Režie:
Sofia CoppolaScénář:
Sofia CoppolaHrají:
Katie Chang, Israel Broussard, Emma Watson, Taissa Farmiga, Claire Julien, Leslie Mann, Gavin Rossdale, Georgia Rock, Erin Daniels, Carlos Miranda (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Celebrity - jsou slavné, jsou sexy, ve svých dokonalých outfitech vypadají naprosto božsky. Tenagerky Rebecca, Nicki, Chloe a Sam jsou kamarádky z lepších rodin a Hollywoodské hvězdy milují. Vesměs mají vše, na co si vzpomenou, mají ale i velkou touhu se pobavit. A bez zábran. Když k nim do školy nastoupí Marc, jehož tatínek pracuje u filmové distribuce, začne teprve ta parádní jízda. Společně vyrážejí na noční tahy do bytů Hollywoodských celebrit a to rozhodně ne pouze na exkurzi! – V kradených autech si odvážejí hory značkových kousků, ve kterých ohromují na párty. Jak dlouho si ale budou bezstarostně užívat, než spadne klec? (oficiální text distributora)
(více)Videa (7)
Recenze (370)
Pokud je povrchnost zábavy moderní americké mládeže zobrazována zkrze povrchní film, pak byl cíl splněn. Bohužel největší problém je právě v námětu, který nepředstavuje dostatečně zajímavý materiál pro celovečerní film a výsledkem je i vyloženě nezáživný a hloupý scénář. Jediné skutečné lákadlo tak představuje Emma Watson, jejíž marketingový potenciál zajišťuje filmu daleko větší publicitu než by si skutečně zasloužil. A největší poselství? Krást se nemá a krást boty a kabelky u Paris Hilton nebo Lindsay Lohan už vůbec ne. ()
V podstatě první film na který jsem šel s tím, že to bude sračka, protože dokonalé outfity a svět značkovýho oblečení a luxusu je skutečně něco s čím se ve svým životě docela obstojně míjím. Leč sexy Emička je sexy Emička a tak jsem se rozhod jít do kina a kvůli pár minutám protrpět zbytek. K mému velkému překvapení však na mě film žádné právo utrpné nenasadil, samozřejmě pár scén bylo ryze pro pipiny, ale to jsem hrávě překous, protože mě čím dál tím víc fascinovalo s jakou drzostí si ta partička počínala. Vůbec se mě nechce věřit, že by bylo tak lehký se dostat k Megan Fox do postele, bych si tam na ní počkal, ta by se pak divila, bréca jedna, kdyby udělala hup do postýlky a tam už Enšpígl v plný polní. Možná kdyby se ulevilo na pipinství, mohla to bejt docela zajímáva psychárna, protože mě ty mladý fakt normální nepřišli. Zvláštní, film nemá nějaké velké napětí, o osud okradených celebrit se těžko člověk může bát a ta zlodějšká partička taky nebudí žádný velký sympatie. Vyjma Emička samozřejmě, ta by měla zákaz mít na sobě příliš oblečení a příkaz tvářit se pořád svůdně, jaká to škoda, že nejsem zákonodárce já, fakt že jo. Film jehož prostředí a obsah je nám smrtelníkům tak vzdálenej, až je pro nás zajímavej, jinak si své sympatie k tomuto filmu na rozdíl od sympatií k Emičce neumím vysvětlit. ()
Zhlédnuto v kině. V roce 2013 si odbyly svou kino premiéru dva filmy, které byly cílené na mladé publikum ("o mladých pro mladé"). Prvním z nich byl Spring Breakers, který se strašně snažil podat jakési svědectví o současné (facebookové) generaci. Bohužel k němu napsal scénář někdo, kdo tak nějak žije v jiné realitě a netrefil tak docela hřebíček na hlavičku. A pak je zde právě The Bling Ring. Dokážu si teď představit některé lidi, jak kroutí hlavami říkajíc: "Ale ty filmy jsou úplně o něčem jiném, to se nedá férově srovnat!" Nesouhlasím. Ano, odehrávají se jinde a témata jsou jiná, ale lidé za těmito filmy (Korine x Coppola) chtěli ukázat dnešní generaci jejich pohledem. A zatímco Korine na to šel, podle mého, líbivější cestou pařeb, koz a dubstepu, Sofia natočila další film, kdy cítíte tu prázdnotu, která (bohužel) vystihuje dnešní zmatenou generaci. Média, celebrity, Twitter, Facebook, neskutečná kvanta (mnohdy zbytečných) informací na ně (nás) útočí každým dnem a my jsme zmateni. Byť máme prakticky všechny znalosti, co bychom mohli potřebovat, neznáme sami sebe a tak se snažíme všemožně zapadnout. Snažíme se dělat, co je populární a správné(?) doufajíc, že se přitom najdeme. A objevujeme svět, který, speciálně v dnešní době, nemá pro mladé žádné limity či omezení a vše je… dovoleno? Takhle bych tady mohl pokračovat ještě dlouho, takže to zkusím zkrátit - Korine se mi snažil ukázat něco, co bych měl poznat, tak mi představil svůj malý svět. A ten svět měl jedinou chybu - v tomhle já nežiju a nevím o tom, že by tohle byl můj svět. Ale po skončení tohoto filmu jsem cítil, jako by Sofia natočila film o reálném světě, ve kterém opravdu žiju o lidech, které tak nějak poznávám (a teď nemyslím tu část, že se vloupávají do domů :-)). Má Sofia mi rozumí, abych parafrázoval Mozarta. 100 %. ()
sú filmy, ktoré sú vyslovene mužské (séria fast and furious...), ženské (sex v meste...) a potom sú tu filmy sofie coppoly, ktoré sú mužské, ak sa na to pozeráte z jednej perspektívy (kopa krásnych mladých šušuliek, sporo odetých, v slow motion tancujúcich, prezliekajúcich sa, pózujcich, maznajúcich sa...) a zároveň ženské, ak sa na to pozeráte z tej opačnej perspektívy (rieši sa tam móda, handry...); zároveň sa v celej jej filmografii prepletajú 2 hlavné témy, ktoré sú buď prítomné obe naraz (Virgin Suicides) alebo buď dominuje jedna (Lost in Translation, Somewhere) alebo druhá (Maria Antoinetta, Bling Ring); zo začiatku mi to prišlo, ako Hollywoodska verzia srbského KLIPu (mladé, nevybúrené a po zábave bažiace tínedžerky, neustále sa fotiace na mobily), no, samozrejme, tematicky a ideovo sa to veľmi skoro rozchádza a ide svojim vlastným smerom; po predošlom geniálnom SOMEWHERE nemôže byť Bling Ring za 5 *, aj keď je to veľmi dobrý film, hoci odstup, ktorý režisérka vytvorila medzi sebou a svojimi hrdinami môže na niekoho, kto nenazerá na svet s podobne veľkou dávkou cynizmu, irónie a sarkazmu, pôsobiť ako chlad a pre niekoho, kto si voľká v štýlovej a formálnej čistote môže pôsobiť tiež rušivo spôsob rozprávania, ktorý eklekticizmus a nerovnomerné a zdanlivo nahodilé inkorporovanie všetkých možných médií používa zámerne, konceptuálne a v kontexte celého filmu, v kotexte toho, o čom to celé je, čím vytvára dosť dobrý "bordel", podobný tomu, aký majú dotyční v šatníkoch a hlavách... ()
Film na základě článku v režii a podle scénáře Sofie Coppoly. Trochu jsem se toho bál, protože slavná dcera slavné režisérské legendy, poslední dobou trochu ztrácí, ale na mě osobně tenhle snímek udělal dojem. Zajímavá kamera, sem tam až moc novátorská, nám vypráví příběh o tom, jak je cool být v domě celebrity a trochu si nakrást. Film skvěle ukazuje to, jací jsme šmejdi, a to v jakémkoli věku. Přátelství? Co to sakra je?! Emma Watson má dobře zaděláno na zajímavou kariéru. ()
Galerie (213)
Zajímavosti (28)
- Emma Watson musela ve filmu mluvit americkým přízvukem. (Weasley)
- Emmina postava Nicky je napsaná podle Alexis Niers, která strávila po všech vloupáních 180 dní ve vězení. (Weasley)
- Jedná se o poslední film kameramana Harrise Savidese, který půl roku po skončení natáčení zemřel na rakovinu mozku. (montana_cz)
Reklama