Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Sven NykvistHrají:
Martin Landau, Woody Allen, Alan Alda, Claire Bloom, Caroline Aaron, Anjelica Huston, Sam Waterston, Mia Farrow, Jerry Orbach, Jerry Zaks, Frances Conroy (více)Obsahy(1)
Tragikomedie Woody Allena vypráví paralelně příběhy dvou hlavních postav: jednou z nich je úspěšný oční lékař, který nechá zabít svou nepohodlnou milenku a zachrání tím svou rodinu; druhým je neurotický a neúspěšný dokumentarista, natáčející portrét svého opovrhovaného úspěšného švagra, který mu nakonec ještě přebere ženu, kterou miluje. ZLOČINY A POKLESKY jsou jedním z Allenových "vážných" filmů, z nichž je cítit jeho skeptický, až depresivní pohled na současnost, ovšem zároveň v něm probleskuje i Allenův humor, takže divák osciluje mezi smíchem a smutkem. (Quentin T.)
(více)Videa (1)
Recenze (180)
Není to rozhodně nuda, ale také to není zážitek na celý život. Vzpomínky na film velmi rychle vyvanuly. Připomíná mi to letním sluncem rozpálené městské chodníky, na něž začne milosrdně dopadat mírný déšť. Vůně ozónu vás v první chvíli nadchne, dusno ustoupí, ale záhy déšť smývá již jen špínu. Dešťový příval ustane. Dešťové kapky se vsáknou a slunce začne zase nemilosrdně pražit do rozpáleného asfaltu. Konec malé radosti. A tak nějak na mě působí tento film Woodyho Allena. ()
Spoilery! Pointa i závěr snímku se mi moc líbil, byl takový reálný bez nějakých debilních příkras. Dále už se mi bohužel líbil pouze moudrý pán z televize, který občas proložil tu odpornou nudu nějakým moudrem. Od úvodních do posledních minut ve filmu opravdu kralovala hnusná nuda. Tuctový snímeček o nešťastném výběru adeptky pro nevěrnu, která chtěla být v životě svého drahého protějšku více než jen občasným zpestřením, čímž ho donutila k zoufalému činu. V celém snímku mi žalostně schází humor, díky kterému se mi Woodyho snímky tak líbí. Tento se bohužel kompletně celý táhne na dramatické vlně, což zkrátka stojí za hovno. Strašná nuda s naprostým minimem nadstandardních dialogů. ()
Scénář: Woody Allen .. God is a luxury I cannot afford. Tentokrát mě Allen mírně zklamal a zároveň dostal do rozpaků. Jistě, film má výborné morální/filozofické myšlenky, které jsou podány místy skutečně originálně a poutavě, jenže jelikož jsem film viděl až nyní (2007), hodně mi připomněl nevýrazný Match Point resp. vážná linie mi přišla jako její dřívější variace z New Yorku. V tomhle stínu (Match Point považuji pouze za průměrný film) jsem neměl moc nad čím jásat ani nyní. Ještě že na Crimes and Misdemeanors zbyl i nějaký ten pověstný humor, protože thrillerová linie podáním dech nebere. Kdyby už tehdy Allen vynechal komediální polohu, kde sám typicky září po boku typicky zábavného Alan Aldy, měl bych stejně „špatný“ pocit, jako u pozdějšího Mače. 70%. ()
O filmech Woodyho Allena se rika, ze jsou intelektualni. Vetsinou se vsak jedna ciste o zfilmovany pochod Woodyho trapnych myslenek vzniklych z jeho vztahovych frustraci, ktere se snazi mixovat s humorem - neuspesne. Crimes & Misdemeanors je prvni jeho film, ktery ma skutecne nejakou inteligencni hodnotu a nad jehoz obsahem se muzete dukladne zamyslet. Je to konecne to intelektualni zradlo, ktere bych od nej ocekaval. Opet se to sice odehrava v NY a opet tam Woody otravuje se svymi vztahy, takze klasicka repetitivnost a neoriginalita, pribeh je zde ale nastesti rozsiren a vetev s Martinem Landauem, ktery odvede pozornost od Woodyho show a zacne analyzovat problematiku svedomi, konexi s bohem, moralni otazky atd. Nude se to sice opet klasicky nevyhne, ale i presto je to zatim muj jednoznacne nejoblibenejsi "klasicky" Woody. "God is a luxury I can't afford."6/10 ()
Přesně vyvážená kombinace dramatu a komedie, zabývající se otázkou morálky a lidské povahy. V tomto filmu se dají vysledovat náznaky pro pozdější Match Point, se kterým má snímek společnou i částečně mrazivou (či cynickou) atmosféru. Paralelně vyprávěná druhá linie, se pak nese v lehčím duchu, ale závěrečný dopad je stejný, jako u dramatické části filmu. Slovy jedné z postav: " If you wanna happy ending, you should go see Hollywood movie". 9/10 ()
Galerie (35)
Zajímavosti (12)
- Woody Allen měl pocit, že se zachoval ke svým postavám v závěru filmu Hana a její sestry "příliš hezky". Proto napsal tento film jako reakci. (washek)
- Název filmu vychází z názvu románu Fjodora Michajloviče Dostojevského „Zločin a trest“. Nebylo to však naposledy, co se Woody Allen v jeho románech inspiroval. Prvky a témata Dostojevského tvorby použil také ve filmech Match Point – Hra osudu (2005), Kasandřin sen (2007) a Iracionální muž (2015). (ČSFD)
- Původně se měl Alan Alda objevit pouze na úvodním věčírku. Woody Allen se rozhodl rozšířit jeho roli, když ho požádal o improvizaci a zalíbilo se mu to. (washek)
Reklama