Režie:
David MichôdKamera:
Natasha BraierHudba:
Antony PartosHrají:
Guy Pearce, Robert Pattinson, Scoot McNairy, Nash Edgerton, David Field, Scott Perry, Tawanda Manyimo, Jamie Fallon, Gillian Jones, Richard Green (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Děj se odehrá v blízké budoucnosti, kdy už svět jako takový trošku přestává zvládat všechen ten civilizační nepořádek a každý kope sám za sebe. Drsňák Eric v tom má jasno a kašle na všechno, na všechny i na svou minulost. Jediné, co mu zbylo, je auto. Když mu ho ale parta zlodějů ukradne, rozhodne se je v australské pustině vypátrat a zlikvidovat. Překvapivě na to však nebude sám. Pomůže mu totiž Reynolds, trochu naivní a ne zrovna inteligentní člen onoho gangu, kterého parťáci nechali ve štychu. (valmez79)
(více)Videa (5)
Recenze (217)
Atmosférická pouštní odyssea postapokalyptické doby, při níž se toho moc nenamluví, ale zato se koná. Zda je to nejlepší role Roberta Pattinsona, s určitostí říct nedokážu, neb jsem ho vlastně jinde než v Twilight sáze neviděla, ale Guyovi Pearceovi rozhodně křoví nedělá. Tulák je v prvé řadě hereckým filmem a ti dva jsou přesní jak hodinky. ()
Nuda, nuda,... V polovině filmu jsem se rozhodovala, zda dále ztrácet čas. Ani ryba, ani rak, dlouhodobě nemastný , neslaný děj, záběry detailů tak dlouhé, až jsem začala tvůrce podezřívat z psychických výkyvů. Shrnuto - jedna hvězda Guy a Pattinson určitě též, druhá úplně závěrečná scéna a třetí rozlehlá, vyprahlá Austrálie. A už nikdy více! ()
Symbolické hořké postapo o ne dost dobrém člověku v ještě pořád ne dost do mrtě zničeném a zkaženém světě, kde už sice nejde nic zachránit, ale hlavně lidsky a mezilidsky toho v tom houstnoucím napětí pořád ještě jde dost zkazit, jak se hlavní hrdina ke své lítosti ze zakoušeného zmaru znovu a znovu přesvědčuje na každém nezvládnutém, neuspokojivém zastavení své cesty – aniž by ho kumulující se prožitky měly sílu pohnout, aby se vzchopil a změnil to. *** Sledujeme prototyp ne dost odvážně milujícího člověka, sebou se zaobírajícího zbabělce, jehož trpná cesta má podobu sledu prchavých promarněných setkání, z nichž – kdyby překonal vypěstovanou sebestřednou nedůvěru a přinutil se přesáhnout, sám se o cosi zasadit, nenechat nic, aby se to zvrtlo, vložit důvěru – by pořád ještě mohlo povstat něco dobrého, pevného, něco, co by stálo za to sledovat, chránit a rozvíjet až do posledního dechu. Ale k tomu nedojde, muž každou příležitost raději zničí, nebo nechá zničit, neinvestuje se. Jak pokračuje osaměle dál, v těch vypjatých okamžicích, kdy se ho užuž dotýká lidství, se na ztvrdlý povrch dere ne dost potlačované utrpení a stesk, aniž by však něco měnily. *** Přesto je v něm pořád dost síly pokračovat, jež ho přese všechno selhávání a zklamávání nutí pokračovat, k něčemu směřuje, něčemu ta jednotlivá setkání a všechny ty možnosti projevit se lidsky, obětovává. *** Rozuzlení v závěru jeho cesty však už jen odhalí, že její utkvělý cíl byl stejně mrtvý a prázdný jako jeho rezignovaná duše. *** Film o upřednostňování vlastních bolístek před solidaritou s druhými, o neschopnosti soucítit, toužit a přesáhnout, vypráví o světě beznaděje. *** Osciluje to k pěti čistým, ale lidsky se to ve mně bouří je takové vizi světa dohasínajícího v důsledku ničivého, slabošsky rezignovaného lidství udělit. Ačkoli vím, že se tu vypráví o vizi, k níž dnešní většinová společnost valem směřuje, jsem z těch, kteří se až do konce svých dnů nespokojí s ničím, co není dost, a budou se napřahovat se k druhým, aby jim nabídli úlevu a založili vzájemnou důvěru, bolest nebolest. Takže za čtyři, s respektem. *** Soundtrack složený z drásavých zvuků stojí za zvláštní pozornost. *~ ()
10 let po kolapsu vystupuje hlavní hrdina na chvíli z auta, aby si dopřál skleničku. Auto mu zatím ukradne parta grázlů, takže se je náš hrdina vydá pronásledovat. Schválně počítejte, kolik lidí kvůli tomu zařve. Pak se v pitomé pointě dozvíte, proč tak nutně potřeboval vlastní auto a nemohl v klidu jezdit v tom, co tam zbylo po těch gangsterech. Je to tak hluboké, že to ani nestojí za koukání (50%). ()
Tak tohle bylo dloooooooooooooooooooouhý jako australská okreska.... Já mám pro australácký věci slabost a jsem tak ochoten i lecos odpustit, tady jsem ale cítil velkou potřebu rejži dávat důraz na cokoliv i když to ani nebylo nutné. Příběh sám je vlastně strašně jednoduchý. Hlavnímu hrdinovi se cosi stane a tlupa zdrhající z loupeže mu ukradne jeho auto. Ten jej z nějakého důvodu nechce tlupě obětovat a tak se vydá po stopě za ní. Cestou se shodou náhod potká s potřeleným maníkem, ze kterého se nakonec vyklube jeden ze členů gangu. Toho navíc jeho bratr nechal postřeleného ležet na silnici a odjel... Postřelený ví kam tlupa i zrádný bratr směřuje ( ta se přesouvá ukradeným autem ) a tak chtě nechtě hlavní hero tohohle postřeleného potřebuje aby se dostal k tlupě a ke svému autu... Postřelný je R. Patizón a ačkoliv ho nemusím, tady hrál velmi dobře lehce přiblblého jedince. Stačilo ho ostříhat a zabrousit mu duté špičáky a hned se na něj lépe koukalo :-). Pohledy na nekonečné australské obzory byly nádherné i hudba se povedla...Jenže - ačkoliv jsem pohnutky hlavního hrdiny chápal, udělat kolem toho tak komplikovanou zápletku mi přišlo trochu moc a hůře se pak příběhu věří... Druhá The Road se zase nekonala... Tři náboje do devítky. * * * ()
Galerie (45)
Zajímavosti (8)
- Jméno hlavní postavy Eric (Guy Pearce) nezazní ve filmu ani jednou. (Stanley619)
- Rey (Robert Pattinson) má ve filmu tři tetování, a to podobiznu starověké sochy na paži, znak vymyšleného gangu A.C.F na šíji a hada obtočeného kolem kříže na hrudníku. Tetování byla původně nápadem režiséra Michôda. (Ajjinka)
- Natáčelo se v australské poušti. (Ajjinka)
Reklama