poster

Domov

  • Rusko

    Dom

  • Rusko

    Дом

    (Rusko)
  • slovenský

    Domov

  • anglický

    Home

Drama

Rusko, 2011, 109 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Vesecký
    ***

    Zřejmě to takhle v Rusku dnes vypadá. Střetává se tu minulost a tradiční ruský životní styl, kde nemůže chybět vodka, ale posezení v širokém rodinném kruhu; do osamoceného domu uprostřed širé stepi, kde dosud byli jedinými nepřáteli lidí vlci, se vrací nejstarší syn Viktor. Nepřichází ovšem sám, má s sebou bodygardy, kteří ho mají chránit před bandou, která ho chce zabít jako pomstu za jeho účast na vraždě jejich předáka. Ne každý Viktora vítá s otevřenou náručí, city k rodné krvi se tu mísí s vědomím, že Viktor si odbyl hodně let ve vězení za vraždu, kterou vlastně způsobil jeho bratr... Rozvíjí se tu drama rodiny, které nutně musí skončit tragicky, když zabijáci najdou úkryt Viktora. O život vlastně přijde většina z dospělých a zachrání se jen tři děti, které se v osudnou chvíli byly vykoupat... A pak nejmladší bratr, který utíká z domova, protože chce svůj osud vzít do vlastních rukou. Přijde s nimi jiná éra? Přijde nová éra pro Rusko? Ne zcela jsem film chápal a už vůbec ne ten masakr na konci filmu, i když to patřilo asi do ideje filmu...(16.2.2017)

  • iamek
    **

    [47. MFF KV 2012](10.7.2012)

  • Horak
    odpad!

    Možná, že někde na začátku byla myšlenka, kterou se pak všichni snažili zhmotnit alespoň v popiscích k filmu. Na plátně je bohužel všechno špatně, nefunguje vůbec nic. Několikrát jsem nevěřícně lapal po dechu..ovšem finále si někde najděte, to se skutečně jen tak nevidí, náramná legrace!(20.7.2012)

  • Aelita
    ***

    "Dům" je v druhé řadě filmem o věčném tématu otců a dětí, v třetí řadě o rozkladu patriarchální rodiny v podmínkách postmoderního světa a teprve kdesi na konci filmem s akčními a kriminálními prvky. V první řadě je to však film-podobenství, kde velký dům uprostřed široké stepi symbolizuje dnešní Rusko, rozsáhlá vícegenerační a různorodá rodina představuje společenství národů Ruské federace a konec filmu ztvárňuje režisérskou vizi o východisku ze současného marasmu balancování mezi sebeničením a vůlí k životu, mezi nesnášenlivostí a svorností, mezi duševním úpadkem.a duchovní obrodou. Příslušníci velké rodiny představují skoro všechny archetypy obyvatelstva Ruska počínaje otci a veterány revoluce a různých válek, přes matky i domácí puťky, bloudícího inteligenta a jeho obětující se manželku zcela podle vzoru Raskolnikova a Soni Marmeladové z Dostojevského Zločinu a trestu, Žida věčně na rozcestí mezi Ruskem a Izraelem, změšťanštělou intelektuálku, dělníky, rolníky, establishment a kriminál a konče novou neznámou generací. Rozklad vždy začíná uvnitř oslabením jednotlivých článků a spojů. I ten největší dům přestane být pevností, pokud se rodina nedokáže semknout a zaměřit se na nepřítele. ___ Ruská Rodinná oslava v rodinném sídle Skyfall lehce říznutá Kill Billem s "wagnerovskou" hudbou Melancholie.(29.8.2013)

  • Kellerman
    **

    Další nezdar,ruské drámo bylo zdlouhavé,mizerně zahrané a natočené.Faust mi vrátil víru v ruskou kinematografii,Domov mi ji však hned další den zase trochu vzal.(2.7.2012)

  • - Režisér se přiznal, že ho silně ovlivnily westerny Sama Peckinpaha a Johna Forda a také Nebeské dny (1978) Terrence Malicka, konkrétně práce kameramana Néstora Almendrose. "Estetiku filmu ovlivnily tři faktory, přičemž všechny tři jsou americké. Literární stopa, to je William Faulkner, obrazová malíř Andrew Wyeth a kinematografická Sam Peckinpah." Ruští filmoví kritici našli podobnost s filmy Rodinná oslava (1998), Nesmiřitelní  (1992) i Invaze barbarů (2003), ale také s filmy Alexandra Dovženka a divadelní hrou Čechova "Višňový sad". (Aelita)

  • - Základní myšlenkou filmu je podle režiséra to, že naše domovy přestaly být našimi pevnostmi. "Je to film o tom, jak se rozpadá rodina, přičemž se nejdříve rozpadá metafyzicky a pak i fyzicky. Vlastně je to sociální film, který jsem se snažil povznést na vyšší úroveň než pouze realistická krutost, vlastní dnes mnohým naším filmům. Chápu, že jsem natočil neharmonický film," popsal režisér.  (Aelita)

  • - V Rusku mnohé šokovala podobnost finální scény filmu s masovou vraždou v obci Kuščevskaja v Krasnodarském kraji, při níž zločinecká banda zavraždila 12 lidí včetně čtyř dětí v listopadu 2010, kdy se zrovna natáčel film. (Aelita)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace