Reklama

Reklama

Život Adèle

  • Francie La Vie d'Adèle - Chapitres 1 et 2 (více)
Trailer 2

Film se silným tématem o milostném vztahu mezi dvěma mladými ženami natočil tunisko-francouzský režisér Abdellatif Kechiche a hlavní role ztvárnily mladé herečky Adele Exarchopoulosová a Léa Seydouxová. (oficiální text distributora)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (480)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Otevřené drama o dospívání dívky, která prožívá svůj první lesbický vztah se všemi krásami i úzkostmi. Film před ničím nezavírá oči a převážně sexuální scény jsou nevídaně otevřené, ale ve své tříhodinové délce se film zaměřuje na vše co takový (i jakýkoliv jiný) vztah obnáší. Vyjma pár scén film překvapivě nenudí a díky dokonalým hereckým výkonům neuvěřitelně vtahuje do děje. Vše podpořeno realistickou režií a užitím "dokumentární" kamery. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Hodně kontaktní film. Život Adele komplexně zachycujíce několik vývojových fází života dívky, která se mění v ženu. Kechiche by mohl ukázat jenom příčinu, následek a důsledek. Více ho ale zajímá proces, průběh samotné proměny, a jeho trvání. Délka je jedním z mnoha nástrojů, které režisér využívá ke zrušení bariéry mezi titulní hrdinkou a divákem. ___ Dobrých osmdesát procent dialogů (a tudíž i celého filmu) je řešeno detaily tváří. Tradičně vystavené dialogové scény nás neustále ubezpečují, že realita pokračuje mimo rám obrazu. Zde naopak vzniká dojem uzavřenosti do malého prostoru, víceméně vymezeného jenom těly herců. Ignorování okolního prostředí zesiluje sepětí s postavami, jejichž intimní zónou je limitováno, co uvidíme a uslyšíme. Oddálení kamery od figury na konci dialogu pak působí jako osvobozující vykročení z vnitřního vesmíru mezilidských vztahů do okolního světa. Svou roli také sehrává, zda je komunikace postav, jedno zda verbální či nonverbální (mezi kterou bychom mohli zařadit také sex), zprostředkována technikou záběru/protizáběru, anebo švenkováním kamery. Jakkoli náhodně působí, je forma neustále pod kontrolou režiséra, plně podřízena procesu tělesného a duševního sbližování a oddalování postav. ___ Ve více významech dochází k překročení hranice během erotických scén (láska a sex, skutečnost a předstírání), ze kterých každá má své opodstatnění (například ostrý kontrast momentu extrémní intimity s následující scénou rodinné oslavy narozenin, která vyžaduje mnohem více přetvářky). Explicitnost erotických scén vyvolává oprávněná podezření z voyerismu tyranského režiséra (kterého obě herečky označily za génia, s nímž však již vícekrát nechtějí spolupracovat), jejich nadstandardní délka je ale zároveň nejkrajnějším vyjádřením neochoty filmu při komunikaci s divákem cokoli předstírat. Ne náhodou Život Adele limity upřímnosti reprezentace (ať ve filmu nebo v jiných uměních) řeší také v dialozích, jež nikdy neupadnou do kavárenského blábolení, kterým by tvůrce pouze dokazoval svou intelektuální potenci. Odkazy, z těch filmových například Pabstova Pandořina skřínka, smysluplně doplňují hlavní motivy vyprávění a současně nám pomáhají pochopit postavy mimo vztahový rámec. ___ Neznám mnoho filmů, které by dokázaly jít takhle hluboko a s takovou fyzickou naléhavostí pod kůži hlavní postavy. Sousloví „být v cizí kůži“ bylo v mém případě naplněno s nebývalou intenzitou. Rád jsem po třech hodinách opět začal žít vlastní život, ale mé pouto s Adele se závěrečnými titulky rozhodně nezaniklo. 85% Zajímavé komentáře: JFL, Traffic, Havenohome, mcb ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Čím to je, že na začátku je Adèle Exarchopoulos ošklivá a na konci si budete na internetu hledat její fotky a ukládat její profilovou stránku na nudography mezi své záložky - co kdyby se objevil další nahatý film. Tři hodiny jsou moc a chvílemi se opravdu děje velmi málo. Čím je Adèle i její charakter postupně hezčí, tím ošklivější se stává Léa Seydoux (ačkoliv ve skutečnosti je to docela kočka). A k těm tolikrát zmiňovaným scénám - wau, to byl dost mazec a jakkoliv kolega castor vzývá poselství, já v tom viděl především velké vzrušení. To stejný scéna v restauraci s prsty. Divně působily jen dlouhé posuny, několik minut sledujete nepřerušenou scénu, střih, a jsme o rok dva dál.. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Musím sa priznať, že o filme som nič nevedel a predpokladal som, že pôjde o hudobný film o známej speváčke. Netrvalo dlho, kým som došiel na svoj omyl a pozrel som sa do ČSFD, kde je tento rozťahaný a nič nehovoriaci paškvil označený ako romantická dráma. Po ďalších pár minútach sledovania som zistil, že ide o pornografický film, a nie žiadnu romantickú drámu. Nakoniec, kto by hľadal v pornografickom filme romantiku? Nemám nič proti žánru pornografických filmov, ale očakávam, že budú takto označené a aj komentátori nebudú používať eufemizmy typu "explicitne zobrazený sex". Nechcem predsa až tak veľa. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Realisticky vykreslený vztah dvou méně či více tápajících duší, který urval vítězství na posledním ročníku mezinárodního filmového festivalu v Cannes. Stačí jedno otočení hlavy a jeden pohled na modré vrabčí hnízdo, který protočí směr sexuálního probuzení mladé francouzské studentky. La Vie d'Adèle je ideálním příkladem toho, že když se k látce přistupuje s citem, i mnohokrát viděný příběh nabídne emociálně tepající dílo. Intimní realismus, zakořeněný konzervatismus a zobrazování jinakosti v plné „nahotě“. Přerod dívky v ženu hledající vlastní identitu sice vezme tři hodinky života, litovat však nebudete. Vzplanutí mezi sofistikovanou umělkyní a na první pohled obyčejnou studentkou nabízí silné poselství těm, kteří v něm neuvidí pouze explicitnost sexuálních scén. Ostatně tvůrci nám to neusnadňují ani v případě běžných dialogových scén, kdy si kamera ani náhodou nedrží odstup, lpí na velkých detailech i dlouhých sekvencích bez střihu. A mladistvou krásu záměrně plácá přes prsty. Hlavní hrdinku tak sledujeme, jak nevábně spí s otevřenou pusou, jak jí neustále něco teče z nosu, jak se jí na tvář lepí prameny vlasů, jak se cpe špagetami. Ale je to nesmírně obyčejné, civilní, nepřikrášlené, přirozené. Stejně jako přirozeně působí na plátně homosexuální vztah. Se všemi vrcholy i pády. 80% ()

Galerie (61)

Zajímavosti (25)

  • Film sa natáčal v Robaix, Lille, Livin, Paríži (Francúzsko) a Bruseli (Belgicko). (Arsenal83)
  • Léa Seydoux (Emma) mala vlasy ostrihané od holiča v 18. parížskom obvode a namodro si ich zafarbila sama mesiac pred natáčaním. Počas samotného nakrúcania si musela pre kontinuitu záberov farbiť vlasy znovu a znovu. Polovicu tejto práce obstaral samotný režisér Abdellatif Kechiche, ktorý jej farbil vlasy osobne. Herci nemali k dispozícii žiadneho kaderníka ani vizážistu. Po celý film boli účesy absolútne reálne a prirodzené a po väčšinu filmu aj mejkap. V niektorých scénach boli herečky síce nalíčené, ale iba tak, ako sa samé maľujú doma. (De Large)
  • Premiéra sa konala na filmovom festivale v Cannes, kde snímka šokovala publikum svojimi sexuálnymi scénami. Mnoho členov publika poznamenalo, že film by šokoval celý svet a určite musí byť upravený, aby bol v mnohých krajinách prípustný. (Eoin)

Související novinky

23. ročník festivalu Mezipatra se blíží

23. ročník festivalu Mezipatra se blíží

31.10.2022

Queer filmový festival Mezipatra nabízí pokaždé to nejlepší z queer světové kinematografie. Desítky filmů a doprovodných akcí na týden ovládnou Prahu a Brno. Letošní už 23. ročník si klade za cíl… (více)

Be2Can: Filmy z Berlinále, Benátek a Cannes

Be2Can: Filmy z Berlinále, Benátek a Cannes

30.09.2016

Festival Be2Can, který se uskuteční v kinech v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci a Zlíně od 6. do 12. října 2016, zveřejňuje kompletní program, jehož ozdobou bude čerstvá držitelka Ceny poroty z Cannes,… (více)

Přehlídka Crème de la Crème II

Přehlídka Crème de la Crème II

12.05.2015

Druhý ročník přehlídky francouzských filmů Crème de la Crème se uskuteční od 13. do 17. 5. v pražských kinech Lucerna, Evald a Mat a poprvé vstoupí do regionů. Do kin za nevšedními zážitky mohou… (více)

Známe první novou bondgirl?

Známe první novou bondgirl?

10.10.2014

Zatímco agent 007 mění tvář jen jednou za čas, jeho dámská společnost je pokaždé čerstvá. A stejné to bude i ve čtyřiadvacáté bondovce, kterou začne Sam Mendes (Skyfall) točit už letos v prosinci.… (více)

Reklama

Reklama