Reklama

Reklama

Láska nikdy neumírá

(divadelní záznam)
  • USA Love Never Dies
všechny plakáty
Ukázka z filmu 3

Obsahy(1)

Pokračování legendárního muzikálu Fantom opery Andrewa Lloyda Webbera. Záznam představení v Regent Theatre v Melbourne z r. 2011. Na pokračování svého proslulého muzikálu Fantom opery se Andrew Lloyd Webber rozhodl pracovat už v roce 1990. Téma v něm zrálo dlouhých sedmnáct let – a muzikál Love Never Dies – Láska nikdy neumírá – pak vznikl během dvou let. S texty Glenna Slatera a Charlese Harta se diváci poprvé setkali na londýnské premiéře v březnu 2010 a v hlavních rolích se představili nejúspěšnější a nejoblíbenější interpreti Fantoma opery (na obrazovkách ČT art jsme je ostatně v koncertním provedení měli možnost vidět i my) Ramin Karimloo a Sierra Boggessová.

Příběh, odehrávající se v New Yorku roku 1907, pokračuje v rozvíjení milostného trojúhelníku mezi Christine, jejím mužem Raoulem a Fantomem, jenž není mrtvý, jak všichni předpokládali, ale stal se úspěšným divadelním impresáriem. Jde tu ovšem hlavně o dítě, desetiletého Gustava, chlapce s výjimečným hudebním talentem, který má i přes svůj útlý věk uhrančivé melodie, přesně jako kdysi dávno jeho otec... Ale kdo jím vlastně je? Záznam představení byl pořízen v australském Melbourne, kde se muzikál začal hrát už rok po anglické premiéře. V hlavních rolích se objevili Ben Lewis a Anna O'Byrneová. Na australském provedení je kromě četných režijních změn mimořádná také velmi originální scénografie, kterou se Webber později marně snažil prosadit pro plánovanou broadwayskou inscenaci. (Česká televize)

(více)

Videa (8)

Ukázka z filmu 3

Recenze (21)

Lollirot 

všechny recenze uživatele

Je v jistém směru legrační, minimálně mě ten fakt nepřestává bavit, že A.L. Webber jde a natočí sequel k POTO fanfiction rázu. Jsem přesvědčená, že tak učinil nikoli s vidinou balíku peněz, povězme si to upřímně, on prostě potřeboval ukojit v sobě tu rozjitřenou fanynku. Přece každá si přála, aby Christine skončila v těsném náručí zahrnuta vášnivými polibky Erika, ne? Nepochybně. Webberovi je vytýkáno, že z legendy tvoří pouhou frašku, ale považte, kdo jiný by se mohl zhostit této frašky s tvůrčí genialitou sobě vlastní než právě on? Děj je částečně inspirovaný knihou Fantom Manhattanu od Forsytha (kteroužto jsem nečetla, ale v rámci spravedlivého hodnocení bych měla), film se pyšní pestrými kostýmy a kulisami, načančanou velkolepou výpravu, a mě napadá, že Webber bude pravděpodobně ve svém perfekcionismu směle konkurovat Fantomovi. Což je jedině plus. Pravda, místy se kapku nechává unést. Když se Christine horlivě omlouvá za to, že ji anděl hudby, odpusťe mi ten výraz, "ošustil a opustil", a také za to, že jeho syn se vyděsil pohledem do zohavené tváře, mnozí to nekvitovali s nadšením. Však také na prknech museli měnit texty a přepracovávat scénář. Někteří se dokonce schylují k nelibým výrokům, že je děj přitažený za vlasy a pozbývá tu hlavu, tu patu a tu obojí. A musím jim dát částečně za pravdu... Ovšem hudba! Jaké ta skýtá potěšení pro ducha, ty nádherné, podmanivé árie s uhrančivostí se nesmazatelně zadřou pod kůži. Je místy ještě niternější než v POTO, nadpozemsky krásná, má tak božský a opojný charakter, že nezbývá než vyseknout poklonu a hlesnout budiž odpuštěno! Pozn. pod čarou - jako mnozí preferuji originální londýnské obsazení nad australskou produkcí a považuji za věčnou škodu, že neexistuje záznam s Raminem a Sierrou. Ve využití stroje času mám už jasno - půjdu na ně jednou a pak ještě nekonečněkrát. ()

Košoun 

všechny recenze uživatele

Pokračování slavného muzikálu A.L.Webbera "The Phantom of the Opera" - zůstává dokonalá hudba, děj je jak vystřižený z mexické telenovely (ale ostatně i původní Fantom není úplně vrchol kreativity a napínavosti) a v tomto případě (záznam australské inscenace) se k tomu přidává kýčovitá přeplácaná výprava a průměrní herci, kteří nadpůrměrně zpívají. V celé té pompéznosti, hudební i scénické se ztrácí to hlavní - herectví a emoce a je to jaksi utopené a pro běžného diváka to bude nudná podívaná. Muzikál je to po hudební stránce dokonalý, místy pro mě povedenější než původní Fantom, ale jelikož mám také srovnání s londýnským nastudování, kde herci byli o třídu lepší, tak nemůžu hodnotit příliš vysoko. Každopádně je škoda, že tento muzikál ve světě neuspěl, zasloužil si leší osud... ()

Reklama

mac000 

všechny recenze uživatele

Stále fascinující hudba a výkony, ale Phantom of the Opera je jenom jeden (aneb dvakrát do stejné řeky...). Anna O´Byrne (Christine) a Sharon Millerchip (Meg) hrály předtím tyto role i v melbournském provedení Fantóma opery. Vedle F. Forsytha byly hlavními scénáristy Ben Elton a samotný A. L. Webber ()

l.enik.c

všechny recenze uživatele

Ne, toto by bylo špatné i jako samostatný příběh, natožpak jako pokračování geniálního Fantoma opery. Jak podotkla moje mamka, asi už Weber trochu senilní či co. Ne, opravdu, hudba krásná, ale děj je šílený paskvil a jako fanynka Fantoma toto prostě nemůžu překousnout a raději se budu tvářit, jako by toto vůbec nevzniklo a chci zapomenout. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Na pokračovanie Fantóma opery som bol veľmi zvedavý a odkladal som ho s obavami, ako môže dopadnúť pokračovanie geniálneho diela. Príbeh je naozaj na pováženie, ale nadviazať na poctivo ukončený príbeh by inak nebolo možné. Škoda tiež toho umiestnenia príbehu do obludária a cirkusu so zvláštnymi postavami. Hudba a spev tieto rozpačité momenty čiastočne vynahrádza a k dokonalosti by to možno dotiahlo originálne obsadenie, hlavne Sierra Boggess. Chlapec bol ok, najviac ma zaujal duet matky so synom Nehľadaj lásku očami. Kráska v plavkách nebola ani krásna ani dobrá herečka, snáď sa raz objaví iný záznam muzikálu, ktorý si rád pozriem. ()

Galerie (31)

Reklama

Reklama