Reklama

Reklama

Atom Egoyan hraje hlavní roli ve svém Kalendáři, příběhu fotografa, který se vydává do Arménie, aby nafotil tamní kostely pro nový kalendář. Poměrně rychle mu dojde, že se jeho žena pomalu ale jistě zamilovává do jejich řidiče a průvodce Ashota. Manželství se rozpadne. Zpátky doma v Torontu si fotograf přes eskort servis pozve domů několik žen, ze kterých si vybere tu nejvíce podobnou své manželce. Kalendář je další pro Egoyana typickou provokativní sondou do podivných vztahových propletenců. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (9)

Borec3 

všechny recenze uživatele

Šablonovitý (až smyčkovitý) postup montáže psychologického vhledu kopíruje funkčnost klasického nástěnného kalendáře o dvanácti stranách. Zajímavý krok natočit celovečerák, v němž (po odkoukání pevně nalajnované struktury) najisto víte, jak bude koncipován další záběr a další a další a další... pokud zde někdo mluví o nudě, vidím její příčinu právě v tomto přístupu. Jestli je to ke škodě si musí každý probrat ve svém nitru. Tím hlavním, jež stojí před vším ostatním, je vztah trojúhelníku - muž, jeho žena a jejich řidič. Složitost mezilidskosti je ve svém rozsahu nepostižitelná. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Existují filmy, které mají pár základních myšlenek a snaží se je rozvíjet a opakovat, aby si je divák uvědomil a občas se na ně snaží i odpovědět. Takové filmy na vás zapůsobí podle toho jak podobné téma vnímáte a znáte. Pokud sledujete film o komunikaci a odcizenosti a téma osobně znáte nebude pro vás možná tak působivé jako pro ostatní. To je případ Kalendáře, který možná většině lidí dá hodně, ale mě nedal. Atom Egoyan se snaží jak může, ale jeho film je pro mě odcizený. ()

Reklama

emma53 

všechny recenze uživatele

"Jak můžeš být tak pasivní? Proč po mně chceš, abych odpovídal na ty otázky, když znáš všechny odpovědi? Jak můžeš předstírat, že tě všechny mé odpovědi udivují? Kvůli tobě si připadám jako cizí člověk. Kvůli tobě mám pocit, že tě moje odpovědi zklamávají, že tě zklamávám já. Necháváš mě v tom. Musím se sám bránit. Sám tě musím přesvědčovat o tolika věcech, které už dávno musíš vědět, nebo jsi zapomněla?" Velmi zajímavý film, který ne každého chytne za srdce, ale já byla nadšená už jen z toho, že jsem si mohla Atoma vychutnat i před kamerou i když tady je mnoho scén, kde je také za ní. Je to příběh o postupném odcizení manželské dvojice a retrospektivním vzpomínání fotografa na jejich cestu do Arménie, kde měli vyfotit dvanáct chrámů do kalendáře. Mně se líbila i forma předložení příběhu, která se sice může někomu zdát trochu rozpačitá, ale o tom to přece je, to se Atomovi podařilo na jedničku, protože právě takový byl manželský vztah fotografa a jeho ženy. Zajímavá byla i modelová situace s telefonem a ženami, v kterých hledal co největší podobnost se svou bývalou ženou. Je to Egoyanův velmi zvláštní snímek a já rozhodně nelituji, že jsem ho viděla. ()

Jim_Beam 

všechny recenze uživatele

Přiběh není špatnej, ale jeho zpracování je tak nudné, že je celkem složité ho dokoukat... V tomto případě platí zmínka o nudě ještě více než v případě Pirosmaniho... Možná je moje přísné hodnocení dáno také podmínkami, v nichž jsem film viděl. Byl to můj předposlední film na LFŠ, takže únava již byla značná a film byl promítán v neodvětrávané aule, která byl přeplněna lidmi, takže horko bylo nesnesitelné... Každopádně jsem měl pocit, že ten film je nekonečnej... ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

LFŠ '07 - Formálně vytříbený film Kalendář režiséra Atoma Egoyana je považován za jeho nejosobnější. Snímek o neporozumění, neschopnosti komunikace a postupném odcizení manželů, kteří přijíždějí do Arménie (země jejich předků), aby zde nafotili dvanáct památek pro kalendář, patří k vůbec nejzvláštnějším, které jsem mohl dosud zhlédnout. ()

Galerie (1)

Zajímavosti (1)

  • Většina filmu je čistě improvizovaná. (Cheeker)

Reklama

Reklama