Režie:
Magnus von HornScénář:
Magnus von HornKamera:
Łukasz ŻalHrají:
Ulrik Munther, Mats Blomgren, Loa Ek, Alexander Nordgren, Wiesław Komasa, Ellen Jelinek, Oliver Heilmann, Felix Göransson, Inger Nilsson, Sven Ahlström (více)Obsahy(1)
Když se John po propuštění z vězení vrací domů ke svému otci a mladšímu bratrovi, těší se na nový začátek. V rodném městě mu ale jeho zločin nebyl zapomenut ani odpuštěn. Mladíkova přítomnost vzbuzuje jen ty nejhorší reakce a strnulá atmosféra zdánlivého klidu se postupně mění v pomstychtivý lynč. John, zrazený svými přáteli i lidmi, které miluje, začne ztrácet naději a agrese, která ho předtím dostala za mříže, v něm opět pozvolna narůstá. A protože nemůže uniknout stínům své minulosti, rozhodne se jim postavit. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (16)
Taky dávám jen 3 hvězdičky v podstatě za to, že téma je možná trochu naivní v tom, že otec svého nezletilého vraha dá do stejné školy, kam chodil před vykonáním zločinu a čeká, že to nějak dopadne. Existují snad i školy s internáty i ve Švédsku ve velkých anonymních městech, kam mohl otec svého syna po odpykání dvouletého trestu přihlásit, ne? ()
[Scope 100 - 2015] Další severská depka, přesně tak jak to seveřané umí a v poslední době to dokazují neustálým přívalem kvalitních filmů. The Here After je pozvolna plynoucím znepokojivým dramatem, který vypráví příběh mladíka, který provedl něco strašlivého a vrací se ze zařízení pro mladé delikventy. Otázkou je, co se vlastně stalo? A jak na to přistoupí ostatní obyvatelé a hlavně spolužáci? Po celou dobu vlastně nevíte ke komu se přiklonit, protože nevíte co se stalo a ani finále Vám v tom moc nepomůže. Chybí zde taková ta katarze děje a trošku větší ohled na diváka. Zajímavý počin, ale bohužel nedotažený do konce. ()
Trailer ve mě vyvolal očekávání trochu jiného filmu, než jsem nakonec dostal. Informace o hlavní postavě a o tom, co se v minulosti stalo, jsou zde podávány hodně kuse a po částech, film proto diváka dlouho ponechává v napětí. To nakonec nepoleví ani v samotném otevřeném závěru, který nabízí mnoho možností, jak by příběh mohl pokračovat. Technická stránka filmu je vcelku slušná a naplňuje představu typického severského filmu, na jaké jsme z poslední doby zvyklí. Dobře zvládnutou formu zde ovšem v mých očích přebíjí obsah, v němž režisér podle mě podsouvá divákovi svoje sympatie k postavě Johna. Tím se podle mě pouští na tenký led, na němž se já osobně necítím kompetentní pohybovat - téma filmu je podle mě spíš materiál pro právníky a psychology, než pro někoho, kdo by Johnovi za jeho čin přál trest smrti (většinový názor o adekvátní spravedlnosti - oko za oko). Záměrně zde o filmu píšu hodně vágně, protože zde nechci spoilerovat. Máte-li podobné severské depky v oblibě a nezaleknete se vážného tématu, pak je to film přesně pro vás. Dá se o něm dlouze přemýšlet a dlouho ho rozebírat ze všech stran. Za mě nakonec spíše rozporuplný dojem a 3 hvězdy - mj. i proto, že mi v tomto filmu docela hodně vadila kamera, která si často od snímaného děje držela až nechopitetelně velkou vzdálenost. ()
Už to Skandinávci udělali zase! Zase jsem se setkal s námětem, kterej diváka uvádí do deprese a ještě k tomu představuje hlavní postavu, která, ač jsem ji myšlenkami tlačil sebevíc, se k nějakým vyjádřením emocí a pocitů vůbec nemá, čímž film vytváří ještě daleko více depresivnějším a neúnosnějším. Na druhou stranu, to je přesně ten důvod, proč mám Skandinávské filmy tak rád. Udržují v absolutním napětí až do samotných titulků. Jen s tím problémem, že v případě tohoto filmu nedošlo vůbec k ničemu, co by nám, divákům, alespoň trošku osvětlilo záměr toho kluka k tomu, co udělal. Stejně tak vlastně doteď nevíme, co se mu honilo hlavou a to i přesto, že se jednalo o naprosto ultimátní herecký výkon. Teď akorát zase budu sedět, koukat do šedivé oblohy, nutit ji ke sněhu a rozjímat nad tímhle psychologickým rozborem, který nelze pochopit. Pouze ho přijmout. ()
Skandinávské odnikud nikam. 1) Film spočívá v tom, že z různých náznaků se dozvídáme, co vlastně chlapec, po dvou letech propuštěný z vězení, udělal. Když to pak víme, nijak nás získané poznání neuspokojí, protože netušíme motiv ani konkrétní okolnosti. 2) I děj sám má natolik otevřený konec, že bych dílo spíše označil za film bez pointy. ()
Reklama