VOD (1)
Obsahy(2)
Film se silným tématem o milostném vztahu mezi dvěma mladými ženami natočil tunisko-francouzský režisér Abdellatif Kechiche a hlavní role ztvárnily mladé herečky Adele Exarchopoulosová a Léa Seydouxová. (oficiální text distributora)
Videa (3)
Recenze (480)
Nikdy by som si nepomyslel, že vydržím sledovať dlhé tri hodiny nejaký film, so zameraním predovšetkým na hlavnú hrdinku. Ale bavilo ma to a užil som si každú jednu minútu. Tak do detailov prepracovaná nosná téma a pointa filmu a to z mnohých pohľadov či už jednotlivca, alebo spoločnosti, sa len tak nevidí. Je tu množstvo scén, ktoré sa vám vryjú do pamäti a vypália v nej nezmazateľnú stopu a spomienku na film. O jednej veci som presvedčený a síce, že predstaviteľka hlavnej hrdinky (A. Exarchopoulos) si zaslúži metál, jej herecký prejav bol po všetkých stránkach dokonalý a famózny, predovšetkým vďaka nej snímok pritiahne divákovu pozornosť, lapí do svojich pazúrov a celé tri hodiny nie je šanca jej uhrančivosti uniknúť. Ste väzňom a žijete jej život spolu s ňou. Vrelo odporúčam. ()
Ta Adele! Ona s prominutím jen žere, spí, sexuje nebo brečí (nebo to kombinuje), ale přesto s ní ty tři hodiny chcete strávit až do konce. Pasivitou a závislostí na druhých mi místy připomínala jistou Bellu a Život Adele bych tak nazval Stmíváním pro intelektuály. Jenže velmi dobře provedeným a nejspíš sebeuvědomělým. Ne, není to žádné terno, ale poctivý festivalový film, který zcela naplní očekávání, určitě jo. ()
Otevřené drama o dospívání dívky, která prožívá svůj první lesbický vztah se všemi krásami i úzkostmi. Film před ničím nezavírá oči a převážně sexuální scény jsou nevídaně otevřené, ale ve své tříhodinové délce se film zaměřuje na vše co takový (i jakýkoliv jiný) vztah obnáší. Vyjma pár scén film překvapivě nenudí a díky dokonalým hereckým výkonům neuvěřitelně vtahuje do děje. Vše podpořeno realistickou režií a užitím "dokumentární" kamery. ()
Alespoň mě nikdo nemůže obvinit z toho, že jsem se šel koukat jenom na lesbické porno, když je tu okolo toho na tři hodiny dialogů ... Je to dobrej film, většina dialogů je zábavná a má výborný náboj a působí reálně, což nabourává jednak slabá poslední část filmu (tohle že se má odehrávat mnoho let po té první části? To jako fakt? Nezvládnuté herecky ani maskérnou) a fakt, že scéna, kterou tvůrci evidentně chtěli jako vysoce dramatickou, vyzní spíš humorně - kamarádka Adele pojme podezření, že je Adele lesbičkou a začne ji nadávat, přitom se k ní přidá xy lidí a nadávají Adele, přestože jejich gay kamarád je pořád.. No, jejich v pohodě gay kamarád, tahle scéna je naprosto zbytečná, nefunkční a místo ní bych si dokázal představit víc scén o coming outu, už jenom proto, že takhle je to v základu děje úplně obyčejná artová (něcojako)romance. Se slušně natočeným lesbickým pornem, které ovšem není samoúčelné, jak by se mohlo zdát. ()
Trpké. Tak bolestivě trpké. A krásné. A teatrální a ve své teatrálnosti v mnohém uvěřitelné a pravdivé a pro mě osobní. Život Adele byl nečekaně intimní a hlavně kontaktní. Po moc dlouhé době u nějakého filmu můj žaludek svíral strach a smutek a nedosažitelné se, proti "mé" vůli a z celkem všedních důvodů, vytrácelo spolu s pitomě naivní vidinou štěstí, které tu bylo jen prchavý okamžik, a o kterém bylo příliš snadné uvěřit, že bude věčným. Nerad bych spadl do ještě hlubší stoky patetického žvanění - což se mi nejspíš nepodaří ani v šedesáti -, ale ona posedle labilní pubertální láska je pro mě jedním z nejopravdovějších, lépe snad řečeno nejintenzivnějších, prožitků, kterých je člověk schopen, a kterému se toho v životě zkušenostmi deformovaných dospělých lidí moc nevyrovná. ___ Kechiche mě okouzlil svou citlivou precizností, s jakou dané téma uchopil, Adéle a Léa tím, jak se svými rolemi splynuly. Celou dobu mluvím o rovině tragické a osudové lásky - která mimochodem byla samozřejmě tragickou a osudovou vnímána pro někoho snad naivní a hloupou Adele, což ale napovídá o předkládané perspektivě, nikoliv o přepálenosti filmu jako takového. ___ Co se týče zobrazení vztahu dvou žen obecně, nejsem si tak úplně jistý, jestli až příliš okatě nejde na snímku vidět, že jde o dílo heterosexuálního muže (a tedy pro heterosexuální muže). Docela mě pobavila představa gay barů a průvodů, kde se úplně všichni pořád vášnivě líbají. Stejně tak si nejsem jistý, jestli bylo nutné dát takový prostor sexu. Na druhou stranu: nemá snad sex v životě člověka výsadní postavení a to zejména v této fázi života? A není trochu pozérské očekávat od filmu méně sexu? Sex, chtíč a fyzická přitažlivost měli v jejich vztahu, tedy ve vztahu partnerů z odlišných sociálních i generačních vrstev, výsadní postavení. V takovém přpadě tedy nevidím důvod upozadit roli sexu jen kvůli podprahovým morálním (?) očekáváním diváka. Sex, stejně jako jídlo, své výsadní místo ve filmu zkrátka měli. ___ Život Adele ve mě zasáhl správný struny. Nejsilnější zážitek za hodně dlouhou dobu. ()
Galerie (61)
Zajímavosti (25)
- Adèle (Adèle Exarchopoulos) v kině sleduje film Vejdi do prázdna (2009). (EKLEKTIK)
- Slavný román v dopisech, o kterém se ve filmu mluví, jsou Nebezpečné známosti (Les Liaisons dangereuses) Choderlose de Laclose z roku 1782. (NinadeL)
- Premiéra sa konala na filmovom festivale v Cannes, kde snímka šokovala publikum svojimi sexuálnymi scénami. Mnoho členov publika poznamenalo, že film by šokoval celý svet a určite musí byť upravený, aby bol v mnohých krajinách prípustný. (Eoin)
Reklama