Reklama

Reklama

Carol ukazuje milostný příběh, jemnost a hloubku jedné strhující lásky. Dobře situovaná a vždy distingovaně elegantní dáma Carol (Cate Blanchett) se v obchodním domě seznámí s mladou prodavačkou. Banální setkání a rozdíl ve společenském postavení obou žen ale najednou neexistují, obě jsou překvapeny okamžitou vzájemnou náklonností. Nevinnost prvního setkání brzy mizí a jejich vztah se rozhoří do spalujícího mileneckého poměru. Carol je ovšem vdaná žena a matka a v Americe 50. let byl vztah dvou žen společenský nepřijatelný a postavený mimo zákon. (Bontonfilm)

(více)

Videa (24)

Trailer 1

Recenze (236)

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Krásna hudba (miestami mi to pripomínalo Glassov soundtrack k Hodinám) a dve výborné herečky. Ale chladné jak kanál. Na základe čoho sa vôbec do seba tie dve zamilovali? Celá tá ich veliká, odopretá láska je budovaná skrz návštevy prázdnych izieb, čítanie časopisov, pozeranie z okna auta, spánok a mlčanie. Čo o sebe tie dve vlastne navzájom vedeli? Lebo ja o nich neviem nič. Práve som dve hodiny pozeral love story o cudzích ľuďoch. Evidentne to bolo myslené vážne (na prvú pusu ma nechali čakať do polky filmu) a podobný prístup (odstup) už raz pri jednej queerovke Haynesovi vyšiel viac než dobre, ibaže vtedy to nebol film o láske. Ale o jej konci. Quaid vtedy ten film pretrpel, Mooreová ho pretrpela. V Carol trpia všetci a divák z toho má len zasnené pohľady, ľahostajnosť a chlad. Ešte aj v tej posteli ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Todd Haynes už natočil jeden velice podobný film (DALEKO DO NEBE) a ani jeho nejnovějšímu počinu nelze upřít jistou uhrančivost. Avšak zatímco DALEKO DO NEBE byl vynikajícím filmem, CAROL se superlativům přiblíží jen v několika málo aspektech. Režisér dokáže diváka opravdu přenést v čase zpět do padesátých let a zaslouženě jsou tak pěny ódy na výpravnou stránku filmu. Samotné jiskření mezi hlavními postavami je stejně jako atmosféra padesátých let také téměř hmatatelná. V poslední řadě nelze nezmínit herecké výkony, především pak téměř až panovačně působící zjev Cate Blanchett, které stačí jediný pohled a pro všechny přítomné se v tu chvíli zastaví čas. Na druhou stranu nezvykle minimalistický projev Rooney Mara přestane přibližně v polovině stopáže bavit a její odevzanost začne iritovat. Vztah mezi hlavními představitelkami místy obrazně přípomíná dominantní a submisivní milenecký vztah v samotném počátku. Výčet superlativů a pozitiv zde končí. K výbornému zážitku tak přece jen něco chybělo. ()

Reklama

pepo 

všechny recenze uživatele

Chýba tomu vášen. Pekne zahrané aj natočené ale chladné a takmer bez duše. Najväčší problém je v tom, že duo Blanchett - Mara nemá potrebnú chémiu. Pripomenuli mi to Daldryho Hodiny, skvelý film pre ženy, ktorý išiel tematicky aj myšlienkovo úplne mimo mňa. Niektoré veci totiž heterosexuálnemu tridsiatnikovi nie sú súdené pochopiť. ()

Ant 

všechny recenze uživatele

Krásná forma, prázdný obsah. Skvělá dobová výprava, ze které jsem měla pocit, že se dívám na film z 50. let. Úžasná hudba a kamera. Jenže jako drama s romantickým podtextem tomu zoufale chybí jakýkoliv citová hloubka. Citové pouto Carol a Therese nemá žádné základy nebo vysvětlení. Viděly se dvakrát v životě a už je z toho romance století. Absolutně se mě to nedotklo a postavy a jejich citové utrpení mi byly ukradené. Mara už tradičně pusobí citově mrtvě, Blanchett je chladná a nevýrazná. Oscarové herecké nominace naprosto nepochopitelné, zvlášť když Blanchett podala mnohem lepší výkon v Truth. Kritici se zase jednou utnuli. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Silné herecky, suverénně zrežírované a napsané, ale pro mě to spadá do kategorie předvídatelné queer drama se vším všudy, včetně velmi šablonovitých emocí. Modelové americké melodramátko, které zaslouženě pobere herecká ocenění, ale zároveň film, který končí jen u realizační bravury. Studené, zapomenutelné, překultivované - alespoň tak to na mě působilo v letošní canneské soutěži. ()

Galerie (142)

Zajímavosti (17)

  • Po skončení promítání premiéry na festivalu v Cannes se snímku dostalo desetiminutových ovací ve stoje. (bohyyy)
  • Postava Therese Belivet (Rooney Mara) je původem Češka, což prozrazuje na prvním obědě s Carol (Cate Blanchett), kdy je tázána na své jméno a odpovídá, že je původem české, ale upravené. (hansel97)

Související novinky

88. Oscary - výsledky

88. Oscary - výsledky

29.02.2016

Letošní "kontroverzní" ročník udělování Oscarů skončil. Akademie umění a věd rozdala svá každoroční ocenění. Jedním z několika překvapení večera bylo vyhlášení nejlepšího filmu, kterým se stalo drama… (více)

Nominace na Oscara 2016

Nominace na Oscara 2016

14.01.2016

Letošní Oscary budou duelem Revenanta se Šíleným Maxem. Výlet do divočiny s DiCapriem sesbíral dvanáct nominací a našlapaná jízda s Hardym deset, ze zálohy přitom útočí Marťan se sedmi a Spotlight,… (více)

73. Zlaté glóby - výsledky

73. Zlaté glóby - výsledky

11.01.2016

Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu letos opět udílela Zlaté glóby filmovým a televizním tvůrcům. Se třemi soškami zvítězilo drama REVENANT Zmrtvýchvstání (nejlepší drama, režie a herecká… (více)

Cate Blanchett a Thor?

Cate Blanchett a Thor?

11.12.2015

Třetí díl Thora bude týmovkou asgardského kralevice se samotným Hulkem a natočí ho novozélandský režisér Taika Waititi (Co děláme v temnotách). To je samo o sobě hodně divoká kombinace, do níž… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno