Reklama

Reklama

Krev mojí krve

(festivalový název)
  • Portugalsko Sangue do Meu Sangue (více)
Trailer

Obsahy(1)

Divácky nejúspěšnější portugalský snímek roku 2011 je intimním portrétem jedné lisabonské rodiny z nižší společenské vrstvy, jíž matriarchálně vládne rázná čtyři­cátnice Márcia. Generační konflikty mezi rodinnými pří­slušníky zachycuje režisér v klaustrofobické atmosféře stísněného domu, ve kterém postavy voyeursky pozoru­je skrze dlouhé, pečlivě komponované záběry. (Letní filmová škola)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (19)

brumbrum odpad!

všechny recenze uživatele

"Smrdia ti nohy" - "Tebe smrdia viac" - "Ty plesnive vajco" - "Kokos, implantaty do bradaviek" - "Kurevsky dobry matros, chces dohulit?" - "Popici xeft"... atd... Nepozeratelny kibel sraciek. Po celom dni sraciek v office fakt nemam nervy pozerat na zhuleneho pindura s plesnivymi nohami. Beznadejne, nudne, hnusne, jeden by pri tom kludne zaspal, keby furt nenapinalo na tycku. Nedopozerany zmazany ODPAD. PS: Strasidelne je, ze takyto vykal sa ludom paci - preco tuna nik nenapise ze "agitka"??? Ved to agitka je, ako zit nahovno, stratene, prazdno, nestastne - preco ked sa vydari 1 zo 100 filmov, tak to podrazdi tolkych hovnozrutov? A preco je v nasej dekadentnej civilizacii furt viac hovnozrutov? Vsetko nesmierne tazke otazky, chce to par dielov Shaun the Sheep na opravenie chuti. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Režisér z Porta nám ukazuje, aké na hovno to vie bývať v Lisabone. To tak trochu smrdí zaujatosťou. Ale odhliadnuc od toho, čo tu vlastne vidíme? Nejakú rodinku na okraji hlavného mesta v polorozpadnutom dome, ako večeria, kto má chuť, dá si nejaké drogy, zasúloží si a tak sa to opakuje, ale aby to nebolo príliš krátke, dej máme vyplnený nekonečnými dialógmi, z ktorých je polovica hluchou vatou a čo je najhoršie, niekedy prebiehajú dva dialógy naraz.... Na druhej strane sú tu ukázané aj "pozitívne" veci, napríklad ako krásne sú Portugalci obohatení o koloniálne dedičstvo, že väčšina z nich žije z ruky do úst a že v noci tam nie je až tak výhodné vychádzať von. Takže ako umelecký pokus na odradenie turistov tento film môže celkom dobre fungovať. Záver bol poznačený už prílišnou vulgárnosťou, ale aj spravodlivosťou. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Lisabon, čtvrť Padre Cruz, nižší střední až nejnižší vrstva. V jádru poctivá rodina a její nezasloužené problémy. A problémy bude mít také divák, nezapne-li ostražitost naplno. Režisér João Canijo s oblibou snímá dva dialogy v jediném záběru, a když není nikdo po ruce, nechá alespoň mluvit televizi. Že už jste spojení nebezpečná čtvrť – nechtěné těhotenství – mladý delikvent – drogový dealer – revolver, na Cinema Mundi viděli? Nu ano, třeba loni ve Zvuku kamenů nebo předloni v Bráchovi. kult pro Cinema Mundi, 2013. Nejlepší film festivalu? Pche, leda houby s voctem. Pokud porota ocenila především technickou stránku, pak nechápu proč nezařadili do výběru Sněhurku. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Oproti hrdinům třeba v Kostech si žije ústřední rodina skoro nad poměry, ale problémů má také více než dost. Jako sociální sonda film funguje velmi dobře, má sice pár slabších míst (doktor), avšak vynahrazují to silné pasáže, přičemž kupříkladu „splácení dluhů“ bylo dost tvrdé. Slabší 4* jsou tak akorát. ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Sociální drama, zaměřené více na rodinné a partnerské problémy než na kontext a determinanty životů na chudinském lisabonském prostředí. Problémem ovšem není ani tak fabule, jako schopnost udržet pozornost v divácky značně nevstřícném vyprávění. To neustále sleduje téměř desítku postav, libovolně mezi nimi přechází a příliš zkratkovitě sleduje jejich konání a řešení různorodých potíží. To bohužel vede k tomu, že žádné z nakousnutých témat není nahlédnuto pořádně, spíše se povrchně představí příčiny a hned se přechází k následkům. Důležitější je vlastně celkový kosmos nepříliš soudržné rodiny než jednotlivec a jeho individualita. Je tomu tak i proto, že film stojí na skutečně dlouhých dialogických scénách rodinných interakcí, v nichž se osudy a linie spojují, ale vzhledem k velmi netradiční simultánnosti vyprávění dochází k jejich neustálému překrývání a v divákových silách není je podchytit a brzy na toto úsilí zákonitě rezignuje. Alespoň na první shlédnutí tudíž není ani možné si film užít či jej plně pochopit. Tento originální prvek se otiskuje i do formální složky - jsou voleny kompozičně složité až klaustrofobické záběry, vytvářející dva plány či prostory, v níž souběžně probíhají různé akce, ať už to jsou hádky či intimní rozhovory. Když jsou postavy v cizím prostředí, vyprávění se bez skrupulí na chvíli zaměří na zcela jiný a nepodstatný děj, jindy zprvu sleduje cizí a pro děj naprosto nedůležité postavy a teprve poté "objeví" protagonisty a v jejich sáhodlouhém dialogu zachytí pár vět, které vývoj o trochu posunou. Nelze říct, že by forma byla scestná, jde o zajímavou formu konstrukce realismu, která nutí napínat pozornost až k prasknutí a nenechat diváka, aby byl jen vláčen narativem. Subjektivně je však zážitek spíše ubíjející a tento pocit ještě narůstá vzhledem k neobjevnosti až klišovitosti dějových situací, kterými postavy značně neindividuálně procházejí a pateticky se ubírají k sebeobětobání. Věřím, že pro příznivce hyperrealistického přístupu k vyprávění může být film modlou, pro diváka bez tak rigidních požadavků, toužícího po nefrustrujícím kinematografickém zážitku, nečekaným očistcem. Protože dokážu ocenit formální a narativní novátorství a zprvu mi zvolený styl přišel osvěžující, volím střední hodnotící cestu, ačkoli se jednoznačně řadím k druhé zmíněné skupině filmového obecenstva. (Cinema Mundi 2013) ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama