všechno. Jeho kamarád filozofuje. Ve škole ho všichni šikanují. Andrew jede večer s kamarády na maturitní party. Tam se seznámí s dívkou Casey, která tady natáčí video pro svůj blog. Pak se s ním jeden mladík popere, a on jde ven. Přijde za ním Steve a chce, aby něco natočil. S Mattem se procházeli a prý našli divnou věc. Společně jdou do lesa, kde našli díru, ve které něco bublá. Steve do díry skočí a Matt jde za ním. Andrew musí také za nimi, i když se mu nechce. Dole je jakýsi sliz nebo bahno a jeskyně s modře světélkující hmotou, která najednou začne měnit barvy. Vtom se zablýskne a všechno zmizí. Je tma.... Matt, Andrew a Steve jsou na zahradě a hází po sobě míčky. Matt necítí bolest, Steve dokáže manipulovat s předměty na dálku a Andrew dokáže zastavit hozený míček v letu. I ostatní mají najednou nadpřirozené schopnosti – dokážou ovládat předměty tak, aby létaly. Snaží se přijít na to, čím to je, a jdou se podívat na místo, kde našli jeskyni. Díra je ale zasypaná a strážce parku je odtud vyhodí s tím, že uzavírají oblast kvůli sesuvům půdy. Kluci zkoušejí, co všechno jim teď jde – házet žabky do vody bez použití rukou, na dálku foukat na listí, aby zvedlo děvčatům sukně, ujíždět v obchodním centru s nákupními vozíky apod. Pak se jim to ale začne vymykat... (TV Prima)
(více)Videa (5)
Recenze (948)
Väčšinu dievčat to asi moc neberie kedže v detstve radšej česali bábikam vlásky alebo sa hrali s kamarátkami na pieskovisku. Zato väčšinu chlapcov to pomerne oslovuje, pretože tí po drevenom káčerovi hupsli hneď na robenie neplechy, na fantazíjnu simuláciu nadprirodzených schopností. Neobmedzene levitovať či bez dotyku premiestňovať predmety? Čo by nie, len sa treba vopred ujistiť, že náš parťák už prišiel na to ako sa psychicky vysporiadať so šľahnutým tatkom a školskou šikanou. "Chronicle" svojim vyvoleným takúto záchrannú vestu neposkytuje pretože ich postihuje počas panovačného rozkvetu zvaného teen v ktorom len veľmi sťažka môže preblesknúť akési dlhodobejšie uvedomenie/vyrovnanie a viacej sa tu koncentruje na modelovanie reality skrz módne, teda hlavne prechodné slovíčka typu awesome, cool, man, čož je naprosto logické. K tomu výchovné lapsy, sklony k labilnosti + náhle nadobudnutá, nedozerná moc a potom nečudo keď niekomu prepne a začne si vybíjať zlosť aj na nevinných._______Josh Trank sa s "maketou" found-footage popasoval viac než obstojne, tam kde mu škrípe logika to zaplátava prostredníctvom primárnych atrakcií (i keď "Cloverfield bol v tomto smere údernejší) a nedostatok informáciíí o dianí schováva za aktuálny motív vyhostenia/odmietnutia v ktorom nemožno nespozorovať ono sympatické ozvláštnenie superhrdinského žánru. Dvojku by som privítal. ()
Azda žiadny iný film, odohrávajúci sa "v realite", si nevychutnáva popieranie fyzikálnych zákonov viacej než tento. Sympatický, vkusný a celkom cool ÚLET. Ale podobné "wao!" ako pri Cloverfielde sa nekoná - scenárista si pustil uzdu fantázie až príliš na to, aby sa to dalo brať vážne a napríklad byť v napätí. Efekty veľmi dobré. A má to aj myšlienku. Teen publikum by malo byť spokojné. ()
V úvodních minutách jsem si říkal, že tu ručku fakt dlouho nevydržím. Proč proboha nemůžou točit filmy normálně, klasicky. Pak si není třeba vypomáhat zoufalou blogerkou, aby film neztrácel souvislost. Postupně jsem ale přišel filmu na chuť a pohlcení temnou silou se mi líbilo. Dej člověku moc a uvidíš, co to s ním udělá! Tyhle příběhy je třeba točit stále dokola, jelikož lidi jsou stále nepoučitelní. Kupodivu i triková stránka je vydařená a k filmu odpovídající. Asi nejsilnějším momentem bylo první použití síly - smetení auta ze silnice do lesa. Jen na okraj - kdyby mě takhle někdo pořád natáčel, rozbiju mu hubu taky.... ()
Ani ve svých fantaziích nesním o tom, že budu jednou létat, házet po bližních svých policejními vozidly či demolovat město svými představami, takže zcela jistě nejsem cílovým divákem pro tento snímek. Navíc ruční kamera poletující kolem dění docela dráždila v pouzdře můj kolt, takže vše muselo zachránit bezstarostné využívání superschopností pro vlastní přízemní pobavení, přičemž jsem se naprosto přízemně pobavil. To předtím mne jenom štvalo a to potom spolehlivě nudilo. ()
Video kronika sobeckých Clarků Kentů, v které nefunguje vůbec nic. Napětí, humor, emoce či myšlenka zoufale chybí - solidní akce, v které byla rozpuštěna většina z 12 míčů rozpočtu, přijde až na samý závěr. Modlil jsem se, ať se Čestmírům ze Seattlu zjeví jejich Kryptonit Oskar Blecha a vyliská jim ty jejich nesympatické ksichty - a to nejen jen proto, že hrají fotbal v mráčcích, zatímco jim na zemi matky umírají, nebo souloží s někým jiným, než tatínkem. Teen ekipa bude majoritně nadšena, ale u facebooku superschopností nenabude. Nezbývá, než vyrazit do lesa a najít v něm nějakou díru (v zemi), co ukrývá svítící šutr z planety květin, či alespoň lysohlavých hub. Jen bacha, ať to není jaderný odpad z Dukovan, to by pak v rámci altruismu plnili pár nocí funkci veřejného osvětlení.. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (19)
- Snímek měl světovou premiéru 1. 2. 2012 ve Velké Británii. V USA odstartoval do kin o dva dny později během víkendu, který je nazýván "Super Bowl weekend" kvůli mimořádně sledovanému televiznímu finále ligy amerického fotbalu. Kronika se stala filmem s historicky čtvrtým nejlepším startem ze všech snímků, které měly v tomto termínu premiéru. Během prvních dvou dnů vydělal 22 milionů amerických dolaarů, což výrazně předčilo očekávání studia, které počítalo se zhruba osmi miliony. (curfew77)
- Joshu Trankovi bylo v době uvedení filmu 27 let, což z něj dělá jednoho z nejmladších režisérů, kteří kdy dostali svůj film na vrchol víkendového žebříčku tržeb. Steven Spielberg bodoval s filmem Čelisti (1975) v osmadvaceti a Jamesi Cameronovi bylo rovných 30, když natočil snímek Terminátor (1984). (Gerret)
- Nápad na natočenie filmu dostal režisér, keď sedel v lietadle a pozoroval cez okno oblaky. (Greenpeacak)
Reklama