poster

Domov

  • Rusko

    Dom

  • Rusko

    Дом

    (Rusko)
  • slovenský

    Domov

  • anglický

    Home

Drama

Rusko, 2011, 109 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • bassator
    **

    47th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2012 - OFFICIAL SELECTION - OUT OF COMPETITION - Hlavní program - mimo soutěž (Dom / DOM - A RUSSIAN FAMILY / Domov) - SPOILER - Parta zabijáků se vydává do stepi zabít na objednávku Viktora. Místo toho povraždí celou jeho dvacetičlenou rodinu kromně starého nemohoucího, paralizovaného důchodce na invalidním vozejku, kterému se všechny kulky vyhnou. On byť se nemůže ani hnout vezme spravedlnost do svých rukou. To co se nepovedlo Viktorovi a všem za ně spraví on. Zabije je všechny!!! Myslíte pohádka? Nikoliv, toto je film Domov... - 6. 7. 2012 - kino Thermal - Kongresový sál - Karlovy Vary - 6/7 filmu - 45%(10.7.2012)

  • Aelita
    ***

    "Dům" je v druhé řadě filmem o věčném tématu otců a dětí, v třetí řadě o rozkladu patriarchální rodiny v podmínkách postmoderního světa a teprve kdesi na konci filmem s akčními a kriminálními prvky. V první řadě je to však film-podobenství, kde velký dům uprostřed široké stepi symbolizuje dnešní Rusko, rozsáhlá vícegenerační a různorodá rodina představuje společenství národů Ruské federace a konec filmu ztvárňuje režisérskou vizi o východisku ze současného marasmu balancování mezi sebeničením a vůlí k životu, mezi nesnášenlivostí a svorností, mezi duševním úpadkem.a duchovní obrodou. Příslušníci velké rodiny představují skoro všechny archetypy obyvatelstva Ruska počínaje otci a veterány revoluce a různých válek, přes matky i domácí puťky, bloudícího inteligenta a jeho obětující se manželku zcela podle vzoru Raskolnikova a Soni Marmeladové z Dostojevského Zločinu a trestu, Žida věčně na rozcestí mezi Ruskem a Izraelem, změšťanštělou intelektuálku, dělníky, rolníky, establishment a kriminál a konče novou neznámou generací. Rozklad vždy začíná uvnitř oslabením jednotlivých článků a spojů. I ten největší dům přestane být pevností, pokud se rodina nedokáže semknout a zaměřit se na nepřítele. ___ Ruská Rodinná oslava v rodinném sídle Skyfall lehce říznutá Kill Billem s "wagnerovskou" hudbou Melancholie.(29.8.2013)

  • Caym
    ***

    Domov má takový menší problémeček - místy chytá parodický, až cynicky vtipný tón (a s největší pravděpodobností to nebyl režisérský záměr). Rodina se hádá, hraje nám tuc-tuc hudba, mafiáni střílí. - on to byl hezký nápad, ale ta rodinná hádka namísto tíživosti chytá rysy rodinné komedie (čemuž odpovídal i smích v obecenstvu). Takže ačkoliv poslední půl hodina ukázala všem, zač je toho loket, a doopravdy dokázala pesimisticko-negativně naladit (aneb každé Vary mají správnou depresárnu), nedokázalo to smazat chuť rodinných skečů. A hlavní postava a její dokumentaristický "hlas boží" a otcovské, úžasně správňácké chování mě lehce iritovalo.(1.7.2012)

  • iamek
    **

    [47. MFF KV 2012](10.7.2012)

  • Horak
    odpad!

    Možná, že někde na začátku byla myšlenka, kterou se pak všichni snažili zhmotnit alespoň v popiscích k filmu. Na plátně je bohužel všechno špatně, nefunguje vůbec nic. Několikrát jsem nevěřícně lapal po dechu..ovšem finále si někde najděte, to se skutečně jen tak nevidí, náramná legrace!(20.7.2012)

  • - Dům – místo děje – navrhl a postavil filmový architekt Sergej Agin během půldruhého měsíce. Pro stavbu vyhledal a použil části starých domů ze sousedních vesnic – okenní rámy, dveře, vyřezávaná orámování oken, podlahová prkna, staré cihly atp. Právě stavba domu si vyžádala nejvíce času, kvůli čemuž se dlouho odkládalo samotné natáčení, které pak trvalo 53 dnů a bylo ztíženo četnými dešti. (Aelita)

  • - Přes kladné hodnocení filmových kritiků film naprosto propadl v kinech. Tržby činily 142 tisíc amerických dolarů při rozpočtu 4 miliony. Film se tak stal jedním z nejztrátovějších ruských filmů roku 2011. (Aelita)

  • - Základní myšlenkou filmu je podle režiséra to, že naše domovy přestaly být našimi pevnostmi. "Je to film o tom, jak se rozpadá rodina, přičemž se nejdříve rozpadá metafyzicky a pak i fyzicky. Vlastně je to sociální film, který jsem se snažil povznést na vyšší úroveň než pouze realistická krutost, vlastní dnes mnohým naším filmům. Chápu, že jsem natočil neharmonický film," popsal režisér.  (Aelita)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace