Režie:
Tom TykwerScénář:
Tom TykwerKamera:
Frank GriebeHrají:
Franka Potente, Moritz Bleibtreu, Herbert Knaup, Nina Petri, Armin Rohde, Joachim Król, Ludger Pistor, Suzanne von Borsody, Sebastian Schipper, Heino Ferch (více)Obsahy(1)
Berlín. Současnost. Letní den, v němž minuty rozhodují o lásce, životě a smrti. Lole a Mannimu je něco přes dvacet a jsou milenci. Manni pracuje jako kurýr pro pochybného překupníka s auty. Poslední akce však nedopadne podle plánu. Vletí v metru do náruče revizorům a ztratí igelitku se 100.000,- DM, které si má šéf za dvacet minut vyzvednout. Zoufalý Manni volá Lole. Co si počít? Když ty peníze nesežene, zemře. Lolin mozek pracuje naplno. Má dvacet minut na to, aby sehnala sto tisíc, dvacet minut na záchranu Manniho života. Lola vyrazí z domu do ulic Berlína vyběhat sobě a Mannimu život, sehnat nějak někde sto tisíc. Lola běží ne jako, ale o život. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (663)
Ja som myslel, že som asi trošku mimo, tak som si po rokoch film pustil znova, no stále si trvám na tom, že stále netuším, čo na tom všetci tak ulietavajú. Veď keď si to rozoberieme, tak z tých chabých 74roch minút čistého času vidíme takmer polovicu ako (mne nie veľmi sympatická) Franka Potente beží a tri krát dokonca v tých istých scénach a záberoch! Bože! Som si ich dokonca pretáčal, lebo ma to nebavilo. Je to síce fakt zaujímavé, nápad je ojedinelý a úvodné citácie zaujali tiež. A tie fotografické prestrihy počas stretu nejakých postáv sú naozaj neskutočne cool. Ale, to je vše přátelé! 65%. ()
Fantastická německá záležitost z dílny Toma Tykwera. Originální a vizuálně výborné zpracování tu jde ruku v ruce s nabušenou a dobře poslouchatelnou techno hudbou a skvělými hereckými výkony. Představitelku rusovlasé Loly Franku Potente jistě všichni znají minimálně jako souputnici Jasona Bourna a Moritz Bleibtreu, který ve filmu hraje milého Loly v nesnázích Manniho, si zahrál v dalším kultovním německém generačním filmu Klepání na nebeskou bránu. Oba jsou výteční! Film má velmi svižné tempo, akce se střídá v rychlém sledu s neotřelými nápady, ať už jde o alternativní flashbacky z budoucnosti, postelové rozjímání hrdinů, animované vsuvky, obrazovou formu filmu, která se mění podle přítomnosti hlavních představitelů na obrazovce.. Bezchybně jsou zpracovány všechny 3 příběhové variace, každá drobná změna tu má viditelné důsledky na posun děje. Lola běží o život je nářezový a v podstatě dokonalý moderní film. Můžu si ho kolikrát pouštět znovu a znovu a nikdy mne neomrzí. Nekompromisních 5*! ()
Run, Lola, Run! O "běžící Lole" jsem už hodně slyšel a dneska jsem si konečně našel čas a dokopal jsem se k tomuto filmu. Samotný děj (Lola se "vrací" a zkouší to znovu a znovu) mi připomněl knihu "Nesnesitelná lehkost bytí" od Kundery (kde se autor věnuje myšlence, že život žijeme bez této možnosti opakování a tak vlastně žijeme pouze na první pokus) a nedivil bych se, kdyby se Tykwer přiznal k tomu, že právě tady našel inspiraci. Lola rennt je film, kterému jsem zpočátku moc nevěřil, protože mi ta stylizace trochu vadila. Jenže pak se mi to nějak vrylo pod kůži a ke konci filmu jsem nechtěl, aby snímek (tak brzy) skončil. Musím taky vyzdvihnout parádní soundtrack, který si jdu okamžitě stahov… legálně zakoupit, ;-) geniální Franku Potente (jsem rád, že prorazila v Hollywoodu) a konečně i ten příběh, kdy vidíme, že když se zpozdíte jen o vteřinu, vše může být jinak. Osobně si myslím, že Tykwer natočil nevšední romantický příběh (ty flashbacky, kdy pár leží v posteli, ona se ptá, jestli ji miluje, on se ptá, co by dělala, kdyby umřel) a ta forma ho měla jen podepřít. Ale to si zřejmě myslím jen já a vím, že mnoho filmových teoretiků by se mnou určitě nesouhlasilo… :-) Takže za mě je tenhle film příjemným (a krátkým, 81 minut opravdu rychle uplyne) překvapením, které, až si dám podruhé, si možná více vychutnám. 80 %. ()
Tady se toho už napsalo tolik, že se budu určitě jen opakovat. Po třech fimech od Toma Tykwera jsem byla opravdu moc zvědavá na tolik opěvovanou Run Lola Run a můžu napsat, že jsem neočekávala až tak ojedinělé dílko. Rozhodně to není film, který by se dal řadit mezi průměrné a to hlavně svojí originalitou, opravdu zajímavým zpracováním (např.3 x 20) a v neposlední řadě svižným tempem, takže o nudě se nedá mluvit. A za to jsem prostě musela přihodit hvězdu navíc. Lola v podání Franky Potente byla natolik výborná, že si jí Tom Tykwer vybral i do následujícího filmu Princezna a bojovník, který mě ale oproti Lole přece jenom chytil o něco víc. 80% ()
Především gigantickým způsobem smekám před Frankou Potente. Nejenže hraje skvěle, ale její běžící maratón napříč Berlínskou metropolí, je něco nepopsatelného. Navíc když vezmu v úvahu fakt, že po konci filmu jsem měl chuť vyběhnout na ovál a běhat, je můj zážitek o to intenzivnější. A věřte, že se řadím mezi ten typ lidí, kteří jsou rádi, že doběhnou vlak (vlastně nedoběhnou, ale to neva) a při větě: "Tak pánové, dneska si zaběháme patnáctistovku!" od učitele tělocviku, berou jako obrovské ztrapnění svého ega! P.S- hudba šílená ==> míněno jako klad! ()
Galerie (55)
Zajímavosti (22)
- Během natáčení si Franka Potente nemohla umývat vlasy kvůli barvě, kterou měla ve vlasech. (don corleone)
- Hlas, který je na začátku filmu vypravěčem, patří Hansu Paetschovi, který je známým německým vypravěčem pohádek. Jeho hlas zná každé dítě, které v Německu vyrůstalo s pohádkami na kazetách. (don corleone)
- Asi 5 týdnů trvalo přemlouvání vedení berlínského obchoďáku, aby zde mohli sehrát a natočit loupež. (don corleone)
Reklama